Amitri stelt zich voor.

Gestart door Amitri, 28-03-2011 21:49:32

Vorige topic - Volgende topic

Amitri

Hallo

De naam is Martijn en vanaf komende donderdag wordt ik de trotse bezitter van een Volvo 850 2.5i 20V, met lgp-installatie.
Heb nu een VW Golf en die heeft steeds kuren, dus ik keek voor een andere auto en zag deze auto en was gelijk verliefd. Auto ziet er van binnen en buiten (rood metallic) uitstekend uit en motor klonk prachtig. Auto is vandaag apk gekeurd en enige dat eraan scheelde waren twee slechte banden en lekkende uitlaat, dus ik hoop dat ik er een goede tijd mee kan rijden.
Iemand nog tips of dingen waar ik vooral in het begin op moet letten wat speciaal is aan de auto hoe die reageert of is het een auto als alle anderen?

antraciet

Welkom op het forum en we zijn gek op foto's

gr Arjen

Jack v

Welkom Martijn, misschien had je eerst de aankooptips op het forum even door moeten lezen. iig veel plezier met je roffel ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Amitri

Thanx.
Heb de aankooptips ook gelijk even doorgenomen, geen echt schokkende dingen geloof ik. Ik hoor en lees wel overal op internet dat de motor zo betrouwbaar is, dat doet me deugt.
Zodra ik de auto goed schoongemaakt en in de wax heb gezet zal ik wat foto's plaatsen.

dita

Welkom Martijn!

foto's!!!  :D
Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk

Justin-850

Welkom! En zoals Dita als zegt, we houden erg van foto's ;)

Is het trouwens een sedan of een estate?

Gr. Justin

FGG

Welkom op 't Forum, Martijn.

Een lekkende uitlaat? Dat hoor je niet vaak bij een 850.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Justin-850

Citaat van: FGG op 29-03-2011 09:12:56

FGG

't klinkt vast lekker :P

RemVo

Hallo Martijn en WELKOM!

Ja een 850 2.5 20V staat garant voor veel rijplezier  :eusa_dance:
En lekker op gas....doen ze het goed op!!

TIP: Hou ff in de gaten wat betreft olielekkage!? Wil je dit voorkomen...controleer dan ff of ie geen overdruk heeft op t oliesysteem door de vuldop er los op te leggen en (handmatig) een beetje gas te geven (terwijl de motor loopt  :eusa_sick: ) Als de dop omhoog komt door lucht....dan zit je carterventilatie dicht!! Snel verhelpen anders kans op (grote) lekkage bij keerringen  ;) Als de dop licht wordt aangezogen (vacuüm) dan is ie dik in orde  :)

In ieder geval....VEEL PLEZIER ERMEE!!!

Gr. Remco

henry classic v70

Welkom natuurlijk en je zal duidelijk verschil merken tussen een golf en 850 :evil:

FGG

zelfs bij een v70 wil de schoorsteen wel eens gaan lekken; vorig jaar was bij mij de achterdemper lek op de felsrand, na 360dkm :eusa_whistle:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Amitri

Dank allemaal voor de tips.
Het is trouwens een sedan.
Vandaag kwam er een monteur langs die sowieso het rechterbuitenspiegelglaasje ging vervangen, zaten barsten in nadat er een deur tegenaan was gewaaid en verder zouden ze de auto nog nakijken, dus ik ga ervan uit dat de olie en druk etc ook wel gecontroleerd gaat worden.
Als ik de auto donderdag (beetje mazzel morgen al) kan ophalen zal ik zeker alles even goed nalopen en eens lekker door de wasstraat gaan etc. Moet natuurlijk wel in een mooie schone auto rijden.

FGG

Citaat van: henry classic v70 op 29-03-2011 16:16:12
zelfs bij een v70 wil de schoorsteen wel eens gaan lekken;

Dat zeg ik, je hoort 't niet vaak. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Amitri

Foto's duren nog even wat langer. Wilde vandaag auto laten overschrijven toen de dame achter de counter erachter kwam dat mijn rijbewijs net verlopen is. snel niet rijbewijs aangevraagd en die kan ik maandag ophalen. Moet dus paar dagen meer geduld hebben. :-)

dita

Citaat van: Amitri op 31-03-2011 14:07:59
Foto's duren nog even wat langer. Wilde vandaag auto laten overschrijven toen de dame achter de counter erachter kwam dat mijn rijbewijs net verlopen is. snel niet rijbewijs aangevraagd en die kan ik maandag ophalen. Moet dus paar dagen meer geduld hebben. :-)

da's niet handig  ;D
Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk