The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Eerst maar weer even een update.

Vandaag de kachelradiateur vervangen en ik moet zeggen dat het geen drama klus is.
Ik had hem er binnen een kwartier uit en de nieuwe zat er met 10 minuten weer in.
Al met al een geslaagde operatie die de patiënt ook nog overleefd heeft.  ;D

Daarna heb ik even de rust genomen om de Grand-Prix in Baku te kijken.

Volgende punt op de agenda was een olie en filter wissel.
Ook dit verliep weer voorspoedig en dus is Olijfje weer klaar voor de volgende 15.000 km.

Ondertussen heb ik ook nog een Xenon setje weten te bemachtigen om de pijn in mijn rug en nek die ik opgelopen heb met die kachelradiateur te compenseren.
Als je een nekhernia hebt en al 36 jaar een rug die soms niet meewerkt mag je jezelf of je geliefde (auto) wel eens een kadootje doen, toch?

Morgen het eerste ritje met de nieuwe spulletjes en alles weer 3 keer checken.
Maar ondertussen wel even een afspraakje gemaakt om weer een weekend naar Italië te gaan voor de lol.  ::)

hilko73

Goed bezig, zeggen we dan.
Kachelradiateur, ook zo'n klusje waar ik tegenop zie (en stiekem nodig is, bij allebei mijn 850's nog wel  :eusa_shifty: ). Maar goed, ook dat zal wel goedkomen....
Succes met de APK alvast.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

cornelis-b

Kachelradiateur vervangen lijkt een hele klus maar het is eigenlijk een simpel klusje. Ik zag er een beetje tegenop en omdat ik toch naar Tiego moest het klusje daar gedaan. Vers radiateurtje stinkt wel de eerste dagen, lijkt de linoleumfabriek in Krommenie wel  ;D ;D

Weer lekker bezig geweest met Olijf Water ;)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

De nieuwe kachelradiateur (ook wel warmtewisselaar genoemd) doet het prima en het zaakje is weer lekvrij.  :eusa_dance:
Er ligt nu nog wat kattenbakvulling op en onder de bekleding om de restanten van de gelekte koelvloeistof te absorberen want er is toch behoorlijk wat weggelekt in korte tijd.

Vanavond toch nog eens aan de kont van Doperwtje gesnuffeld (niet letterlijk nemen a.u.b.) en geconstateerd dat de achterdemper toch een lek vertoond.
Een nieuwe is ondertussen besteld en zal komende week gemonteerd worden zodat die skelter ook weer rustig door het verkeer kan gaan.

Dat zou kunnen verklaren waarom we dat ding met de hakken over de sloot door de 4-gastest hebben gekregen met een nieuwe lambdasensor.

Morgen gaan we met Olijfje lekker naar de Belt-Schutsloot meeting, een lekker dagje uit met (ik hoop) een mooie toerrit.

Tot zover weer, een fijn weekend allemaal.

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

The Demon

The Demon

Vandaag was het de beurt aan Olijfje om zich te melden bij de APK-meneer.

Om 8:15 uur waren we aanwezig en ik kreeg een (redelijk) goede bak koffie aangeboden.
Helaas moest ik even wachten want er stond nog een steekproef te wachten en de meneer van de RDW was er ook al, dus die ging voor.
Ik ben ondertussen maar even een wandelingetje gaan maken in het pitoreske Nieuw-Vennep, gewoon een rondje winkelcentrum, mensen kijken en op een terrasje nog een echte bak koffie drinken.
Op het moment dat ik wil afrekenen en terug wandelen belt de APK-meneer met de diagnose,................

.......Afkeur op de volgende punten;
1. Achterdemper is lek
2. Rechts voor fuseekogel
3. Links achter band glad aan de binnenzijde (scheef afgesleten)
4. Last but not least, rechts voor een AC punt omdat de band nog maar 2.4mm heeft

Hmmmm, die achterband is mij niet opgevallen, maar als het zo is dan is het zo.
Dat worden dus 2 nieuwe banden.
Achterdemper lek???? Is mij niet opgevallen omdat het gat in het laatste stuk pijp zit maar zal wel een nieuwe monteren.
Fuseekogel rechts word dus een nieuwe draagarm want die kogel kan je niet los vervangen.

Allemaal niet zo heel spannend maar ik vraag mij toch echt af hoe die linker achterband nou zo raar scheef afgesleten is, het enige wat ik mij kan bedenken is dat de uitlijning niet goed is.
Als iemand het weet, of een suggestie heeft mag hij/zij het zeggen.
Als ik de draagarm vervangen heb moet ik toch weer uitlijnen en dan zal ik de uitlijn-meneer er op wijzen dat hij eerst goed naar die achteras kijkt en die dus recht zet.

Tot zover weer even.

V70geRwin

Citaat van: The Demon op 08-07-2016 14:29:13
Vandaag was het de beurt aan Olijfje om zich te melden bij de APK-meneer.

Om 8:15 uur waren we aanwezig en ik kreeg een (redelijk) goede bak koffie aangeboden.
Helaas moest ik even wachten want er stond nog een steekproef te wachten en de meneer van de RDW was er ook al, dus die ging voor.
Ik ben ondertussen maar even een wandelingetje gaan maken in het pitoreske Nieuw-Vennep, gewoon een rondje winkelcentrum, mensen kijken en op een terrasje nog een echte bak koffie drinken.
Op het moment dat ik wil afrekenen en terug wandelen belt de APK-meneer met de diagnose,................

.......Afkeur op de volgende punten;
1. Achterdemper is lek
2. Rechts voor fuseekogel
3. Links achter band glad aan de binnenzijde (scheef afgesleten)
4. Last but not least, rechts voor een AC punt omdat de band nog maar 2.4mm heeft

Hmmmm, die achterband is mij niet opgevallen, maar als het zo is dan is het zo.
Dat worden dus 2 nieuwe banden.
Achterdemper lek???? Is mij niet opgevallen omdat het gat in het laatste stuk pijp zit maar zal wel een nieuwe monteren.
Fuseekogel rechts word dus een nieuwe draagarm want die kogel kan je niet los vervangen.

Allemaal niet zo heel spannend maar ik vraag mij toch echt af hoe die linker achterband nou zo raar scheef afgesleten is, het enige wat ik mij kan bedenken is dat de uitlijning niet goed is.
Als iemand het weet, of een suggestie heeft mag hij/zij het zeggen.
Als ik de draagarm vervangen heb moet ik toch weer uitlijnen en dan zal ik de uitlijn-meneer er op wijzen dat hij eerst goed naar die achteras kijkt en die dus recht zet.

Tot zover weer even.

Misschien het rubber tegenover de band in de achteras gaar?
Dus het rubber in de as aan de rechterkant van het midden, die houdt de linkerband in het spoor.

The Demon

Gisteren de Perfo's maar even onder Olijfje geschroefd want de bandjes van de (immi)Pegs waren toch echt aan vervanging toe.
Dat LA glad was aan de binnenkant was duidelijk, maar dat RV en RA die slijtage ook vertoonde in een mate dat ik zeg: "Gewoon vervangen", was even niet verwacht.
Vandaag dus maar de set bij Renault Simonis in Vianen gedropt om er gewoon 4 nieuwe slofjes om te laten draaien.
Morgen kan ik ze weer ophalen.

Waarom met de wielen van een Volvo naar de Renault?
Omdat dit nu via de zaak gaat en de banden beduidend goedkoper zijn als via welke andere (internet)toko dan ook.  ;D
Onze bedrijfsbussen zijn daar gekocht en in onderhoud dus dan kan je nog wel eens wat regelen.  ;)

Draagarmen en uitlaat zijn besteld maar helaas zijn die niet eerder dan woensdag binnen en nou zijn de weersvooruitzichten niet zo denderend om 's avonds te gaan liggen vechten met een uitlaat onder een 850, dus zal dat moeten wachten tot............

.............De Gun-Gum reparatie er weer uitvliegt of de eerste dagen van mijn vakantie.
De pijp is gasdicht nu en ik hoop dat dat zo blijft tot donderdag voor de herkeuring.

Donderdag aan het eind van de middag ook nog even opnieuw uitlijnen dan en in het weekend de uitlaat maar vervangen zodat we na ons weekje Bulgarije rustig en veilig naar het gehuurde appartementje in Duitsland kunnen.

Citaat van: V70geRwin op 08-07-2016 14:59:32
Misschien het rubber tegenover de band in de achteras gaar?
Dus het rubber in de as aan de rechterkant van het midden, die houdt de linkerband in het spoor.
Die heb ik gecheckt met het wisselen van de wielen en ik kon niets bijzonders ontdekken, ze zien er nog fris en fruitig uit.

StefanCJ

Gewoon wat extra potjes Gun gum erop smeren, uiteindelijk zal het wel een keer dicht zijn  8)

The Demon

Citaat van: StefanCJ op 18-07-2016 21:54:14
Gewoon wat extra potjes Gun gum erop smeren, uiteindelijk zal het wel een keer dicht zijn  8)
Ik plak er straks nog wat aluminiumtape omheen (glimt ook nog mooi) en dan komt het vast wel goed, het is toch maar een tijdelijke oplossing.

The Demon

Olijfje mag weer een jaartje de wegen bestieren!  :eusa_dance:

Vanmiddag even langs gereden bij de APK-meneer en het enige wat hij even controleerde was de uitlaat, daarna zonder problemen afgemeld.
De uitlaat heb ik liggen maar zolang deze zich goed houd zie ik geen reden om hem te vervangen.

Ik moet wel nog even langs de uitlijner want na het vervangen van de draagarm staat het stuur scheef en dat vind ik niet lekker rijden.  :eusa_naughty:

Hans Duiven

Citaat van: The Demon op 21-07-2016 20:32:53
Olijfje mag weer een jaartje de wegen bestieren!  :eusa_dance:

Vanmiddag even langs gereden bij de APK-meneer en het enige wat hij even controleerde was de uitlaat, daarna zonder problemen afgemeld.
De uitlaat heb ik liggen maar zolang deze zich goed houd zie ik geen reden om hem te vervangen.

Ik moet wel nog even langs de uitlijner want na het vervangen van de draagarm staat het stuur scheef en dat vind ik niet lekker rijden.  :eusa_naughty:

Von harte!

The Demon

Vandaag even een beetje wezen prutsen om Xenon on de oogjes van Olijfje te frutten.

Op een opstandig boutje van het motorkap slot na is dat allemaal van een leien dakkie gegaan.
Dat ene boutje had geen zin om terug op zijn plekje te gaan en heb ik tot 3 keer toen met een magneet tussen de spelonken van het vooronder moeten vissen.  >:(

Nu zullen sommige van jullie zich afvragen waarom ik dat slot los gehaald heb want dat heeft tenslotte niets met de verlichting te maken.
Aangezien de voetjes van de Xenon lampen dikker zijn dan die van gewone H1 lampen is het handiger om de koplampen er uit te halen en dan het veertje op de juiste manier te verbuigen zodat de Xenon lamp er goed in komt te zitten.
Met de units in de auto loop je toch met kromme vingers te prutten, dat is zelfs al het geval als je een gewone halogeen lamp vervangt.
Vandaar dus het slot eruit en dan de koplampunit eruit pakken, het zijn tenslotte in totaal maar 5 boutjes (per kant).

Hoe het lichtbeeld is?
Ik heb nog geen idee. Morgen maar eens een muur opzoeken om te kijken of het een beetje klopt en eventueel de lampen op zicht bijstellen (indien nodig).

Nog een weekje werken en dan,.............................................vakantie!!!!! :eusa_dance:
Ik ben er wel aan toe zegt mijn lijfje, ik heb de laatste weken behoorlijk last van mijn nek (hernia) en rug.

Tot zover weer even.

Groetjes,
Walter.

UserID25761

Citaat van: The Demon op 24-07-2016 00:03:13

Aangezien de voetjes van de Xenon lampen dikker zijn dan die van gewone H1 lampen is het handiger om de koplampen er uit te halen en dan het veertje op de juiste manier te verbuigen zodat de Xenon lamp er goed in komt te zitten.

Dan heb jij dus een wangpang xenon setje. :eusa_think:
Ik heb twee keer een chinees xenon setje gekocht, allebei met dikke fittingen.
Nu maar eens een fatsoenlijk setje gekocht ( 100 pop) en,  ten eerste veel beter lichtbeeld, en tweede punt geen dikke fitting  :eusa_dance:
dus goedkoop is wat mij betreft duurkoop in dit geval.