Rare ratel

Gestart door konniekip, 05-05-2004 20:10:28

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

Goed, morgen gaan we bij www.bayon.nl de automaat flushen, mede dankzij Sieger, die mij 20 liter dextron III verkocht voor maar 87,58 euro incl BTW :D

Heb al een dikke slang gehaald, een dunnere slang en 1 klein jerrycannetje. Morgen nog een trechtertje scoren en een grote 'afval' jerrycan. Voordat we aan de slag gaan eerst bij volvo zo'n klemmetje halen, er zit weliswaar nieuwe op, maar ik ga het risico niet nemen dat ie stuk gaat en ik dus nergens meer heen kan.. :)

konniekip

Citaat van: mark20v op 07-05-2004 20:01:18
verkeerde benzine ron91.......
Ook niet (helaas)..

mehn

Citaat van: konniekip op 07-05-2004 20:06:01
Heb al een dikke slang gehaald, een dunnere slang en 1 klein jerrycannetje. Morgen nog een trechtertje scoren en een grote 'afval' jerrycan.

Een tipje: probeer 2 even grote (doorzichtige) jerrycans te krijgen. Dan kun je elke keer precies evenveel nieuwe olie toevoegen als je er uit hebt gehaald  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

konniekip

Blijkt lastig te zijn doorzichtige jerrycannen te krijgen ;)
heb er nu een van 10L

konniekip

Update: Heb de versnellingsbak olie gewisseld. Auto op de brug bij boyan en aftapplug los gemaakt.... Floep, olie eruit. Daarna met nieuwe afdichtring weer vastgezet. Carterpan bleek bij de aftapplug te lekken :(
Maar goed, geen nieuwe afdichtring bij me, dus bij kwitfit later 5w40 erin laten stoppen... Hopelijk blijft ie droog...

In ieder geval toen de de plug er weer in zat van de versnellingbak, auto naar beneden, circa 3 L olie erin.... Motor starten en P, R, N 5 seconden laten staan, totdat ik bubbels in de slang zag. Hierna procedure 4x herhaald en de overige versnellingen aan bod laten komen.
Na laatste uitpomp fase, slang weer aan koeler gezet (klote gedoe met die klem) en heel langzaam gevuld. Nadat bij "cold' het niveau goed was, auto gestart en in iedere versnelling 10 seconden laten staan. Hierna weer bijvullen totdat het niveau weer goed was.

In totaal 2,5 uur bezig geweest... moest 18 euro afrekenen voor brughuur, oliedumpen en schoonmaken... Was een beetje een dextron III ballet geworden :D

En natuurlijk bleef het geratel nog. Ik vermoed dat het ook van het beschermplaatje van de injectoren kan vandaan komen. Daar hoorde ik metalig geluid...

Oh, en als klap op de vuurpijl, reed ik bij het uitrijden van de garage mn nieuwe rechtervoorband lek over een klinknagel :( :(

Kostte me ook weer 114 euro... Wet van Murphy leek het wel een beetje ;)

konniekip

Zow, net nog ff olie gepijld van de automaat, is weer wat gezakt.. Zullen we weer ff bijvullen als de bak koud is ;)

Trouwens, als je de oliekoeler slang weer eenmaal vasthebt, bedenk je je wel 2x voordat je er teveel olie bijgooit :D

855-Champagne

Leuk sleutelplaats daar he.
Waarom heb je je motor olie niet zelf vervangen als ie toch op de brug stond.
Geen geld he z'n olie wissel wat rekent Volvo daar eigenlijk voor.

konniekip

mja, had geen ring bij de hand voor de aftapplug op het carter en moest een nw op... En was bovendien toch bij kwikfit voor nw band.
Lekker sleutelzaaltje. Overigens, als je de bak hebt bijgevuld kan het geen kwaad, 2-3 x na een grote rit het hele procedee om de bakolie niveau te testen te herhalen aangezien bij mij het niveau steeds wat daalde door lucht in het systeem.

konniekip

Je merkt overigens wel het verschil tussen dextron III en IIE!! Als een nieuwe Saab 93 schakelt ie (bijna gevoelloos) ;)

Wie zou er eens naar mn rateltje willen luisteren?  ::)

konniekip

Citaat van: 855-Champagne op 08-05-2004 17:15:21
Leuk sleutelplaats daar he.
Waarom heb je je motor olie niet zelf vervangen als ie toch op de brug stond.
Geen geld he z'n olie wissel wat rekent Volvo daar eigenlijk voor.
Moest bij kwikfit 60 euro aftikken voor 5,5 liter 5w40... als ik het zelf had gedaan.. tja.. weet niet wat 5w40 doet per liter....

Rijdt er wel als een zonnetje op!

konniekip

Overigens, toen ik net ff had zitten blazen, zat het olie niveau boven het 'hot' aanduiding, ongeveer 7 mm... Dit schijnt niet heel vreemd te zijn volgens www.volvospeed.com

"It is not uncommon for the warm fluid levek to be above the warm mark, but it should not be below. "

Reitse

Tijd geleden was 5 liter 5W40 bij Brezan iets van 56 euro....

konniekip

Nouja, best netjes van kwikfit dus... Je moet er wel bijstaan hoor... de knul van kwikfit had bijna mn bumper eraf geknald toen hij de brug omlaag liet gaan en er nog het olieopvang apparaat stond.. tssk tssk...

Reitse

... oepsjes...

konniekip