Grijs vierkant hok... en de blauwe zeecontainer!

Gestart door ramonmartin, 17-04-2011 01:26:43

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Dat zeker!

Maar we dwalen weer lekker af ;D

peteRRR

Citaat van: reneetje op 27-11-2011 11:24:08
Citaat van: peteRRR op 27-11-2011 11:16:23
Prima update om xenon in de auto te nemen,staat erg fris en het is een hele verbetering voor het verkeer,zien en gezien worden.

Het is wel zo dat xenon voor de mede weggebruikers een grotere belasting voor de ogen geeft,dat is zo,maar als jezelf geen reet zietis het onveilig achter het stuur,en met vermoeide ogen is ook de normale verlichting een belasting voor de ogen.

Groet.

Laat ze maar eens een verplichte oog keuring invoeren , iets van om de 2 jaar een soort APK tje voor kijkers....

Denk dat je schrikt wat daar uit vloeit, als ik soms mensen in het donker onzeker zie rijden omdat ze de weg niet goed kunnen zien , terwijl met goede ogen (met of zonder hulpmiddellen) de weg prima te overzien is... :-\

Absoluut,vooral met de wat oudere bestuurders gaat het zicht achteruit en niet iedereen doet er wat aan,maar het natuurkundige feit

dat er vanuit het donker een lichtbundel word geproduceerd is en blijft een belasting voor de ogen maar de bestuurder heeft het wel

nodig,de contrasten donker en licht zijn te groot en dat hebben ze met de techniek nog niet onder controle als dit uberhaupt onder

controle te brengen is trouwens,ik bedoel dus dat er totaal geen belasting meer is voor de ogen en een zicht van jewelste in het donker.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

En toch...... Ik vind xenon een grote verbetering op mijn wagen, maar die heeft heldere glazen. Het valt me op dat bij wagens met "ouderwetse" koplampglazen, met de streepjes, de xenonverlichting vaak heel erg verspreid wordt. Dat was bij de Seicento van mijn vrouw het geval (ik heb de xenon daar weer uit gehaald) en vandaag reed er op de snelweg een 850 achter me, die ronduit irritante xenonverlichting had. Twee grote lichtbollen, die je in de spiegels ziet.
En dat was dan nog overdag.

den dis

Ik vind het mooi staan zeker op zo een lichte kleur van wagen.
Ik denk erover om ook een setje te plaatsen.

Mvg
Dennis

ramonmartin

Zo, vandaag weer iets van de lijst af kunnen strepen, de distributieriem is vandaag door Thuur vervangen met een klein beetje hulp van mijn kant.

Was wel nodig, vorige eigenaar zei dat het net pas was gedaan alleen was daar nergens iets van terug te vinden, maar vandaag dus weer geleerd dat je niemand zomaar moet geloven, riem was zeker ouder dan een jaar en ik denk dan ook dat ie wel een jaartje of 8 was, zelfde voor de span en looprollen en waterpomp, zat allemaal wel speling op.

Hij kan er voorlopig weer tegenaan, nu op naar de volgende klusjes, is nog genoeg te doen...

ramonmartin

Vandaag weer een productief dagje gehad, waren nog wel wat dingetjes die gedaan moesten worden.

Als eerste helemaal gewassen met het handje (wasstraat :eusa_naughty:), daarna alle rubbers zeer goed droog gemaakt, en nu maar hopen dat ik er morgen nog in kom. ;D

Verder een armsteun met bekerhouders gemonteerd, de thermostaat vervangen en het interieur eens een beetje schoon gemaakt.

Nu nog een keer de spoiler laten spuiten die hier al meer dan een half jaar ligt :eusa_whistle:, is er iemand die nog een goed adresje weet hier in de buurt?

ramonmartin

Op aanraden van Thuur een tijd terug, vandaag de stationair regelaar maar eens goed gereinigd, ik kan niet echt een verbetering ontdekken in het stationair lopen (volgens Thuur zaagde hij een beetje), wel hoor ik hem nu rammelen als ik hem schud, wat hij ervoor niet deed.

Wel zakt hij nu sneller terug naar stationair toerental bij starten en bij gasgeven in neutraal, verder merk ik er niets van.

Verder valt het me op dat ik sinds de laatste oliewissel veel meer last heb van sludge aan de peilstok, eerst zat er iets van castrol in en ik heb nu valvoline 10w40 erin zitten, zou dit werkelijk aan het merk olie kunnen liggen?
Ik rij wel heel veel korte stukken van minder dan 20 km, maar ik vind het vreemd dat ik er eerst geen last van had en nu wel.

MrCain

;D
Citaat van: ramonmartin op 19-02-2012 17:11:35
Op aanraden van Thuur een tijd terug, vandaag de stationair regelaar maar eens goed gereinigd, ik kan niet echt een verbetering ontdekken in het stationair lopen (volgens Thuur zaagde hij een beetje), wel hoor ik hem nu rammelen als ik hem schud, wat hij ervoor niet deed.

Wel zakt hij nu sneller terug naar stationair toerental bij starten en bij gasgeven in neutraal, verder merk ik er niets van.

Verder valt het me op dat ik sinds de laatste oliewissel veel meer last heb van sludge aan de peilstok, eerst zat er iets van castrol in en ik heb nu valvoline 10w40 erin zitten, zou dit werkelijk aan het merk olie kunnen liggen?
Ik rij wel heel veel korte stukken van minder dan 20 km, maar ik vind het vreemd dat ik er eerst geen last van had en nu wel.

Kan goed aan het soort olie liggen : een full synthetische olie trekt vocht/water aan (hygroscopisch) en dat wil ,zeker met de korte en koude stukjes, nogal eens gele/witte sludge veroorzaken.

En sommige olien hebben minder adaptieven maar als je een goed merk heb zal het daar niet aan liggen.
Speciale olien die voor LPG zijn ontwikkeld willen nog wel eens het sludge probleem oplossen, of meer gaan rijden   ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

ramonmartin

:eusa_whistle:

Dadelijk maar eens aan de knutsel gaan. ;D

elianmars

Zit daar nou een ruitenwissermotortje op?  ;D

ramonmartin

Citaat van: elianmars op 04-03-2012 14:19:43
Zit daar nou een ruitenwissermotortje op?  ;D

Zo zou je het kunnen zien. ;D

Is de klep waarmee je van sociaal naar asociaal kan gaan in 2 seconden. ;D

elianmars

Citaat van: ramonmartin op 04-03-2012 14:23:18
Citaat van: elianmars op 04-03-2012 14:19:43
Zit daar nou een ruitenwissermotortje op?  ;D

Zo zou je het kunnen zien. ;D

Is de klep waarmee je van sociaal naar asociaal kan gaan in 2 seconden. ;D

Ik weet dat-ie voor de klep is, maar vind het verdacht veel op een ruitenwissermotortje lijken  :eusa_think:

Ligt het spul er al onder?  :eusa_angel:

ramonmartin

Zo, alles eronder.

Klepje dicht, niks aan de hand, zelfs iets stiller dan wat ie was. :eusa_whistle:

Klep open, HEL OP AARDE :o :o :o, niet te beschrijven wat een geluid, ik zou niet willen weten wat er zou gebeuren als de katalysator ook weg zou zijn. ;D

rovelra

Citaat van: ramonmartin op 04-03-2012 17:39:46
Zo, alles eronder.

Klepje dicht, niks aan de hand, zelfs iets stiller dan wat ie was. :eusa_whistle:

Klep open, HEL OP AARDE :o :o :o, niet te beschrijven wat een geluid, ik zou niet willen weten wat er zou gebeuren als de katalysator ook weg zou zijn. ;D

Netjes !

Geen filmpje?

ramonmartin

Citaat van: rovelra op 04-03-2012 17:43:50
Citaat van: ramonmartin op 04-03-2012 17:39:46
Zo, alles eronder.

Netjes !

Geen filmpje?

Nog niet, zal ik volgende week wel maken, zo nog ff vlug een paar boodschappen doen.

Als je me in ieder geval hier in de buurt tegenkomt, zal je me niet missen. ;D