Interessepeiling: 320mm brackets

Gestart door Taranis, 04-04-2011 13:35:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BBS

#45
Ik ben aan het inventariseren geweest om te upgraden van 280 naar 302mm. Maar behalve de schijven, brackets en blokken moet ik dan ook andere/grote velgen en eventueel andere banden hebben. De wagen heeft nu 2x Columba velgen. Een setje voor de zomer wielen en een setje voor de winter wielen.
Op dit moment ben ik tevreden met de 280mm maar wanneer de boel toch vervangen moet worden dan gegroefde of geperforeerde schijven en een goed setje blokken erop... ;)

Ik heb namelijk weinig zin om ook nog 8 andere velgen met eventuele banden te moeten aanschaffen :-[
Volvoloos....

Wout309t

#46
Zoals ik het nu inschat is de 320 set perfect voor diegenen onder ons die af en toe een beetje trappen maar het circuit mijden. Als de prijs compleet in de richting van 600 gaat zijn is het zeker een leuke optie. Maar een volwaardige BBK gaat het nooit worden.

2011 V70 2.0T R-Design MT

Sbv

Ik heb de mazzel gehad om de klauwen en brackets voor 150 euro te kunnen kopen. Dan komen er nog wel schijven en blokken bij. Vrouwlief is er erg blij mee, het remt net wat steviger als de 302 die ze had. Nu was ik voor 650 euro alles bij elkaar klaar
Wij hadden geen zin om 2 zeer goede sets met Comets weg te doen en dan Pegasus velgen met Porsche klauwen erop te zetten, daarbij is dat wat overkill voor iemand die nooit op het circuit komt

maruska

#48
en ik was al overtuigd met mn 320 set.. zeker als ik nu met de 2e banaan rij, die standaard 286 heeft..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

peteR_lpi

Gaat er nog iets gebeuren ivm de brackets?Zijn er prijzen bekend?
Morgen is het reeds de 24e.

Taranis

Morgen is het ijkmoment hadden we gezegd inderdaad :) Maandag heb ik het er even met Sbv over wat we doen.

Sbv

Citaat van: Taranis op 24-04-2011 00:42:58
Morgen is het ijkmoment hadden we gezegd inderdaad :) Maandag heb ik het er even met Sbv over wat we doen.
We zullen morgen even denken wat en hoe, ik zie Ronald dan.

peteR_lpi


Sbv

Wij hebben afgelopen maandag wat zitten denken, er is eigenlijk niet echt belangstelling zodat we het niet verder op gaan pakken

peteR_lpi

Citaat van: Sbv op 28-04-2011 20:27:07
Wij hebben afgelopen maandag wat zitten denken, er is eigenlijk niet echt belangstelling zodat we het niet verder op gaan pakken

Ok,geen probleem.

Hoe doen deze remmen het verder onder jouw auto?

Gr peter

arjen850

Zag er anders wel mooi uit hoor bij de safron. Tis dat ik zelf alles nieuw heb.

Sbv

Citaat van: peteR_lpi op 28-04-2011 21:17:33
Citaat van: Sbv op 28-04-2011 20:27:07
Wij hebben afgelopen maandag wat zitten denken, er is eigenlijk niet echt belangstelling zodat we het niet verder op gaan pakken

Ok,geen probleem.

Hoe doen deze remmen het verder onder jouw auto?

Gr peter
Wat ik begrepen heb van vrouwlief erg goed.
Zelf recentelijk in beide S70's na elkaar gereden en dan merk je toch echt wel een behoorlijk verschil

maruska

Nu mijn remmen ingeremd zijn.. Wat een verschil, zelfs met 'oude' schijven.. Het is alsof je een anker uitgooit..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

zuid

Hallo,

Ik las dit topic en misschien kan ik jullie hiervan verlossen.

Zelf zal ik deze week 15 sets brackets maken voor een brembo 156 GTA klauw op een Fiat Punto GT, Alfa Romeo 145/146 1.4 & 1.6 t-spark, Alfa Romeo 145/146 1.7 boxer.

Ik wil gerust brackets maken voor volvo remupgrades.
Alleen ben ik dan een CAD tekening nodig of een brackets zelf om alles uit te tekenen.

Ik maak de brackets van Aluminium 7075 zoals al eerder in dit topic wordt beschreven.

De productie bevat:
* Watersnijden
* Frezen
* Tappen

Hierbij een foto van de bracket welke ik deze week ga maken



Deze brackets kosten € 100,- per set.

Martijn_B

Kun je onderhand beter mijn set nemen, remt beter en is goedkoper!

EDIT: wellicht icm de ervaringen van Zuid
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software