3 inch downpipe zonder kat: Ferrita of custom made by eps

Gestart door gary, 28-04-2011 20:09:30

Vorige topic - Volgende topic

gary

Ik zit te dubben over welke 3 inch downpipe ik moet kiezen. (welke van deze is de beste)
Heeft iemand een advies/ervaring voor mij?
(Als iemand een gebruikte of nieuwe heeft liggen dan hoor ik dat ook graag ;) )

arjenT5R

lezen lezen lezen lezen lezen lezen lezen!

civic volk tsja krijg je dat he  ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

gary

Ik lees me een ongeluk :) Mijn gevoel zegt Ferrita.  Ik dacht ik gooi het even in de groep.
Eps rekent 450,- incl. montage en een Ferrita kost rond de 530,- excl. montage.
Ik ben onder behandeling geweest voor die Honda! Vandaar dat ik nu ga voor een Volvo. lol

arjenT5R

Haha staan hier best vaak 2e hands pijpies (ferita) opt forum rond de 250 euronen
kwestie van gevraagd adv zetten en te koop topic in de gaten houden.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

gary

Ik heb al bijna 10 berichten geplaatst zie ik :) nog 1 en dan kan ik een advertentie plaatsen;)
Ik ben net een diesel!  KOm soms wat langzaam opgang maar niet met de volvo (6)

BaRRaCuDa

EPS goedkoper? Zou ik zeker voor een EPS downpipe gaan!
De Ferrita downpipe die ik gezien heb zag er van binnen niet echt vloeiend uit wat lasnaden betreft  :eusa_shifty: oeps wat zeg ik nu weer, ik voel weer een discussie opborrelen  :eusa_shhh:

Als je een Civic had met een B16 ben je er wat pk's betreft niet veel op vooruit gegaan  :P

gary

Het was een civic 1.4 s met wel 90 pk hahahaha. Oja! Er zat ook een openluchtfilter op lol.

Zal het qua geluid ook veel uitmaken? Lengtes en diktes van verschillende merken is na genoeg hetzelfde.(lijkt mij)

BaRRaCuDa

Zal denk ik geen verschil maken...
Maar hoe vloeiender de bochten lopen en lasnaden zijn, des te beter de flow zal zijn en het geluid zal ook zuiverder zijn (als je dat al zou kunnen horen).
Uitlaatengineering is ook een vakmanschap, het is niet simpelweg een stuk stijgerpijp. Bij een turbomotor komt het vooral neer op minder tegendruk creeren. Het uitlaatspruitstuk is bij de 850 een groter probleem, als je de flow echt wil verbeteren zal je daar iets aan moeten doen.
Ieder bocht geeft weerstand, dat is een natuurkundig gegeven. Des te minder bochten en des te vloeiender het ontwerp, des te beter de flow.

EPS zal ook wel met 3" werken verwacht ik...

Het geluid zal iig geweldig zijn  ;D
Ik heb nu een week of 2 zonder kat gereden, klinkt echt super, vooral in tunnels  :eusa_dance:

gary

Ik zit ook in dubbio wat beterft: met of zonder kat.
En ja. Eps werkt ook met 3 inch.
Ik ga zeer zeker parkeer garages opzoeken lol Het schijnt geweldig te klinken een 5 pitter roffel.

M a r c

Lid worden van de Volvo 850 Club Nederland....  dan krijg je bij ons 20% korting op Ferrita  :D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

MVeldhuis

Citaat van: M a r c op 29-04-2011 16:28:17
Lid worden van de Volvo 850 Club Nederland....  dan krijg je bij ons 20% korting op Ferrita  :D

Krijg je dat niet als lid van dit forum dan?  :angel:

BaRRaCuDa

Bij mijn noorse 850 was het wel zo dat er zonder kat een flinke blauwe walm uitkomt bij het overschakelen na flink doortrekken, vond ik niet zo aantrekkelijk..... Waarschijnlijk is er dan ook iets mis met de brandstofvoorziening of ontsteking, want als ie koud is is de acceleratie nogal zig-zag'end.... Dus als je geen rook wil, dan zou ik wel een goede stage 0 aanraden  ;)

gary

Of je zuigerveren waren niet helemaal in conditie lol Ik maak liever rook met mijn tuinhaard ;)

Heeft iemandt een idee wat voor een turbo ik op de volvo heb? Kan nu niet kijken want mijn vriendin is naar Duitsland toe. (met de volvo   snik ) past een downpipe van een t16 of een t19  ook op mijn blok?

Waar kan ik mij lid maken van de volvo 850 club? (dacht dat ik al lid was via dit forum )

BaRRaCuDa

Als je een 2,0 T5 hebt dan is de orginele turbo een TD04-13G (vaste flens)
Heb je een 2,3 T5 dan is de orginele turbo een TD04-15G (losse flens)

Voor zover bij mij bekend past de downpipe voor een 15G alleen op een 15G.
En past de downpipe voor een 13G ook op de 19T(rechte vaste flens), waarschijnlijk ook andere...

BenC70ES

Citaat van: BaRRaCuDa op 29-04-2011 19:03:33

En past de downpipe voor een 13G ook op de 19T(rechte vaste flens), waarschijnlijk ook andere...

19T is zowieso schuine flens, en alle turbo's vanaf MY'99 zijn met schuine flens, (13G,16T,18T...)

Maar die heb je dus ook met rechte flens (tot en met MY98).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!