automaat geflushed

Gestart door s©ub@, 06-05-2004 18:09:02

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

foto's van de AT-flush zijn te vinden op:

http://intdes01.xs4all.nl/at/index.html

gespoeld met "Fluide Syn FE" specs: GM 6137 M DEXRON®-IIE MAN 339 synthétique MB 236.8 VOITH G 1363 ZF TE-ML 9A ZF TE-ML14C
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

konniekip

duidelijk verhaal, maar  hoevaak moet je die bubbels laten verschijnen? Moet je de pook niet door alle gangen bewegen?

mehn

Citaat van: konniekip op 06-05-2004 18:24:43
duidelijk verhaal, maar  hoevaak moet je die bubbels laten verschijnen? Moet je de pook niet door alle gangen bewegen?

Tot de olie rood is. Ongeveer 4 à 5 keer, ligt eraan hoe vervuild de olie was. Dus heb je zo'n 13 à 14 liter verse olie nodig.
Idd de pook door alle gangen bewegen (en een seconde of 4 / 5 in elke versnelling laten staan).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Als ik het goed begrijp heb je de bovenste aansluiting van de koeler losgehaald. De koeler zelf wordt dan niet meegespoeld.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

konniekip

de koeler zal denk ik wel leeglopen via de onderste slang terug de automaat in als je eenmaal olie aan het aftappen bent..

s©ub@

klopt inderdaad; zo neem je dus de koeler en de koppelomvormer mee
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

855-Champagne

Leuke foto's maar volgens mij heb je het niet helemaal juist gedaan.
Volgens mij moet je de retour slang van de olie koeller op de bak los maken en daar de slang op zetten en dan gaan spoelen en wat betreft de olie moet daar geen ATF DEXTRON III in ipv DEX II ben benieuwd.
O ja heb je de magneetischeaftapplug schoon gemaakt daar zit ook een hoop  slijpsel aan

trap

Wat is vervolgens het effect?
Schakelt ie soepeler? onder alle omstandigheden?

Het kost namelijk best wel wat...is het de kosten waard?
Het verstand komt samen met de Volvo! Met de jaren!

konniekip

Citaat van: 855-Champagne op 07-05-2004 00:36:00
Leuke foto's maar volgens mij heb je het niet helemaal juist gedaan.
Volgens mij moet je de retour slang van de olie koeller op de bak los maken en daar de slang op zetten en dan gaan spoelen en wat betreft de olie moet daar geen ATF DEXTRON III in ipv DEX II ben benieuwd.
O ja heb je de magneetischeaftapplug schoon gemaakt daar zit ook een hoop  slijpsel aan
Volgens de Haynes manual Dextron IIE...

Volgens volvospeed wel bovenste slang losmaken...

ed

Er zijn veel verschillende manieren voor. Zoals Champagne beschrijft is wel een van de beste manieren omdat de koeler ook geflusht wordt. Daarnaast hoeven er geen slangen losgenomen te worden (dit zijn geen losneembare koppelingen).
De retourslang zit op de bak, en is met een bout los te halen. Door hier de doorzichtige slang aan te koppelen spoel je ook de koeler mee, en hoef je geen klemmen te vernieuwen.

Dexron III kan als vervanger dienen voor Dexron IIE.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

konniekip

Onze vriend Sieger ;)

Zie overigens hier mijn relaas van het olie flushen:

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=4869

Rijdt vele malen beter op Dextron III, toppertje!
Ik ben in ieder geval ff douchen.. Zit ONDER de Dextron III  ;D

mehn

Citaat van: konniekip op 08-05-2004 18:51:45

Snap ik niet, wij hebben laatst 2 auto's geflushed (Guido, Ludo, S©ub@ en ik),  en ik had niet eens vieze handen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

konniekip

Citaat van: mehn op 08-05-2004 18:57:11
Citaat van: konniekip op 08-05-2004 18:51:45

Snap ik niet, wij hebben laatst 2 auto's geflushed (Guido, Ludo, S©ub@ en ik),  en ik had niet eens vieze handen  ;)
haha, de aquariumslang die op de oliekoeler slang moest was iets te groot, met als gevolg wat lekkage :)

Later een slangklem om heen gedaan. Daarnaast wat gemorst met het overgieten uit de grote voorraad bus in het jerrycannetje :)

tiesto18

Weet iemand een bedrijf dat verstand heeft van automaten in het noorden van het land - mijn bak begint raar te doen

konniekip