Meeting topsnelheid in Duitsland

Gestart door grijzev70tdi, 21-04-2011 21:42:03

Vorige topic - Volgende topic

jrkalf

Citaat van: pwassink op 22-04-2011 22:48:16
Citaat van: animalT5R op 22-04-2011 18:58:02
Zit nu al te wachten op het ''hoeveel schade heb jij nu'' topic als dit wel doorgaat  :evil:

Krijg jij ook een "lord of the ring" Deja-vu hier bij het lezen van al deze hersenspinsels jo ??  :angel:
;D ;D
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

V70 classic

Citaat van: elianmars op 22-04-2011 20:09:03
Citaat van: V70 classic op 22-04-2011 19:11:05
Zit nu al te wachten op het ''hoeveel schade heb jij nu'' topic als dit wel doorgaat  :evil:

Zolang het niet gekker wordt dan een opgeblazen blok of een ralle versnellingsbak is dat ook wel grappig toch  :eusa_whistle: .
Al zit je daar ook niet op te wachten natuurlijk.
Maar dat is een risico dat je bewust neemt  :eusa_shhh:

grts Ronald

Met een beetje doorrijden blaas je je blok of bak niet op, hoor.

Weet ik als geen ander.
Ik stelde alleen als er schade zou zijn dat het dan iets in de aandrijflijn was, en niet een stukje vangrail  ;)

Voor de rest ben ik niet bang.
200 rijdt ik hier ook wel eens een stukje :eusa_boohoo:
alleen om te toppen heb je gewoon een langer stuk weg nodig waar het fatsoenlijk kan.
Ik ga er ff vanuit dat men niet inschrijft als de inkt nog nat de rose kaart nog warm is.
Op het moment dat ik denk van dit gaat me te gek worden met deelname blijf ik wel thuis.
Ik heb een enkele behoefte om pleisters te gaan plakken of erger.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

grijzev70tdi

Citaat van: V70 classic op 23-04-2011 09:51:03
Citaat van: elianmars op 22-04-2011 20:09:03
Citaat van: V70 classic op 22-04-2011 19:11:05

Zolang het niet gekker wordt dan een opgeblazen blok of een ralle versnellingsbak is dat ook wel grappig toch  :eusa_whistle: .
Al zit je daar ook niet op te wachten natuurlijk.
Maar dat is een risico dat je bewust neemt  :eusa_shhh:

grts Ronald

Met een beetje doorrijden blaas je je blok of bak niet op, hoor.

Weet ik als geen ander.
Ik stelde alleen als er schade zou zijn dat het dan iets in de aandrijflijn was, en niet een stukje vangrail  ;)

Voor de rest ben ik niet bang.
200 rijdt ik hier ook wel eens een stukje :eusa_boohoo:
alleen om te toppen heb je gewoon een langer stuk weg nodig waar het fatsoenlijk kan.
Ik ga er ff vanuit dat men niet inschrijft als de inkt nog nat de rose kaart nog warm is.
Op het moment dat ik denk van dit gaat me te gek worden met deelname blijf ik wel thuis.
Ik heb een enkele behoefte om pleisters te gaan plakken of erger.

grts Ronald

:eusa_clap: :eusa_clap:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

antraciet

De 31 heeft een aantal afslagen waar in de directe omgeving toch echt wel een leuke rustplaats te vinden is  ;). Ik wil best een keertje meetuffen, maar dan wel na 8 mei. Ik moet eerst de d5 doorblazen richting Nice in de week daarvoor ;D

de geneRaal

topsnelheid is iets voor op een circuit of een afgezet stuk,ik pas voor wat roekeloze snelheden en maybe wat blikschade en je rijbewijs foetsie  ;)
Blackstone under construction

EVV

Citaat van: de geneRaal op 25-04-2011 17:10:22
topsnelheid is iets voor op een circuit of een afgezet stuk,ik pas voor wat roekeloze snelheden en maybe wat blikschade en je rijbewijs foetsie  ;)
Op de 31 is over het algemeen geen snelheidslimiet, je moet het dus wel heel erg bond maken wil je daar je rijbewijs kwijtraken. Bovendien is die weg zo rustig dat je daar behoorlijk door kunt rijden zonder roekeloos te zijn, soms is het je aan de adviessnelheid van 130 houden juist roekeloos omdat het tempo daar zo hoog ligt. Verder is de weg over het algemeen voorzien van goed asfalt en overzichtelijk.

Justin-850

Ik denk dat je dit anders aan moet pakken: Organiseer een "ring-watch-meeting" (gewoon lekker een dagje op of rond de Nurburgring verblijven) bijvoorbeeld in het Dorpje Adenau. Hier zit de entree "Breidscheid", iedereen die de ring op wil kan daar aan zijn ronde beginnen. Een ieder die niet de ring op wil kan lekker langs de baan kijken naar al het moois. Er is parkeergelegenheid in overvloed en ook restaurantjes, terrasjes en cafeetjes zijn er zat. Je kunt er een heel gezellige meeting van maken ;)

Je kunt dan organiseren om er in een treintje heen te rijden of ieder voor zich, op de autobahn kun je dan, indien gewenst, zelf lekker even knallen met je roffel.

Hetgeen je nu namelijk toch gaat krijgen is "overmoedigheid" Je rijd met z'n allen, d'r is een iemand die zn auto de sporen geeft en anderen zullen denken "Die van mij is sneller, let maar op!" en gaan er volgas achteraan.......

Het is een tip/idee van mij, dus kijk wat ermee gedaan wordt ;) In ieder geval wil ik wel aan een, hierboven omschreven, meeting meedoen :D

Je kijkt je de ogen uit, alleen al in het Dorpje ;)

Gr. Justin

V70 classic

Citaat van: Justin-850 op 26-04-2011 09:31:56
Ik denk dat je dit anders aan moet pakken: Organiseer een "ring-watch-meeting" (gewoon lekker een dagje op of rond de Nurburgring verblijven) bijvoorbeeld in het Dorpje Adenau. Hier zit de entree "Breidscheid", iedereen die de ring op wil kan daar aan zijn ronde beginnen. Een ieder die niet de ring op wil kan lekker langs de baan kijken naar al het moois. Er is parkeergelegenheid in overvloed en ook restaurantjes, terrasjes en cafeetjes zijn er zat. Je kunt er een heel gezellige meeting van maken ;)

Je kunt dan organiseren om er in een treintje heen te rijden of ieder voor zich, op de autobahn kun je dan, indien gewenst, zelf lekker even knallen met je roffel.

Hetgeen je nu namelijk toch gaat krijgen is "overmoedigheid" Je rijd met z'n allen, d'r is een iemand die zn auto de sporen geeft en anderen zullen denken "Die van mij is sneller, let maar op!" en gaan er volgas achteraan.......

Het is een tip/idee van mij, dus kijk wat ermee gedaan wordt ;) In ieder geval wil ik wel aan een, hierboven omschreven, meeting meedoen :D

Gr. Justin

Dat willen we nu net niet.
Als je alles had door gelezen (doe dat in het vervolg voor je een reactie plaatst) wist je wat de nadelen zijn van dit voorstel.
In dat treintje heb je altijd langzamere.
Die gaan slipstreamen tot de eerste klapkar die links zit.
Dan zit die persoon ipv achter in de slipstream, naast je de nav af te lezen.
De ring is voor velen onbekent en totaal niet geschikt voor een topspeed run.
Al is het maar dat na een halfrondje je remmen in brand staan en vervolgens niet thuis zijn.

De ring is voor het doel van een topspeed test dus niet geschikt.
De ring is voor snelheids tests alleen voor geprepareerde auto's (met een BBK).
Tevens zal b.v. een AT het niet prettig vinden om cont. in de koppelomvormer te hangen.

Het doel is een klein opgezet iets te organiseren met deelnemers die een bepaalde bagage hebben (lees ervaring).
Gewoon samen komen op een parkeerplaats en vandaar uit 1 of meerdere runs te maken zonder dat men in een treintje gaat rijden.

Het geen lijstje.

Geen slipstreamers (eerdere opm. over slepen moet je weten te beoordelen op hun waarde  ;D).
Geen malloten.
Geen Race.
Geen deelname met een nog warm rose kaartje.
Geen azijnpissers.
Geen prius rijders.

Het wel lijstje

Kijken wat je Top snelheid is.
Samen kleppen en een happie eten.
evt. meerijden voor een filmpje.
Het op elkaar letten of men niet in de verleiding "van" gaat komen.
Terug rijden na een bak koffie zonder run als het te druk is.

Ik denk dat dit de beste omschrijving is van wat de bedoeling is.
En of je het nu onverantwoord vindt of niet.
Je mag je mening neer zetten, maar ook verder klikken  :eusa_boohoo: .
Het merendeel zal hier de 200 ook wel eens overschrijden  :angel: .
Het gaat erom dat je net ff verder kunt zonder een art. 5 en een  EMG  :-* .
En als dat nu echt zo gevaarlijk is was de autobahn allang overal 130.
Ik ga er ff vanuit dat je auto in orde is.

grts Ronald

Justin-850

Citaat van: V70 classic op 26-04-2011 11:11:03

Gr. Justin

Als je alles had door gelezen (doe dat in het vervolg voor je een reactie plaatst) wist je wat de nadelen zijn van dit voorstel.

et cetera et cetera, lang verhaal dus iets ingekort ;)

grts Ronald

Ten eerste: Hoe kun jij van daaruit zien dat ik niet dit hele board door heb gelezen? Dat heb ik namelijk wel, en gezien jullie wensen en de topic titel ging ik ervan uit dat het een meeting nurburgring gaat worden ( TITEL LEZEN!!!!! )

Ten tweede: Als je de grens over bent, ben je niet direct bij de Nurburgring. Daar zit nog een aantal honderd kilometers AUTOBAHN tussen waar een ieder desgewenst zijn auto op topsnelheid kan testen ;)

Ten derde: Ik heb duidelijk neergezet dat degene die de ring op WILLEN dat daar gewoon kunnen doen. Dat jij dat niet wilt respecteer ik uiteraard, ik zou het ook niet doen. En de argumenten die je aanhaald zijn uiteraard helemaal terecht.

Ten vierde: Denk je werkelijk dat als deze meeting wordt opgezet dat je dan geen treintjesvorming gaat krijgen?

Ten vijfde: Er zijn genoeg personen die nog maar kort hun roze pasje hebben maar toch beter rijden als mensen met een roze papiertje/pasje dat al tien keer zo lang in bezit is. Dat zegt in mijn ogen vrij weinig en ik voelde me daardoor aangesproken ;) :P ( iedereen vind toch dat ie de beste chauffeur is?? :P )

Ten zesde: .........die is er niet :P

Maargoed, ik begrijp je standpunten uiteraard wel. Een meeting (zonder racen o.i.d.) bij de Nurburgring is gewoon erg gaaf, het is niet alleen het circuit. Er is veel meer moois omheen ;)

Gr. Justin

(ps. ideetje om Nurburgring dan maar uit de topic titel te halen? )

EDIT: Ik kan me voorstellen dat de toon in deze post wat vijandig over kan komen, dit is absoluut niet de bedoeling ;) Wil alleen even duidelijk krijgen wat nou precies de bedoeling is aangezien de topic-titel daarin niet echt helpt ;) :D

V70 classic

Citaat van: Justin-850 op 26-04-2011 11:23:58
Citaat van: V70 classic op 26-04-2011 11:11:03

Gr. Justin

et cetera et cetera, lang verhaal dus iets ingekort ;)

grts Ronald

Ten eerste: Hoe kun jij van daaruit zien dat ik niet dit hele board door heb gelezen? Dat heb ik namelijk wel, en gezien jullie wensen en de topic titel ging ik ervan uit dat het een meeting nurburgring gaat worden ( TITEL LEZEN!!!!! )

Ten tweede: Als je de grens over bent, ben je niet direct bij de Nurburgring. Daar zit nog een aantal honderd kilometers AUTOBAHN tussen waar een ieder desgewenst zijn auto op topsnelheid kan testen ;)

Ten derde: Ik heb duidelijk neergezet dat degene die de ring op WILLEN dat daar gewoon kunnen doen. Dat jij dat niet wilt respecteer ik uiteraard, ik zou het ook niet doen. En de argumenten die je aanhaald zijn uiteraard helemaal terecht.

Ten vierde: Denk je werkelijk dat als deze meeting wordt opgezet dat je dan geen treintjesvorming gaat krijgen?

Ten vijfde: Er zijn genoeg personen die nog maar kort hun roze pasje hebben maar toch beter rijden als mensen met een roze papiertje/pasje dat al tien keer zo lang in bezit is. Dat zegt in mijn ogen vrij weinig en ik voelde me daardoor aangesproken ;) :P ( iedereen vind toch dat ie de beste chauffeur is?? :P )

Ten zesde: .........die is er niet :P

Maargoed, ik begrijp je standpunten uiteraard wel. Een meeting (zonder racen o.i.d.) bij de Nurburgring is gewoon erg gaaf, het is niet alleen het circuit. Er is veel meer moois omheen ;)

Gr. Justin

(ps. ideetje om Nurburgring dan maar uit de topic titel te halen? )

EDIT: Ik kan me voorstellen dat de toon in deze post wat vijandig over kan komen, dit is absoluut niet de bedoeling ;) Wil alleen even duidelijk krijgen wat nou precies de bedoeling is aangezien de topic-titel daarin niet echt helpt ;) :D

Nee hoor je mag schrijven  wat je wilt als het maar ergens op slaat.
De titel was bij de start al achterhaald.
Dat kun je in het roetmobiel topic al lezen.
Daarom slaat je reactie ook nergens op.
De pers die met het iedee kwamen willen niet naar de ring.
Het bezwaar tegen het treintje staat in mijn eerdere posts.

Als je ergens naar toe rijdt krijg je ongewilt een straatrace.
Want de ene kan net niet bijhouden en compenseert dat ff op een 130 stuk.
Dat was het argument om niet ergens naar toe te rijden al dan niet in een treintje.

En indeed er staat hier al geschreven wat men niet wil.
Als men wel wil slipstreamen of wat dan ook moet je niet komen.
Want dan denk ik dat er nog een andere kant van mij (en misschien wel iemand anders) om de hoek komt (als je met 250 op een bumpert blijft rijden maar niet voorbij kunt) :evil:

Justin-850

Nou, gezien het feit dat ik niet alle topics hier uitvoerig lees heb ik dat gedeelte in het "roetmobiel" topic gemist en daarom dus mijn (zinloze???) reactie in dit topic ;)

Maargoed, het is nu in ieder geval duidelijk wat wel de bedoeling is ;)

Gr. Justin

V70 classic

Citaat van: Justin-850 op 26-04-2011 11:50:44
Nou, gezien het feit dat ik niet alle topics hier uitvoerig lees heb ik dat gedeelte in het "roetmobiel" topic gemist en daarom dus mijn (zinloze???) reactie in dit topic ;)

Maargoed, het is nu in ieder geval duidelijk wat wel de bedoeling is ;)

Gr. Justin

Is goed.
De titel dekt de lading niet echt.

grts Ronald

grijzev70tdi

Topic titel is veranderd. Wat Ronald ook al zei, was bij de start al achterhaald.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

V70 classic

Citaat van: grijzev70tdi op 26-04-2011 12:27:31
Topic titel is veranderd. Wat Ronald ook al zei, was bij de start al achterhaald.

Ik heb ook ff per PB gemeld dat het ook in een ander topic stond en Justin het slechts met veel moeite kon distilleren.
Ik reageer ff zo omdat ik met het aanpassen van een bericht wel heel erg veel onduidelijkheid schep.

Het is dan ook niet zo dat ik nieuwe rijders (is dit de juiste term) totaal niet wil zien, als ik zou meedoen.
Enkel ongeleide projectielen zie ik liever niet.
Daarom vindt ik ook een stukje groepsregulatie een must met dit soort evenementjes.
Als de groep als dusdanig zich aan de spelregels houd kan men ook evt.ongewenst gedrag in de kiem smoren.

Bij een volgende ronde kan men dan evt. een maatregel treffen tegen die evt. uitwassen.
Generaliseren is indeed niet echt netjes.
Bij deze hoop ik het nog warme rose kaartje een beetje te hebben toegelicht (zo ik het zie).

Mijns inziens is dit topiv verworden tot een draadje waar we de grenzen van wat wenselijk (niet wat mag volgens de wet) aangeven.
Lijstje kan men hier of in een nieuw topic aanmaken.

Nogmaals ten overvloede.
Omdat ik mede aanstichter ben van dit topic.
Ik en (waarschijnlijk ook de 2 andere die begonnen) wil niet aansporen tot onwettig en onverantwoord rijgedrag.
Voor mij is dit ontstaan uit een vraag om conform de regelgeving de top van je auto te kunnen achterhalen.
Verder heb ik begrip voor mensen die dit als waanzin zien.
Maar deze warme zomers krijg je niet voor niets.
Daar moet je wel wat voor doen  ;D .

grts Ronald

BoudewijnB

Lijkt me leuk jongens! Ik wil wel mee :)
Belangrijkte is gewoon je eigen grenzen bewaren en voor de rest blazen.