Wegmisbruikers

Gestart door Johann, 27-04-2004 19:14:57

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

Jerry

volvoTon

Jerry,
Ik begrijp nu heel goed waarom er een hoog ziekteverzuim is bij de politie.
Zou er zelf ook ziek van worden ;D

volvoTon :) :)  

Reitse

Lopen hakken op agenten is makkelijk (en ook best leuk ;)) en zolang ze fouten maken is het volgens mij nog steeds gerechtvaardigd om daar melding van te maken. Dat laat onverlet dat je je aan regels zal moeten houden...
Over welke regels gaan de agenten niet zo zeer, maar de hogere kaders in Den Haag. En die kiezen we collectief, iedere vier jaar weer, verkeerd. Want het valt me toch wel op dat vele verkiezingsbeloftes geen gestand worden gedaan.
Simpel voorbeeld; ik woon in echte plattelandsgemeente waar de politie het over het algemeen niet druk heeft. Maar om een hele gemeente nou uit te rusten met 1 politiebureau en stuk of 4 auto's en dan ook nog in de meest noordelijke uithoek neerzetten is niet echt superhandig... Daarna een paar lokale brandweerkazernes weghalen en zelfs ambulanceposten ter discussie stellen...

Aan de andere kant, in Groningen struikel ik over de agenten en toch worden daar veel fietsen gejat, wordt er veel gedeald enz enz. Misschien dat we terug moeten naar de tijd van de veldwachters, waar je bij een overtreding een beste klap met de karwats kreeg....

Joris_Scholte

Wie was degene die zijn five minutes of fame heeft laten zien vanavond in dit zeer objectieve programma?  ;) Ik had het kunnen zijn, maar was het niet.

Esveldt

Hallo, was volgens mij een TDI hoor.

Paul

Joris_Scholte

Kan best, het was iig een V70 Classic. Was gewoon benieuwd naar de bestuurder.

rogier

Onze forumleden gedragen zich volgens mij heel netjes, houden zich keurig aan de snelheid en raken nooit hun rijbewijs kwijt ;D. Zal dus wel niemand van het forum zijn geweest :D

JCviggen

Ik ben ooit m'n rijbewijs wel 'ns ff kwijtgeweest maar dat was met een Saab (of all things) ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Spin!

Mag een KLPD auto, zonder signaleringen aan ( zwaailicht/sirene ) met 200 over de snelweg in het midden van de nacht? Gister zowat overreden door een S60 T5 met rood/blauwe striping. Zaten ook niemand achterna zover ik weet ( alleen de T5 en ik op de weg ) Was overigens op de A50. Wie is hier nou de weg of beter gezegd, de WET-misbruiker?

www.vm-parts.nl

Joris_Scholte

Bij Blik op de Weg hebben ze dat ooit eens uitgelegd: als ze 120km/u zouden rijden zitten ze constant achter de zelfde auto en kunnen ze geen goede verkeershandhaving verrichten. Door harder te rijden zien ze meer weggebruikers, en is hun werk effectiever. Of zoiets was het.
Maar zeg nou zelf: als je met een krachtige Volvo op een vrijwel lege snelweg rijdt en je mag, dan zou je zelf toch ook doorrijden...  ;D

Reitse

Citaat van: Ludo op 14-07-2005 22:56:10
Citaat van: Joris_Scholte op 14-07-2005 22:46:19
als je met een krachtige Volvo op een vrijwel lege snelweg rijdt en je mag, dan zou je zelf toch ook doorrijden...  ;D

als het niet mag ook.  :-X
;D

en daarna overal gaan jengelen dat de boetes niet eerlijk zijn, dat ze zo hoog zijn, dat agenten waardeloos zijn (of erger) ...... :-X

Aswin

Citaat van: Joris_Scholte op 14-07-2005 22:46:19
Bij Blik op de Weg hebben ze dat ooit eens uitgelegd: als ze 120km/u zouden rijden zitten ze constant achter de zelfde auto en kunnen ze geen goede verkeershandhaving verrichten. Door harder te rijden zien ze meer weggebruikers, en is hun werk effectiever. Of zoiets was het.
Maar zeg nou zelf: als je met een krachtige Volvo op een vrijwel lege snelweg rijdt en je mag, dan zou je zelf toch ook doorrijden...  ;D
Eigenlijk ben je 's nachts dus wel gedwongen 200 te rijden, anders loop je grote kans door een KLPD auto naast de weg gezet te worden wegens 140 rijden.  ;)

Spin!

Ja oke, ik geef toe als brave burger dat ik gister toch ook even op een kort stukje de 200 hebt aangetipt. Maar dan nog, 's nachts om half 2...geen hond op de weg. Is dat een reden om 200 te gaan rijden omdat er wellicht een ander ervoor rijdt die ook te hard rijdt? Volgens mij kan de KLPD beter 110 gaan rijden en dan passeren er wel auto's die te hard rijden. Dat van gister was gewoon pedaal mishandeling. Niet dat ik me er aan stoorde, maar was het andersom geweest, dan stoorde oom agent zich wel aan mij รก 120 euro. Ging even om het principe hier...als in het 'goede voorbeeld'.

zo...ben klaar met zeuren voor vandaag :)

www.vm-parts.nl

Rudi

Citaat van: Ludo op 14-07-2005 23:17:00
Citaat van: Reitse op 14-07-2005 22:59:36
en daarna overal gaan jengelen dat de boetes niet eerlijk zijn, dat ze zo hoog zijn, dat agenten waardeloos zijn (of erger) ...... :-X

mm, ik kan er wel eens over vloeken (normale reactie denk ik  :-X ) maar jengelen zul je me nooit horen...
als ik het pedaal intrapt doe ik dat bewust, de (eventuele) gevolgen neem ik er wel bij dan.  ;)

Dat extra brandstofverbruik is idd vervelend,maar goed daar doe je niks aan ;D
Dr.Go-Fast...