Aankoop S70 Bi-Fuel: LPG-problemen?

Gestart door zounds, 06-05-2004 14:50:25

Vorige topic - Volgende topic

zounds

Ik overweeg om een S70 aan te schaffen. Het gaat om een ex-KLPD auto uit 2000. De motor is een 140 pk-versie, hij heeft 230 dkm gelopen.
De hamvraag is wat 'ie gaat kosten aan onderhoud en reparaties. Ik heb al een hoop gelezen op dit forum, maar ben er nog niet uit.
- ik weet dat de latere motoren, zonder hydraulische klepstoters, meer problemen opleveren op LPG, dat je elke 160 dkm een koprevisie moet verwachten.
- ik heb ook een bericht gezien dat zegt dat de Bi-Fuel hier geen last van zou hebben, maar klopt dat? Is de motor inderdaad anders dan de standaard 2.5?

Verdere goede raad is ook welkom, natuurlijk...

killhorst

Ik heb een klpd V70 uit 99. dit is een 10 klepper. van de specieke motor weet ik weinig maar de mijne is helemaal in orde. Die revisie geloof ik niet zo want dan zou de KLPD ze niet rijden tot deze kilometerstand maar ze bij 150 eruit gooien.  

Bij Broekhuis in Zeist zijn ze in ondrhoud en daar kun je de staat opvragen. De auto komt bij domeinen vandaan? in de archiven op internet kun je de aanschafprijs van deze of vorige auto's vinden. zo weet je wat je moet betalen? Of ga je er zelf op bieden?

gr. rene  

zounds

Hij staat niet meer bij Domeinen, hij is gekocht door een familielid die een garagebedrijf heeft. Hij vraagt E 7500 plus de inruil van mijn huidige auto (Mazda 323F van 1994).
Bedankt voor de tip, ik zal de onderhoudsgeschiedenis idd even opvragen.

killhorst

Klinkt goed, zeker als je nog wat garantie hebt. Prijs lijkt me ook redelijk. Kijk wel even of de gaten van antennes en zwaailicht netjes zijn dichtgemaakt (er zaten 9 gaten in het dak van 8 tot 22 mm). Vraag ook even of de distributieriem al is vervangen. Dit is zo of hij zit er net tegen aan en dat kost je een hoop extra (350 euro).
die auto's zijn verder prima. uitsluitend snelwegkilometers en goed onderhouden. wel is de gastank snel leeg (340km) en hebben ze vaak hard gereden maar bij de mijne is dat nergens aan te merken.
Ook zal de bestuurderstoel wat extra slijtage hebben door het koppel van de agenten.

gr, rene

gr. rene

Hen3

Ik heb in het verleden ook regelmatig bij domeinen gekeken naar een V70, maar ze zijn helaas vrijwel altijd wit.... niet echt mijn kleur.
Qua prijs is het natuurlijk wel interessant!

hen3