Rare ratel

Gestart door konniekip, 05-05-2004 20:10:28

Vorige topic - Volgende topic

ed

Eigenlijk gewoon als een lekke uitlaat, maar dan heel lichtjes. Vooral bij starten hoor je de uitlaat een beetje lekken. Een ratel heb ik er echt niet van kunnen maken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

s©ub@

ok... ff alles op een rijtje wat ik tot nog toe uit deze discusie heb kunnen halen wat zinvol was...

- geluid zit rechtsonder
- het is een ratelend geluid
- hoorbaar tussen de 2200 en 3400tpm

ff nog een paar vraagjes;
1. wat is de frequentie van het ratelen (gaat het snel of is het een trage ratel)?
2. is het een metaalachtige geluid of meer een lucht-geluid?
3. komt het alleen voor bij hard optrekken of ook bij rustig optrekken?

misschien komen er later nog een paar maar ik begin een vermoeden te krijgen waar we moeten gaan zoeken...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

denkweb

los stukje metaal in je uitlaat sierstuk (klinkt door je hele uitlaat zonder dat je weet waar het los zit)...

konniekip

We gaan vrijdag eens het expertise oortje van scuba erop loslaten ;)

Ben123

Trillings demper van de krukas,oftewel de krukaspoelie?

s©ub@

zit teveel naar links ben... geluid komt echt van rechts...

ik zelf denk aan het lager of de lagerschotel van de aandrijfas... tis een geluid wat centrifugaal is; dus hoe harder de as draait hoe duidelijker hoorbaar en rijdend op een toerental blijft het ook gelijk...

konniekip

mja midden-rechts komt het geluid vandaan, 't is moeilijk te peilen hoor... Maar je hoort het zelf scuba vrijdag. ben benieuwd wat je ervan vindt..

thecrew

Citaat van: s©ub@ op 11-05-2004 23:08:46

ik zelf denk aan het lager of de lagerschotel van de aandrijfas... tis een geluid wat centrifugaal is; dus hoe harder de as draait hoe duidelijker hoorbaar en rijdend op een toerental blijft het ook gelijk...
Zie dat je de tdi hebt opgehaald? Stuur eens een foto.

denkweb

nog een ideetje... rembekrachtigingspomp? Is trouwens vervelend als die stuk gaat. Prijs bij de dealer 444 euro excl. en gewoonweg onvoldoende remdruk af en toe om te kunnen remmen...!

Pruttel

Citaat van: s©ub@ op 11-05-2004 23:08:46

Misschien zit ie niet goed vast..... of is iemand vergeten om 'm te monteren  ;D

s©ub@

zow pruttel; heb jij een goed geheugen! knap joh...

ennuh; konie zit momenteel in praag; de "ratel" was een lekje bij het uitlaatspruitstuk (moeilijk te zien omdat het hitteschild eroverheen zit) maar daar lijkt het wel heel erg vandaan te komen...

was het toch lucht wat je hoorde ipv metaal

Pruttel

Citaat van: s©ub@ op 15-05-2004 21:08:33
zow pruttel; heb jij een goed geheugen! knap joh...

ennuh; konie zit momenteel in praag; de "ratel" was een lekje bij het uitlaatspruitstuk (moeilijk te zien omdat het hitteschild eroverheen zit) maar daar lijkt het wel heel erg vandaan te komen...

was het toch lucht wat je hoorde ipv metaal

geheugen  ??? Ik bedoelde dat er die lagerkap wellicht niet meer opzat...

werd op de eerste pagina door een bepaald iemand al niet gezegd dat het een lek spruitstuk of pakking zou zijn?  8)

konniekip

update:

We hebben vastgesteld waar die ratel vandaan komt. Het blijkt een lek in de pakking van het uitlaatspruitstuk te zijn. Die wordt dinsdag vervagen. :P

ed

Weet je zeker dat het alleen maar de pakking is...
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

konniekip

Nouja, het komt tussen het blok en het uitlaatspruitstuk eruit..