Auto valt uit tijdens rijden; antennering of brandstofpomp

Gestart door SanMercury, 26-04-2011 19:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SanMercury

Zojuist heeft mijn S70 TDI mij voor het eerst in de steek gelaten. Tijdens het rijden a 60km/u hield de auto plots in, brande het acculampje en sloeg na het intrappen van de koppeling af. In eerste instantie ging mijn gedachten uit naar de dynamo, maar met een volle accu zou de auto nog even moeten rijden. Ik heb gecontroleerd of het brandstoffilter vol staat met diesel echter is dit niet het geval en bij starten loopt deze ook niet vol (zou dit wel moeten?).

Ik weet bijna zeker dat dit de oorzaak is; echter wat is de aanleiding hiervoor; is dit de startonderbreker of de brandstofpomp?
Hoe kan ik dit controleren?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.



Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SanMercury

Dan zou er toch wel brandstof tot het filter moeten komen? En ik hoorde en hoor ook geen merkwaardig geluid verder.

Jack v

Nou weet ik niet of de diesel een opvoerpomp heeft of dat de brandstofpomp het aan moet zuigen. Wel vreemd dat er helemaal geen diesel meer in het filter zit, je zou zeggen dat  er vacuum gezogen word in de tank.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SanMercury

Ik ben inderdaad benieuwd of er een opvoerpomp aanwezig is die de diesel naar het filter pompt. In vadis kon ik in ieder geval niets vinden.


UserID6342

Kijk eerst maar eens of je wel stroom op je brandstofpomp krijgt.  Als die stekker brak is, of klep blijft hangen, komt er ook geen diesel in/naar je filter toe.

Een goede pomp compleet heb ik nog wel liggen :)

SanMercury

Waar zit deze precies? Gewoon aan/bij de tank? Kan je er goed bijkomen?

Jack v

Zwarte kap even van de motor afnemen en de brandstofleidingen volgen kom je zo bj de pomp uit.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SanMercury

Het gaat toch om de pomp vóór het filter? Dus onder de auto?

Jack v

Dan zou je in je kofferbak moeten zijn onder het eerste ronde dekseltje wat je tegenkomt die er even af draaien. Auto op contact en luisteren of de pomp draait. Nogmaals ik weet niet zeker op de diesel een opvoerpomp heeft of dat de brandstofpomp het moet aanzuigen.

Je kan Dirk ook altijd even bellen http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=6342
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Citaat van: Jack v op 27-04-2011 14:23:13
Nogmaals ik weet niet zeker op de diesel een opvoerpomp heeft of dat de brandstofpomp het moet aanzuigen.

Volgens Ramon wel.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44297.45.html

:D

Jack v

Thanx Ludo, dat hoofd van jou moet wel verschrikkelijk groot, wat een geheugen heb jij toch :o
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo


SanMercury

Ik heb gisteravond verder onderzoek gedaan naar het probleem. Heb uit voorzorg het brandstoffilter vervangen, maar dit mocht geen baat hebben. Vervolgens heb ik geconstateerd dat er dus geen druppel diesel van voor naar achter wordt gepompt. Bij het doormeten van de stekker bij de opvoerpomp (4 draden) kwam op waarde van slechts 2,3v (op beide). Dit lijkt mij veel te laag en neem aan dat het gewoon 12v moet zijn.

Hoe zou dit kunnen komen en waar kan ik gaan zoeken?