Interessepeiling: 320mm brackets

Gestart door Taranis, 04-04-2011 13:35:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: Martijn_B op 29-08-2012 22:29:42
Zal even een paar dingetjes duidelijk maken:

Ik heb regelmatig contact met Volvo 5.0 of Jeff, welke zijn set op basis van foto's van de mijne heeft gemaakt. Hij is bezig zelf een batch met brackets te maken en zal daarom de maten (nog) niet delen.

Tevens heb ik de set op mijn auto zitten, maar die heeft iemand anders voor mij gemaakt. Gezien deze meneer veel tijd en werk in het maken van de set heeft zitten ga ik niet zomaar zijn werk aan derden geven zonder met hem te overleggen.

Vraag staat uit, wacht op antwoord :)

hehe  ;D
ik kruip weer in de mand en wacht even af.

Hiker

Citaat van: Martijn_B op 29-08-2012 22:29:42
Zal even een paar dingetjes duidelijk maken:

Ik heb regelmatig contact met Volvo 5.0 of Jeff, welke zijn set op basis van foto's van de mijne heeft gemaakt. Hij is bezig zelf een batch met brackets te maken en zal daarom de maten (nog) niet delen.

Tevens heb ik de set op mijn auto zitten, maar die heeft iemand anders voor mij gemaakt. Gezien deze meneer veel tijd en werk in het maken van de set heeft zitten ga ik niet zomaar zijn werk aan derden geven zonder met hem te overleggen.

Vraag staat uit, wacht op antwoord :)

Ok, heb ik blijkbaar overheen gelezen. Ik hou me aanbevolen!!

Andere vraag t.a.v. De brackets: welke krachten komen hierop?? Ik bedoel veiligheids technisch. Ik rij veel en hij moet wel blijven remmen. Wederom no offense t.a.v. De geleverde kwaliteit! :)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

zuid

Ik begrijp het!
Zelf zou ik het ook niet fijn vinden dat iemand anders zomaar werk krijgt waar je zelf veel tijd in steekt.

Ik ken deze persoon niet, en weet niet hoe deze persoon er over denkt.
Zelf denk ik er als volgt over...

Als hij zijn eigen tij die hij in de tekening betaald wil hebben, ben ik zo vrij om daar op in te gaan.
Dat zou ik zelf ook op prijs stellen.

Ben zeer benieuwd, naar het antwoord.

zuid

Citaat van: Hiker op 29-08-2012 22:37:46
Citaat van: Martijn_B op 29-08-2012 22:29:42
Zal even een paar dingetjes duidelijk maken:

Ik heb regelmatig contact met Volvo 5.0 of Jeff, welke zijn set op basis van foto's van de mijne heeft gemaakt. Hij is bezig zelf een batch met brackets te maken en zal daarom de maten (nog) niet delen.

Tevens heb ik de set op mijn auto zitten, maar die heeft iemand anders voor mij gemaakt. Gezien deze meneer veel tijd en werk in het maken van de set heeft zitten ga ik niet zomaar zijn werk aan derden geven zonder met hem te overleggen.

Vraag staat uit, wacht op antwoord :)

Ok, heb ik blijkbaar overheen gelezen. Ik hou me aanbevolen!!

Andere vraag t.a.v. De brackets: welke krachten komen hierop?? Ik bedoel veiligheids technisch. Ik rij veel en hij moet wel blijven remmen. Wederom no offense t.a.v. De geleverde kwaliteit! :)

Ik heb zelf een jaar met brackets en brembo 4-pots klauwen en 305mm schijven met carbone loraine rc5+ blokken op een fiat punto gereden.
Vele dagen op en circuit.
En toen ik ze laatst demonteerde was alles nog perfect!

Hiker

Ok, hopelijk kan iemand 'straks' die gewilde 320 brackets maken en verkopen!!!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

zuid


Sbv

Nope, gaat niet zo snel allemaal

BaRRaCuDa

Citaat van: Hiker op 29-08-2012 22:37:46
Citaat van: Martijn_B op 29-08-2012 22:29:42
Zal even een paar dingetjes duidelijk maken:

Ik heb regelmatig contact met Volvo 5.0 of Jeff, welke zijn set op basis van foto's van de mijne heeft gemaakt. Hij is bezig zelf een batch met brackets te maken en zal daarom de maten (nog) niet delen.

Tevens heb ik de set op mijn auto zitten, maar die heeft iemand anders voor mij gemaakt. Gezien deze meneer veel tijd en werk in het maken van de set heeft zitten ga ik niet zomaar zijn werk aan derden geven zonder met hem te overleggen.

Vraag staat uit, wacht op antwoord :)

Ok, heb ik blijkbaar overheen gelezen. Ik hou me aanbevolen!!

Andere vraag t.a.v. De brackets: welke krachten komen hierop?? Ik bedoel veiligheids technisch. Ik rij veel en hij moet wel blijven remmen. Wederom no offense t.a.v. De geleverde kwaliteit! :)

Hangt af van het ontwerp, maar zowiezo lijkt me het een stuk sterker en veiliger dan lassen aan de gietijzeren brackets, hetgeen ook wel eens gebeurd  :eusa_shifty:

Als je het ontwerp goed maakt hoe je je echt geen zorgen te maken, zeker met T7 alu niet. Een van de belangrijkste punten is geen scherpe hoeken, iemand die handig is met Solid Works kan er vast iets moois van maken en met dat programma kan je ook gelijk de zwakke punten testen, want je kan er krachten opzetten en zien waar de meeste "stress" zit en of het onderdeel heel blijft.

Als ik het geld zou hebben, lijkt het mij wel wat om brackets te laten maken voor de HiSpec Monster klauwen icm XC90 336mm voor en S60R 330mm achter. Over een paar jaar misschien...

zuid

De krachten kan ik wel uit het teken pakket haleb.
Wij tekenen met infentor, zeer tevreden erover.

Het valt reuze mee om een set speciaal te maken als je alle onderdelen al hebt.
Dan kun je gewoon wat testen.
En na een paar heb je het zo gefixt!

zuid

Zo even een foto van de andere brackets.
Zijn klaar van het watersnijden, maandag avond nog even frezen en ze zijn klaar.




V70geRwin

Citaat van: zuid op 16-09-2012 12:15:11
Zo even een foto van de andere brackets.
Zijn klaar van het watersnijden, maandag avond nog even frezen en ze zijn klaar.

http://i945.photobucket.com/albums/ad297/ZZuid/IMAG1094.jpg



Mooi werk, waar zijn deze voor?

zuid

De zijn voor een:
* fiat punto GT
* alfa romeo 145/146 1.4/1.6 t-spark en 1.7 boxer

Voor een upgrade van 257 mm schijf naar een 305 mm schijf.
Voor een upgrade van 1 pots remklauw naar een 4 pots remklauw.

V70geRwin

Citaat van: zuid op 16-09-2012 13:51:21
De zijn voor een:
* fiat punto GT
* alfa romeo 145/146 1.4/1.6 t-spark en 1.7 boxer

Voor een upgrade van 257 mm schijf naar een 305 mm schijf.
Voor een upgrade van 1 pots remklauw naar een 4 pots remklauw.

Forse upgrade!
Mooi.

BenB

Niemand bij Volvo5.0 een ontwerp kunnen verkrijgen? Hij is er wel mee bezig schijnt...

http://volvospeed.com/vs_forum/topic/154970-my-320mm-bbk-by-volvo/page__st__60   ;D

zuid

Nee geen bericht meer via dit topic ontvangen.
Als hij het graag zelf wil maken is geen enkel probleem!

Maar wie weet komt via dit topic nog bericht.