Zwarte Estate van Luc, de BMW en de Cabriolet

Gestart door Luc, 31-03-2011 03:35:42

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Lees het nu allemaal pas weer.

Gecondoleerd en veel sterkte voor je en de rest van je familie.

)()()sT

Ik herken het... Vooral ook in de maanden na mijn moeders dood was ik kapotmoe en uitgeput in m'n hoofd. Neem er straks de tijd voor en praat en praat en praat. Dat is het enige wat je kunt.
Veel sterkte, toevallig dat we beiden 12 januari als 'de dag' hebben....

;)

widebody

Mooi dat alles zo gegaan is als jullie gepland(gedacht/gehoopt) hebben. Draagt ook voor een groot deel bij aan de verwerking, als alles goed gegaan is.

En dat van dat nabetalen, de begravenis/crematiebussines is heel erg commercieel. Het draait om het geld, niet meer om het afscheid. Dat is een bijproduct. Je hoort zo vaak dat er dit of dat fout gaat. Teveel dingen die fout kunnen gaan. Klinkt mss lullig maar dan vallen die 5meier nog mee, als de rest goed gegaan is.

Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid in de komende moeilijke periode en neem jullie tijd ervoor.

)()()sT

Citaat van: Luc op 29-01-2013 02:06:32
Weinig nieuws, wilde alleen even de "onderwerp" regel aanpassen.

Dan moet je dat in je eerste post doen; dan verandert ie de rest mee ;)

elianmars

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

GeertG

Citaat van: Luc op 18-04-2013 19:03:14
Lang geleden trouwens dat ik de roffel op de foto heb gezet. Gisteren is ie fris gewassen, helaas zat ie vandaag al weer onder het stuifmeel.
Jammer, maar beter stuifmeel dan zout.

Paar pic's, ze staat nog op dr winterwielen. Heb vrijdag een vrijgezellenfuif en ik moet achtereenvolgens naar Voerendaal, Maasmechelen, terug naar Voerendaal en tot slot naar Aachen, en t gaat vriezen zaterdag. Maandag wisselen denk ik, t zijn mooie wielen, qua grip heb ik niks te klagen met de Falkens, rumoer valt mee, maar mag toch hopen dat t na maandag lente wordt?
En ik vind de Comets gewoon super, ook al horen ze eigenlijk onder een V70 thuis.

http://img.photobucket.com/albums/v34/lucrouvroye/autos/855%2020V/18042013429_zps49915938.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v34/lucrouvroye/autos/855%2020V/18042013428_zpscc46070e.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v34/lucrouvroye/autos/855%2020V/18042013437_zps9fe4495d.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v34/lucrouvroye/autos/855%2020V/18042013438_zps9eb5213e.jpg

The place to be  :eusa_dance:

En natuurlijk niet vergeten te tanken op het Belsj..... ;)

Mooie plaatjes trouwens
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Sbv

Welke Comets heb je ? de 7J of 7,5J(van C70 en enkel zilver kleurig)

Bij mijn weten zelfde ET waarde.

Wat dacht je zomer op zijn einde tijd voor de zomerbanden ?

)()()sT

Oooow, maar die hebben toch een andere ET-waarde?

MrCain

Propus en canisto zijn ook 7,5J

Citaat van: Luc op 16-08-2013 13:45:40
Nee. Heb ze net even opgepoetst, ET is gewoon 43. Maar ze zijn inderdaad 7,5j en de Comets maar 7, dus daar zit t m in.
Jammer, met 7,5j staat t toch duidelijk breder en qua rijden/cq sturen is t geen enkel probleem.
Welke andere 17 inch velgen hebben 7,5j?

BTW: je hebt ook comets met 7,5J => alle velgen die leverbaar zijn voor een C70 waren (dacht ik) allemaal 7,5J  :eusa_think:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

elianmars

Nette wagen, maar ik kan er niet warm van worden.
Maar goed, dat zullen velen ook van de N zeggen ;D

Veel plezier ermee :)

)()()sT

Ik lees nou al vaker dat je het heeeeel jammer vindt dat de 850 weg gaat, maar waarom doe je hem dan weg ??? ;D
Die BMW vind ik trouwens wel een coole bak, zal vast heerlijk rijden (zo niet beter dan een 850).

Veel plezier ermee! Leuk te lezen dat ik na het tanken in B niet de enige ben die lekker doorvlamt op die doordraaier bij de invoegstrook 8)

widebody

Citaat van: Luc op 29-04-2014 02:41:35
Jajaah... al meer dan 120 dagen geen berichten meer.
In die tijd heeft mn 850 gedaan zoals ie geacht wordt te doen. Rijdt als een tiet, maar wordt binnenkort, toch, overgedaan aan pap.
Vind ik heel jammer, vooral omdat ikzelf niet de 400.000 met m vol maak. Toch, hij gaat met een nieuwe APK naar pap en ik ben ervan overtuigd dat de auto die 4 ton met gemak haalt. Tis een degelijke auto waarvan ik de afgelopen ca. 65.000 km de onderhoudshistorie compleet heb. Pap en mn zus zullen de auto incidenteel gebruiken voor een flinke aanhanger, verder zal pap af en toe de giga afstand Heerlen-Elsloo en terug ermee afleggen...
Na een jaar zien we wel verder. Auto blijft in de familie, en mocht de opvolger die ik gekocht (met 6 mnd garantie!) heb, niet aan de eisen voldoen, kan ik de 850 altijd terugkopen .

Ziehier de opvolger :

http://img.photobucket.com/albums/v34/lucrouvroye/autos/Beamer/IMG_3483-640x450_zpscf19b53f.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v34/lucrouvroye/autos/Beamer/IMG_3484-640x450_zps254f16e6.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v34/lucrouvroye/autos/Beamer/IMG_3489-640x4502_zps0d4ad99b.jpg

Een heuse Beier, een 530i automaat uit 2002. Rijdt fantastisch, zoals iedereen over zn nieuwe ride zou zeggen natuurlijk, maar dit apparaat met zn M-pakket (af-fabriek) is me toch wel een beest van een auto. 0-100 in 7,7 seconden is niet traag, maar heel eerlijk gezegd heb ik de hele 3 kwartier durende 1e proefrit, en ook de 1 uur durende 2e proefrit met warmgedraaide motor, niet de behoefte gehad het pedaal te vloeren.
Dat heb ik pas gedaan na aanschaf, rit naar Maasmechelen om m vol te tanken, en de oprit naar de snelweg.

Tis een beest... plankgas geven betekend een bescheiden wielspin van de achterwielen (weet nog niet hoe dat uit te zetten?) en vervolgens een bijna saai maar wreed harde versnelling van niks naar 100. Wil je de motor horen? Niet bij deze auto.

Qua sturen, zal heus wel goed zitten, maar ik heb m nog niet aan de tand gevoeld.
De zomerbandjes (Michelin Premacy's) in maatje 235/45R17 zijn nog erg goed en met het adaptieve onderstel lijkt niks mis te zijn.

Hoe dat vermogen icm achterwielaandrijving me in de winter bevalt valt nog te bezien.

Verder wordt de Corolla vandaag of morgen goedgekeurd, had een scheur van ca. 10 cm in de uitlaat, verder niks. Nieuwe tussenpijp erin gemorxt en klaar.
De 850 gaat ook nog deze week op APK, en misschien nog deze week, anders begin vlgd week op naam van pap.

De rijdynamiek van een BMW, en zeker met een M onderstel is heel anders dan van een Volvo. Veel direkter. Zonder spijkerhard te zijn. En ook met een adaptief onderstel heb je meer keuze. Heb ik zelf ook gemerkt.
Enigste wat wel eens een zwak punt is bij de BMW's zijn de rubbers van de achterste draagarmen.

Waarschijnlijk heb je ergens een knopje ASC, ik gok op de middenconsole. Daarmee kan je de antislip uitzetten. Er gaat dan een lampje op 't dashboard branden. Het systeem werkt ook boven de 40km/h. Dus als t regent en je rijd door een bocht, niet te hard op t gas ;D.

Veel plezier met je BMW.

grijzev70tdi

Ik vind de 5 serie toch nog altijd een erg mooie auto
Grolsch, het klinkt al lekkerder