VDO Klokkenwinkel vervangen en nu werkt de snelheidsmeter niet

Gestart door Jans Duiven, 08-03-2011 13:17:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jans Duiven

Afgelopen week heb ik een andere VDO klokkenwinkel opgehaald bij Hunters, omdat mijn kilometerteller niet meer functioneerde.

Unit aangesloten Bij de proefrit deed deze kilometerteller het ook niet, maar tevens werket  de snelheidsmeter niet.

Geen probleem: Sjoerd had er nog wel wat liggen. Twee meegekregen en wederom bij deze units exact het zelfde probleem.

Oude unit maar weer terug geplaatst en dán werkt de snelheidsmeter wel weer...vreemd.

Het gaat om een 855 uit 1995 met OBD l
VDO tellerunit met nummer 81072104 Cap 9434099 met ABS.
Alle drie de andere units hebben exact de zelfde nummers, maar bij installatie werkt dus zowel de snelheidsmeter als de kilometerteller niet.


Iemand een ideë?


Hans

haasje

#1
Tellerunits komen waarschijnlijk uit een obd2 auto (my96->)

Eerste nummer is bij mij onbekend, 2de nummer is de zwarte afdekplaat waar dit nummer opstaat

Jans Duiven

#2
Citaat van: haasje op 08-03-2011 13:19:32
Tellerunits komen waarschijnlijk uit een obd2 auto (my96->)

Eerste nummer is bij mij onbekend, 2de nummer is de zwarte afdekplaat waar dit nummer opstaat

Eerste nummer ( 981072104 ) staat links op de zwarte achterplaat. Tweede nummer ( Cap 9434099 ) staat rechts op diezelfde zwarte achterplaat, vanaf de achterzijde bekeken.

Net even met Sjoerd gebeld maar hij weet het ook niet.
Ik ga straks maar eens uitlezen.

Hans

haasje

Grote kans dat uitlezen niet lukt, als het inderdaad een my 96-> teller is is het namellijk obd2 en niet obd1

Jans Duiven

Citaat van: haasje op 08-03-2011 13:27:46
Grote kans dat uitlezen niet lukt, als het inderdaad een my 96-> teller is is het namellijk obd2 en niet obd1

Dan zou je toch verwachten dat de serienummers afwijken?

haasje

#5
Ik kan van de tellerunit geen onderdeelnummer vinden in vida.

-D©©©L-

Hans, Heb jij een oud of een nieuw model ABS controller ? MY1996 heeft geen snelheidssensor op de versnellingsbak t.b.v. de snelheidsmeter. Dit word geregeld via de ABS controller.

Jack v

Citaat van: haasje op 08-03-2011 14:12:31
Ik kan van de tellerunit geen onderdeelnummer vinden in vida.
vadis ook niet, net gekeken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

haasje

Complete tellerunits zijn niet te krijgen, alleen de onderdelen. Op de print zou nummer 9128105 moeten staan, die is van een my 95. nummer 9442798 is van een my96->

haasje

Citaat van: -D©©©L- op 08-03-2011 14:14:56
Hans, Heb jij een oud of een nieuw model ABS controller ? MY1996 heeft geen snelheidssensor op de versnellingsbak t.b.v. de snelheidsmeter. Dit word geregeld via de ABS controller.

in zijn eerste bericht staat dat hij een obd1 auto heeft.

Jans Duiven

Op de barcodesticker van mijn unit staat Volvo 94 34 072

Op de ander units staat dus Volvo 91 62 603. Dat zal dus wel het verschil maken.

Dus ondanks het feit dat er geen verschil zit in de nummers op de zwarte achterplaat, zit er wel verschil in qua type OBD l en ll

Donderdag ga ik weer naar Sjoerd en dan weer es proberen.

Vooralsnog hartelijk dank voor het meedenken!

Hans

-D©©©L-

het nummer op de achterplaat is het onderdeelnummer van die achterplaat.

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 08-03-2011 15:02:52
het nummer op de achterplaat is het onderdeelnummer van die achterplaat.

Oh? Lekker handig  :eusa_wall:

v40pokemon

Heeft een printplaat tot '95 niet van die elandjes erop afgebeeld??