blog van een V70R AWD, S70 2.5T, en de restauratie van een 854 T-5R BS

Gestart door jan20V, 16-03-2011 14:09:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cornelis-b

Het beschadigde stuur zou je opnieuw kunnen laten bekleden bij Harry Schellevis: http://www.harryschellevis.nl/home.html
Een echte ouderwetse vakman op klompen ;D Kosten ongeveer 160 euro en dan is het weer als nieuw.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jan20V

bedankt voor de antwoorden, als de bumpers nog gespoten worden weet ik dat ze eerst glad gemaakt moeten worden  :)

@KIM bedankt voor de tip m.b.t. het leer weet je zo waar dit te verkrijgen is? ik heb er namelijk nog nooit van gehoord :-[

@cornelis-b, dat was ook een goede optie geweest ik heb een andere via marktplaats aangeschaft dat was goedkoper, ik hou hem er eerst wel bij tot er een liefhebber voor komt
S70 2.5T aut 1997 192000km
854 T-5R aut
V70R AWD aut 1999 223000km
V70 D5 edition2 MY02 300000km

weblog

KIM

De leerlooier in den haag of colourlock.
Ikzelf heb het bij de leerlooier gehaald.

classicT5

Voor zwart leer kun je ook leerverf van HG gebruiken, is stuk voordeliger en schijnt ook goed te zijn, google is your friend.

big ben

Citaat van: classicT5 op 31-07-2016 16:54:42
Voor zwart leer kun je ook leerverf van HG gebruiken, is stuk voordeliger en schijnt ook goed te zijn, google is your friend.

Ik persoonlijk zou geen zwarte HG verf gebruiken.  Deze is " diep" zwart  ::). de kleur van het leer op de stoelen gaat meer richting "grafiet" grijs.

Dit product zou je eerst kunnen proberen. Geeft een prima resultaat  :)

Een verkooppunt is snel gezocht  ;). Grafietgrijs is de goede kleur voor het T-5R interieur.  8)

jan20V

ah kijk aan daar kan ik wel wat mee, ik ga er  eens naar opzoek :)
S70 2.5T aut 1997 192000km
854 T-5R aut
V70R AWD aut 1999 223000km
V70 D5 edition2 MY02 300000km

weblog

Cristophe

Heeft het nieuwe stuur nou een alcantara/suède onderkant? Ziet er erg mooi uit. En wat denk je te willen voor het oude stuur?

maruska

deze t-5r sturen hebben het origineel allemaal gehad.. alleen zie je vaak dat het vol vet zit, en dus niet zo "wollig" is
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Cristophe

Vandaar, als ik ze zie op foto's lijkt het meer een andere kleur leer. Bedankt voor de info!

jan20V

vandaag weer een aardige dit keer technische slag gemaakt.
de slotbouten loshalen, zonder de passende dop  :)
2 draagarmen
een veerpootlager Links Voor
banden van voor naar achter wisselen i.v.m. aanlopen in de wielkasten
links voor remslang vervangen
2x stabilisatiestangetjes vervangen
de pakkingen van de olie retour vervangen

de slotbout was gelukkig nog niet met ronde meedraaiende ring uitgevoerd zoals de V70N dat heeft vanaf 2001.
dus heb heb ik hem losgekregen door de overige bouten op ongeveer 160nm vast te zetten, daarna een 12kant dop 19 met een bankhamer over de bout te slaan en voorzichtig met de moment sleutel losdraaien, dit is een kwestie van een minuut werk per kant als je geluk hebt  ;)




de dop


de bout


de draagarmrubbers, deze vielen er al zo uit, wat ook het trekken in het stuur verklaarde bij remmen


het veerpootlager, de oude en de nieuwe, hier kwam de kraak vandaan bij de drempels, de bus is al compleet door gescheurd.




de olie lekage, als het goed is nu opgelost, het onderste rubber van de turboleiding die in het carter komt was doormidden, ik was bang voor de krukaskeerring maar op die plekken was alles droog.

morgen word die weer voor de apk afgemeld zodat die uit de schorsing kan  :) en kunnen rijden om te zien wat er evt nog meer aan moet gebeuren  8)


S70 2.5T aut 1997 192000km
854 T-5R aut
V70R AWD aut 1999 223000km
V70 D5 edition2 MY02 300000km

weblog

elianmars

Ik had op mijn 850 al originele Volvo slotbouten met ronddraaiende ring. Juist om dit soort praktijken te voorkomen ;D

UserID6342

Ook die krijg je los hoor ;D :evil: ;D. Mooi dat je ze los hebt gekregen zo !

jan20V

@dirk daar ben ik ook niet bang voor :evil:

maar goed vandaag de laatste apk dingetjes gedaan, de handrem werkte op 1 kant niet goed, en  ik was dan ook bang dat de voering er naast lag, gelukkig bleek het alleen een kwestie van stellen te zijn :)
na hem afgemeld te hebben als zijnde goedkeur na reparatie, de auto uit de schorsing gehaald  :eusa_dance:

vervolgens de olie nog even ververst en er weer een mooi origineel filter onder geschroefd.

de auto uitgelijnd i.v.m. de draagarmen, helaas trekt de auto nog steeds in het stuur maar ik verwijt dit nu aan de bandenmaat voor is 205-45R17 en achter 225/45R17, deze wil ik vervangen voor rondom 215 45R17 net als de V70R.



verder ook nog de juiste kilometerstand uitgelezen, omdat de teller stil stond op 195 000 er moet een ton bij op gezet worden dus als het tandwieltje vervangen word

en vanavond, voor het eerst even een stuk gereden, en hij houdt het nog uitstekend :D 8)





en tja de meningen verschillen, maar ik vind het mooier als de logo's aanwezig zijn

nu maar is kijken naar het exterieur en interieur, het leer moet behandeld worden, de antenne werkt niet, een originele radio moet nog ingebouwd worden, het tandwieltje moet vervangen worden en het spuiten moet nog gebeuren maar dit doe ik als laatste.

S70 2.5T aut 1997 192000km
854 T-5R aut
V70R AWD aut 1999 223000km
V70 D5 edition2 MY02 300000km

weblog

jan20V

en nog 1 vraagje, ik wil het service lampje resetten door het pennetje op positie 7 te zetten onder de motorkap, alleen reageert het knopje niet zo best meer.
is dit op een andere manier te doen? of kan ik hier een nieuw obd1 kastje in pluggen?
S70 2.5T aut 1997 192000km
854 T-5R aut
V70R AWD aut 1999 223000km
V70 D5 edition2 MY02 300000km

weblog

jan20V

gister maar eens met de stoel verstelling bezig gehouden, ook ik had namelijk last van de beruchte rugleuning  :)
gister heb ik de kabel even ingekort van de rechter stoel omdat ik daar de motor wel van hoorde draaien.
dat heb ik gedaan via deze link: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15838.msg263944.html#msg263944
met uitzondering van het loshalen van het bedieningspaneel, dat laat ik altijd zitten.
en ik klap de stoel altijd voorover



na beide kanten van de kabel dus gesmolten te hebben werkt de rugleuning rechts voor weer  :)

de linker kant heb ik nog niet gedaan, dat doe ik komende week hier hoor ik ook geen motortje draaien.
ook heb ik het leer is behandeld meer leather repair en conditioner, het is er wel van opgeknapt, maar ik wou het nog verven aan de hand van de tips.

S70 2.5T aut 1997 192000km
854 T-5R aut
V70R AWD aut 1999 223000km
V70 D5 edition2 MY02 300000km

weblog