Op zoek naar stoomcursus poetsen polijsten waxen

Gestart door riQue, 03-03-2011 10:47:30

Vorige topic - Volgende topic

RampantBUnny

Sorry dat te horen van de kat Joeri, Ik heb zelf  2 jonge katten en heb vorig jaar mijn oude kat moeten laten inslapen. Ik weet hoeveel zorgen je over zo'n beestje kunt hebben..beterschap.

Ik ben inmiddels weer thuis, moest helaas wat eerder weg omdat ik nog wat andere zaken te doen had (najaaa eerder was 15.30 geloof ik) en alhoewel ik geen beginner ben heb ik toch ook wel weer wat kunnen leren van de technieken van Steve :)

Steve: het was weer perfect georganiseerd...broodjes, drankjes helemaal top!!, voel me bijna schuldig dat ik alleen maar een velletje schuurpapier heb gekocht ;)

De rest heeft zijn bolide nog gewassen en gekleid, ikzelf heb wat geexperimenteerd met het lak setje op wat steenslag....na 3x aantippen zijn de "testputjes" nog steeds niet gevuld

>:(

Enfin..geduld is een schone zaak :P

Driven2Shine

Je hoeft je nergens schuldig over te voelen.
Alles mag en niks moet is mijn motto en dat werkt het beste.

Gewoon goede adviezen en tips geven is het halve werk.

Ik heb toch redelijk pijn in de voeten gekregen van al dat wandelen tussen de roffels door en ik moet zo naar een verjaardag toe :D
Ik plof daar neer in de tuin en sta pas weer op als ik naar huis ga.

Rai

En ik ben echt benieuwd naar de foto's. Met name van 1 exemplaar...

StefanCJ

Zoo ... Een erg leuke en leerzame dag gehad vandaag. Rond 10.00 begonnen met koffie en thee en rond 17.00 richting huis gegaan. Steve, ontzettend bedankt voor je tijd en energie, bedank ook je vrouw voor de goede zorgen! Ik heb er in ieder geval veel van geleerd.

En natuurlijk wat fotootjes:

Het ontvangstcomité:

De vijf van vandaag:

Ik was niet de enige die vandaag foto`s maakte:

Steve geeft uitleg:

Aan het werk:

De meester himself aan het werk:

Beauty:

Grtz. StefanCJ  ;)

StefanCJ

maartendeb

twintigV

Stelling 1: laat nooit je auto poetsen; het is te confronterend.
Stelling 2: poets je auto zelf, dan kan je de "boodschapper van het slechte nieuws" nooit de schuld geven.
Stelling 3: bezoek altijd eerst een poetsdag als deze en denk goed na over het volgende;
Het laten poetsen van je auto, uitgebreid, kost ongeveer € 400,00. Advies: doe het zelf, het is niet moeilijk, kleien is b.v. een fluitje van een cent en poetsen met de goede machine met daarop de voorgeschreven poetspad idem dito (hoor mij, sorry Steve)
De essentie van het verhaal: alles en alles aan krasjes en vooral steenslag komt pjinlijk hard in het zicht. Poetsen doe je om swirls  en krassen in de lak te retoucheren. Als dat niet nodig is heb je geluk, dan kan je na het kleien (met een soort kneedgom, voor de tekenaars onder ons, en een detail-verdunning  alle vuil uit de lak wrijven, een werkje van niks maar wel confrontatie nummer 1, het voelt daarna wel lekker glad aan, dan toch ook voldoening)
Dan indien nodig, het machinaal poetsen, daarmee worden pjinlijk hard de steenslag beschadigingen zichtbaar (het zullen er zomaar honderd zijn), die poets je niet weg, integendeel met de meest fantastische was-soorten die Steve demonstreert staart het euvel je, na ook nog een behandeling met een sealer, je de komende 6 maanden grijnzend aan!
Ik bedacht het volgende: probeer het zelf, mits goed voorgelicht kan er niet veel misgaan, en inventariseer wat moet worden overgespoten, en weeg die kosten tegen elkaar af.
Opvallend;van alle aanwezige volvo's op één na waren ooit  gedeeltes overgespoten
Dat betekent dat je zelfs per auto over laksoorten van verschillende hardheden beschikt en daardoor op verschillende manieren van poetsen bent aangewezen.
Wat ik ook zag was een op het eerste gezicht mooi in de lak zittend kofferdeksel waarvan na een klei en poetsbeurt een paar hardnekkige niet te verwijderen diepe krassen genadeloos geaccentueerd werden.Het is een duivels dilemma dat poetsen.

Dan komt toch weer de profesioneel uitgeruste detailer/autopoetser om de hoek kjiken.
Steve nog bedankt voor de leerzame dag.

StefanCJ

maartendeb

Zo was een gezellige en vooral leerzame dag, onder begeleiding van Steve, een goede sfeer, en heerlijk weer :) Vanochtend opgereden met BenB & StefanCJ vanuit Utrecht. De parkeerplaats stond vrij snel vol:

Eerst even een bakkie doen. Ik weet niet, maar op de een of andere manier trekken mooie auto's altijd kinderen met een voetbal aan  :eusa_hand:

Hans ging ondertussen zijn lakstift proberen:

Daarna begon Steve met 3 emmer systeem (velgen aparte emmer).

De t5 van twintigV diende als leswagen. Na het wassen en drogen van de auto volgde het kleien:

Jongens, allemaal even voelen hoe glad dat is, ahh glaaaad:

Ja jongens, kleien :eusa_clap: ;D

Toen liet Steve het verschil tussen handmatig en machinaal polijsten zien. Spierballen vs minder spierballen: dat wordt dus een machine aanschaffen binnenkort ;D

Tijd voor de compleet verzorgde lunch  :eusa_clap:

waarna we snel onze auto's even gingen prepareren:

Uiteraard had ik weer last van de Curse of the Garnet Red, het bedankje van boven. Echt hij was nog geen 5 minuten schoon  >:( :

Hierna ging Steve verder met het demonstreren van verschillende waxen:

.

Stefan hield het toen niet meer "jongens, ik MOET wat polijsten!". OK ok, we pakken de achterklep, spoiler residue verwijderen. Voorzichtig aan begonnen, maar het ging al sneller van zwaardere pads/compound naar zwaarder geschut, blijkbaar een erg harde lak op deze wagen:

Daarna de final touch van de master:

Stefan tevreden :D

Hierna wat plekken bij de roffel van riQue verwijderd,

was ik ondertussen mijn kap/dak aan het kleien met hulp van BenB,

en heeft Steve nog een nare schuur/schijt plek verwijderd op de kap. Heel blij mee, was een lelijke puist :eusa_dance:

Toen was het de dag eigenlijk alweer voorbij, veel te snel eigenlijk! Steve, super bedankt, ik heb er echt ontzettend veel van opgestoken, en uiteraard dank aan je vrouw voor de goede zorgen :D

Mijn score, een mooie starters kit:

en I can't stop thinking about deze  :eusa_drool: :eusa_drool:

StefanCJ

Haha, je hebt er een mooi verhaal en foto`s van gemaakt Maarten. Super, bedankt!

:)

RampantBUnny

Citaat van: maartendeb op 02-04-2011 19:52:13

en I can't stop thinking about deze  :eusa_drool: :eusa_drool:
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/poetsdag-39.jpg

Ur not getting em!!!

PS: da's nu een kap met " bling"

..eennuh ja als je zo gedetaileerd poetst word je soms een beetje hard met je neus op de feiten gedrukt ;)

UserID6342

Leuke foto's hoor en mooi at de roffels weer glimmen !

riQue

Citaat van: Rai op 02-04-2011 18:30:13
En ik ben echt benieuwd naar de foto's. Met name van 1 exemplaar...
Ik denk dat je mijn exemplaar bedoelt of niet Rai, als voormalig baasje van m'n 850R? Foto's en verhalen vertellen al een hele hoop over vandaag! Zal morgenochtend mijn foto's even online gooien!

Steve en vrouw bedankt voor alle goeie zorgen en alle tips en adviezen!

StefanCJ

Joeri

Damn, heb wat gemist. Leuk verslag! Ik ga Maarten maar flink uithoren  ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.