Waarschuwingslampje

Gestart door KoningKuit, 17-03-2011 13:03:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KoningKuit

Ik krijg sinds vanmorgen telkens als ik gas geef, een waarschuwingslampje dat gaat branden op het dashboard. Het betreft een rood lampje rechts onderin. Het icoontje beeld af; een soort windmolentje met een golfje vloeistof eronder.

Kan iemand mij vertellen wat dit is, en wat dit inhoud?

EVV

Te weinig koelvloeistof, of een vlotter die blijft hangen

thuur

Zat er geen boekje bij de auto?


Gr ???

KoningKuit

Citaat van: thuur op 17-03-2011 13:11:24
Zat er geen boekje bij de auto?


Gr ???

Jawel, dacht alleen ff checken wat mijn vrienden op het forum er van zeggen.

De vloeistoffen zijn namelijk allemaal nog vervangen voordat ik hem kocht. ongeveer 2 maanden geleden.

Spin!

Nou, dan maak de borst maar nat...dan hoop ik voor je op een lekkage van je expansievat of een scheurtje in een koelslang.

Is het bij vol accelereren of altijd bij het optrekken?

www.vm-parts.nl

KoningKuit

Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:15:06
Nou, dan maak de borst maar nat...dan hoop ik voor je op een lekkage van je expansievat of een scheurtje in een koelslang.

Is het bij vol accelereren of altijd bij het optrekken?

Eigenlijk bij beide.

Hij doet het naar mijn mening wel minder naarmate de motor langer warm is.

Wat als het geen schuurtje of lekkage is?

thuur

Kan ook nog een luchtbel zijn geweest.


Gr 8)

ulkeman

heb je al de motorkap losgetrokken dan?
kun je zien dat je een laag koelvloeistof nivo is.
nivo kan altijd iets zakken in 2 maanden natuurlijk net zoals olie enz.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

T5turbo

Je was me net voor!  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

maruska

moet dit in techniek algemeen, sectie ... ?

/ontopic
loop inderdaad je kvs systeem na, check je slangen, en de stand van je kvs voor en na rijden (warm/koud)
check in de motorruimte op plasjes vloeistof, druppels en andere niet droge elementen
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

EVV

Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 13:17:32
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:15:06
Nou, dan maak de borst maar nat...dan hoop ik voor je op een lekkage van je expansievat of een scheurtje in een koelslang.

Is het bij vol accelereren of altijd bij het optrekken?

Eigenlijk bij beide.

Hij doet het naar mijn mening wel minder naarmate de motor langer warm is.

Wat als het geen schuurtje of lekkage is?
Dan weet je ook waarom je de auto zo goedkoop hebt kunnen kopen...

Dat het lampje gaat branden bij optrekken komt omdat het water dan gaat klotsen, dus wat scheef gaat staan, kan precies genoeg zijn om het lampje te laten branden.

KoningKuit

Citaat van: EVV op 17-03-2011 13:23:26
Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 13:17:32
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:15:06
Nou, dan maak de borst maar nat...dan hoop ik voor je op een lekkage van je expansievat of een scheurtje in een koelslang.

Is het bij vol accelereren of altijd bij het optrekken?

Eigenlijk bij beide.

Hij doet het naar mijn mening wel minder naarmate de motor langer warm is.

Wat als het geen schuurtje of lekkage is?
Dan weet je ook waarom je de auto zo goedkoop hebt kunnen kopen...

Dat het lampje gaat branden bij optrekken komt omdat het water dan gaat klotsen, dus wat scheef gaat staan, kan precies genoeg zijn om het lampje te laten branden.

Goedkoop kan voor mij nog 5k zijn geweest natuurlijk. Hij deed het niet toen ik hem kocht, ook niet toen ik er mee op wintersport ben geweest. Lijkt me dus sterk dat de vorige eigenaar hier iets vanaf wist.

Het feit dat hij niet continue brand, wil dat ook niet iets zeggen dan?

Spin!

Welke kleur dop zit er op het reservoir? Laten we daar eerst naar kijken.

www.vm-parts.nl

Spin!

Citaat van: EVV op 17-03-2011 13:23:26
Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 13:17:32
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:15:06
Nou, dan maak de borst maar nat...dan hoop ik voor je op een lekkage van je expansievat of een scheurtje in een koelslang.

Is het bij vol accelereren of altijd bij het optrekken?

Eigenlijk bij beide.

Hij doet het naar mijn mening wel minder naarmate de motor langer warm is.

Wat als het geen schuurtje of lekkage is?
Dan weet je ook waarom je de auto zo goedkoop hebt kunnen kopen...

Dat het lampje gaat branden bij optrekken komt omdat het water dan gaat klotsen, dus wat scheef gaat staan, kan precies genoeg zijn om het lampje te laten branden.

Dan zou het ook moeten gaan branden bij het remmen...

www.vm-parts.nl

KoningKuit

Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:38:45
Welke kleur dop zit er op het reservoir? Laten we daar eerst naar kijken.

Een groene