Waarschuwingslampje

Gestart door KoningKuit, 17-03-2011 13:03:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeff

Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 13:47:30
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:38:45
Welke kleur dop zit er op het reservoir? Laten we daar eerst naar kijken.

Een groene
Dat is in ieder geval goed! Nu nog de slangen controleren in de motorruimte ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Spin!

Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 13:47:30
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:38:45
Welke kleur dop zit er op het reservoir? Laten we daar eerst naar kijken.

Een groene

Ligt er koelwater rondom de dop? Ik ga er vanuit dat de dop dan goed is (groen is nieuw, grijs betekend: vervangen). Bij mij was de schroefdraad gescheurd waar de dop op zit. Dan krijg je inderdaad een lampje bij accelereren. Je verliest langzaam vloeistof en je verliest druk (correct me if I'm wrong). Je zou ook wat minder vermogen moeten hebben dan normaal.

Bekijk ook gelijk die luchtslang die aan het gasklephuis zit (T-splitsing vorm met bocht) en voel of er aan de onderkant wel of geen gat zit. Bij mij kwamen deze 2 kwalen tegelijkertijd. Is m.i. wel een typische kwaal, scheur op dat punt van de luchtslang.

www.vm-parts.nl

KoningKuit

Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:51:38
Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 13:47:30
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:38:45
Welke kleur dop zit er op het reservoir? Laten we daar eerst naar kijken.

Een groene

Ligt er koelwater rondom de dop? Ik ga er vanuit dat de dop dan goed is (groen is nieuw, grijs betekend: vervangen). Bij mij was de schroefdraad gescheurd waar de dop op zit. Dan krijg je inderdaad een lampje bij accelereren. Je verliest langzaam vloeistof en je verliest druk (correct me if I'm wrong). Je zou ook wat minder vermogen moeten hebben dan normaal.

Bekijk ook gelijk die luchtslang die aan het gasklephuis zit (T-splitsing vorm met bocht) en voel of er aan de onderkant wel of geen gat zit. Bij mij kwamen deze 2 kwalen tegelijkertijd. Is m.i. wel een typische kwaal, scheur op dat punt van de luchtslang.

Ligt geen vloeistof naast de dop, ook verder in de motor geen nattigheid.

Heb ook niet het idee dat ik vermogen verlies. (Gister nog even laten zien dat een Renaultje clio sport toch echt niet moet gaan fucken)

Nu rest mij dus nog de slangen te checken

Bas850

KVS droogt op als een witte poeder, zie je dat ook nergens bij je slangen.
"to finish first, you first have to finish"

Ludo

Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:46:56
Citaat van: EVV op 17-03-2011 13:23:26
Dat het lampje gaat branden bij optrekken komt omdat het water dan gaat klotsen, dus wat scheef gaat staan, kan precies genoeg zijn om het lampje te laten branden.

Dan zou het ook moeten gaan branden bij het remmen...

Nee, tijdens optrekken, en onvoldoende koelvloeistof in het reservoir, haal je de vloeistof bij de sensor vandaan.
Tijdens stoppen, 'verzuip' je de sensor.


Kan er ook even iemand controleren, of er nog (voldoende) koelvloeistof in het reservoir zit?.   :eusa_doh:

Justin-850

Rookt de auto niet bij gasgeven? en dan gaat het om witte rook........

Hopelijk is het een slangenkwestie of iets met het reservoir...


KoningKuit

Citaat van: Ludo op 17-03-2011 14:22:29
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:46:56
Citaat van: EVV op 17-03-2011 13:23:26
Dat het lampje gaat branden bij optrekken komt omdat het water dan gaat klotsen, dus wat scheef gaat staan, kan precies genoeg zijn om het lampje te laten branden.

Dan zou het ook moeten gaan branden bij het remmen...

Nee, tijdens optrekken, en onvoldoende koelvloeistof in het reservoir, haal je de vloeistof bij de sensor vandaan.
Tijdens stoppen, 'verzuip' je de sensor.


Kan er ook even iemand controleren, of er nog (voldoende) koelvloeistof in het reservoir zit?.   :eusa_doh:

Genoeg vloeistof is aanwezig. Heb ik uiteraard als eerste gecheckt.

@Bas850; Geen witte poeder substantie te bekennen.

Ps. heb jij ergens nog meer foto's van je 850 staan?

Justin-850

Hmm, dan zou het aan de sensor kunnen liggen denk ik. Correct me if i'm wrong guys ;)

Ludo

Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 14:28:40
Genoeg vloeistof is aanwezig. Heb ik uiteraard als eerste gecheckt.  

Dan lijkt het me duidelijk, dat je niet op zoek moet gaan naar lekke slangen...  :eusa_doh:
De sensor of stekkerverbinding van de sensor eerst controleren/vervangen.

KoningKuit

Citaat van: Ludo op 17-03-2011 14:36:24
Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 14:28:40
Genoeg vloeistof is aanwezig. Heb ik uiteraard als eerste gecheckt.  

Dan lijkt het me duidelijk, dat je niet op zoek moet gaan naar lekke slangen...  :eusa_doh:
De sensor of stekkerverbinding van de sensor eerst controleren/vervangen.

Ok, het electronische gedeelte. Daar ben ik minder goed in haha. Alles moet je leren echter.

Bedankt iig

Bas850

Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 14:28:40

Genoeg vloeistof is aanwezig. Heb ik uiteraard als eerste gecheckt.

@Bas850; Geen witte poeder substantie te bekennen.

Ps. heb jij ergens nog meer foto's van je 850 staan?
Hier staat er 1 van de 850 en wat meer van de V70

"to finish first, you first have to finish"

rogerV701998

Citaat van: Jeff op 17-03-2011 13:51:32
Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 13:47:30
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:38:45
Welke kleur dop zit er op het reservoir? Laten we daar eerst naar kijken.

Een groene
Dat is in ieder geval goed! Nu nog de slangen controleren in de motorruimte ;)

Hoeft niet altijd zo te zijn.



Een scheur in de groene dop. Deze heb ik vervangen voordat ie ging lekken.

Spin!

Citaat van: rogerV701998 op 17-03-2011 15:35:47
Citaat van: Jeff op 17-03-2011 13:51:32
Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 13:47:30
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:38:45
Welke kleur dop zit er op het reservoir? Laten we daar eerst naar kijken.

Een groene
Dat is in ieder geval goed! Nu nog de slangen controleren in de motorruimte ;)

Hoeft niet altijd zo te zijn.

http://img834.imageshack.us/img834/8234/p1050582c.jpg

Een scheur in de groene dop. Deze heb ik vervangen voordat ie ging lekken.


mompel mompel...heb je deze weer vervangen voor een grijze? ;D

Afijn...toch controleren maar ;)

www.vm-parts.nl

rogerV701998

Citaat van: Spin! op 17-03-2011 15:42:10
Citaat van: rogerV701998 op 17-03-2011 15:35:47
Citaat van: Jeff op 17-03-2011 13:51:32
Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 13:47:30
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:38:45
Welke kleur dop zit er op het reservoir? Laten we daar eerst naar kijken.

Een groene
Dat is in ieder geval goed! Nu nog de slangen controleren in de motorruimte ;)

Hoeft niet altijd zo te zijn.

http://img834.imageshack.us/img834/8234/p1050582c.jpg

Een scheur in de groene dop. Deze heb ik vervangen voordat ie ging lekken.


mompel mompel...heb je deze weer vervangen voor een grijze? ;D

Afijn...toch controleren maar ;)

;D

Vervangen door een nog groenere! 8)

EVV

Citaat van: KoningKuit op 17-03-2011 14:28:40
Citaat van: Ludo op 17-03-2011 14:22:29
Citaat van: Spin! op 17-03-2011 13:46:56
Citaat van: EVV op 17-03-2011 13:23:26
Dat het lampje gaat branden bij optrekken komt omdat het water dan gaat klotsen, dus wat scheef gaat staan, kan precies genoeg zijn om het lampje te laten branden.

Dan zou het ook moeten gaan branden bij het remmen...

Nee, tijdens optrekken, en onvoldoende koelvloeistof in het reservoir, haal je de vloeistof bij de sensor vandaan.
Tijdens stoppen, 'verzuip' je de sensor.


Kan er ook even iemand controleren, of er nog (voldoende) koelvloeistof in het reservoir zit?.   :eusa_doh:

Genoeg vloeistof is aanwezig. Heb ik uiteraard als eerste gecheckt.
Ook gecheckt met draaiende motor?