Interessepeiling: 320mm brackets

Gestart door Taranis, 04-04-2011 13:35:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pwassink

Waar worden die dingen nu van gemaakt eigenlijk, die vraag stond nog open .. ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Taranis

Gietijzer. Indien de kosten te hoog worden, kunnen we ervoor kiezen om in plaats daarvan te frezen, maar alles staat of valt met het aantal.

Sbv

Citaat van: Taranis op 05-04-2011 13:10:54
http://www.teilesuche24.de/ate/bremssattel-11357185222?c=&at=15805

Tadaaaa ;D

191,40 euro per stuk ipv 468 euro per stuk :)
Prijzen bij VAG volgen nog, daar ze ook op Skoda en VW geleverd zijn

daytonawim

#18
heb wel intresse, maar ligt wel aan de prijs (helaas zijn de omstandigheden even niet anders)

"edit typo's met mobiel"

Sbv

Citaat van: daytonawim op 05-04-2011 13:47:02
heb wel intresse, maar ligt wel asn de prijs (helaas xin de omstandigheden even niet snders)
We gaan eerst eens kijken of de brackets te maken zijn, indien nee, dan houdt het simpelweg op. Waarschijnlijk zijn daar geen alternatieven voor te vinden. Tenministe ik heb nog niets kunnen vinden verder

maruska

of de brackets zijn ook ergens anders te halen..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

pwassink

Citaat van: Taranis op 05-04-2011 13:17:45
Gietijzer. Indien de kosten te hoog worden, kunnen we ervoor kiezen om in plaats daarvan te frezen, maar alles staat of valt met het aantal.

Oke, dan is het dus geen spuitgieten maar een gegoten copy middels een zandmal of waxmethode naar alle waarschijnlijkheid.
K zou daarmee denk ik toch wel even een FEM analyse (laten) doen,  T ding wordt best wel fors belast en afhankelijk van t materiaal,
het gieten zelf en de nabehandeling van het eindproduct kan je toch wel enorme variaties in sterkte krijgen bij deze methodes/techniek.

Just My 2 cts ..  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Taranis

Dat zijn dingen die later bekeken moeten worden als er voldoende interesse is. Eerst maar eens zien hoeveel geinteresseerden er zijn. Als dat er voldoende zijn, dan inderdaad (bijvoorbeeld) het traject volgen wat je zojuist schetst.

Thijssie!

Citaat van: pwassink op 05-04-2011 14:00:44
Citaat van: Taranis op 05-04-2011 13:17:45
Gietijzer. Indien de kosten te hoog worden, kunnen we ervoor kiezen om in plaats daarvan te frezen, maar alles staat of valt met het aantal.

Oke, dan is het dus geen spuitgieten maar een gegoten copy middels een zandmal of waxmethode naar alle waarschijnlijkheid.
K zou daarmee denk ik toch wel even een FEM analyse (laten) doen,  T ding wordt best wel fors belast en afhankelijk van t materiaal,
het gieten zelf en de nabehandeling van het eindproduct kan je toch wel enorme variaties in sterkte krijgen bij deze methodes/techniek.

Just My 2 cts ..  :eusa_think:


Wil ik eventueel wel doen mocht niemand het kunnen (licenties) of willen...

Taranis

Citaat van: Thijssie! op 05-04-2011 14:15:08
Wil ik eventueel wel doen mocht niemand het kunnen (licenties) of willen...

Graag! Ik heb de licentie idd niet.

Thijssie!

Persoonlijk zou ik kiezen voor 7075 en dan gaan frezen. Gezien de kleine oplage is dat financieel gezien de beste oplossing lijkt me...

Taranis

Mijn 'mannetje' kan beide verzorgen. We willen proberen zo goed en goedkoop mogelijk die brackets na te maken :) De methode hangt gewoon af van de aantallen.

Wout309t

Ik geloof nooit dat er zoveel gegadigden zich melden dat gieten aantrekkelijk wordt.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Sbv

alternatief is een 302 bracket uiteen trekken en wat verlengen hier en daar. Kwa vorm lijken ze erg op elkaar alleen 320 brackets is iets groter overal

Taranis

Een 320 bracket kopiëren is makkelijker :)

Eerst maar eens zien hoeveel geinteresseerden er zijn en dan een prijsje opvragen. Daarna zien we wel weer verder 8)