Vervanging met een upgrade??

Gestart door snix, 03-05-2011 01:20:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

snix

Ik zit met het volgende:
Alle 4 de remschijven zijn aan vervanging toe, remblokken zijn aardig (maar moeten mee vervangen worden met de schijven?)
Remklauw achter zit vast, loopt aan,  zuiger krijg ik met 2 tangen niet terug.
Als ik van een hogere snelheid rem trek de auto naar rechts (beetje zoekerig, kan ook draagarm zijn)
Als ik van een hogere snelheid rem hoor en voel je een dreunende "brrrr" geluid. Trillen dus?
e.e.a maakt duidelijk dat ik hierin moet gaan vervangen.

Ik kan alles wat stuk is vervangen door origineel en klaar, maar zou graag een upgrade in performance willen omdat ik vind dat ik soms niet veel overhoud en met een aanhanger erachter al helemaal niet. Een upgrade wil ik ook omdat ik dat er gewoon mooier uit vind zien.
Een BBK vind ik te duur begint bij 1300 euro heb ik alleen aan de voorzijde alles opgelost en passen mijn velgen niet meer (persus 16").
Andere remklauwen (voorzijde) mag mits betaalbaar maar hoeft niet als er door "iets" anders meer remkracht gegenereerd kan worden.
Liefst geperforeerde remschijven voor en achter.
Remblokken??

Nu heb ik al weken op internet gekeken naar verschillende mogelijkheden maar ik zie het echt niet meer.
Merken die voorbij zijn gekomen voor schijven:
Brembo MAX
Zimmermann
EBC
NoName geperforeerd sportremschijven van ATD met Formel ceramische blokken.
De rest leek echt nergens op of was te duur  ;)

Wie kan mij een advies geven welke setup ik het beste kan nemen, met oog op budget en bovenstaande, neem het met een korrel zout maar het liefst voor zo min mogelijk (natuurlijk is een upgrade duurder dan origineel...)

Het gaat om een volvo 850 2,5 10v station, geen monster maar wil graag remmen die net even meer doen dan normaal en iets leukere look hebben.

Ik hoop dat iemand het licht voor me kan zien :D

Groeten Marnix

Jeff

Vraag Marc van ET eens die kan je best wel helpen denk ik! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

snix

Gaat zeker gebeuren !!
Maar ik ben vooral ook benieuwd naar ervaringen van anderen, ervaringen met de genoemde merken en setups van anderen die niet met grof geld toch extra performance hebben, en mogelijk een iets sportievere look.
Betaalbare 2 of 4 pots klauwen voor of juist helemaal niet dat origineel het met andere blokken beter doen..

thuur


snix

Nu wel... Gaat voornamelijk over BBK. Ik wil dus kijken of andere remklauwen voor een optie zijn en betaalbaar. Op de standaard maat schijven. Dan rondom nieuwe schijven liefst geperforeerd en fijne blokken voor niet echt race gedrag maar wel een flink remvermogen met wat zwaardere beladingen.

Wie helpt

UserID6342

Euh... je wilt een iets betere look met wat beter remvermogen als ik het goed begrijp, maar niet de hoofdprijs willen betalen.  Waarom leg je er dan geen originele 302 schijven op met nieuwe originele blokken ?  Remt perfect en is gewoon goed.  En ook nog tegen een betaalbare prijs te verkrijgen.

thuur

Citaat van: snix op 03-05-2011 04:11:01
Nu wel... Gaat voornamelijk over BBK.

En de rest over vervangingsdelen. Ik denk dat al je vragen beantwoorden want ze zijn namelijk allemaal al minstens 3x uitgekauwd.


Gr :D

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 03-05-2011 06:39:37
Euh... je wilt een iets betere look met wat beter remvermogen als ik het goed begrijp, maar niet de hoofdprijs willen betalen.  Waarom leg je er dan geen originele 302 schijven op met nieuwe originele blokken ?  Remt perfect en is gewoon goed.  En ook nog tegen een betaalbare prijs te verkrijgen.

Past de Persus over de 302 remmen heen :eusa_think: Zo niet zal hij altijd vast zitten aan de 280, en dus is andere remklauwen geen optie.
Achter hoef je niet te upgraden dus andere klauw schijven blokken en handremvoering(of had je die al gedaan laatst :eusa_think:)
Heb zelf origineel, delphi, zimmermann en dan nu brembo geprobeerd. En nu pas heb ik het gevoel goede schijven te hebben die niet trillen.
Heb rondom wel allemaal nieuwe klauwen.

pwaes

Citaat van: Dirk342 op 03-05-2011 06:39:37
Euh... je wilt een iets betere look met wat beter remvermogen als ik het goed begrijp, maar niet de hoofdprijs willen betalen.  Waarom leg je er dan geen originele 302 schijven op met nieuwe originele blokken ?  Remt perfect en is gewoon goed.  En ook nog tegen een betaalbare prijs te verkrijgen.

(indien het past), is dit verreweg de beste oplossing als je niet wilt smijten met geld voor een BBK (zeker voor een 10v). Vervang gelijk ook alle remklauwen, ben je in 1 x van al het ge*eik af. Als er een begint, volgen ze allemaal namelijk.


Ludo

Citaat van: arjen850 op 03-05-2011 10:53:12
Past de Persus over de 302 remmen heen :eusa_think:

Dirk trekt ze er zo overheen:

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2011 08:13:43
16" Persus gaat wel met 302 schijf !  Afgelopen maandag nog gedaan.

;D

BBS

Hele domme vraag, maar wat is het verschil tussen perfo's en columba's ???
Ik zie het verschil op foto's namelijk niet, of ik kijk er overheen...
Volvoloos....

snix

Citaat van: thuur op 03-05-2011 09:51:36
En de rest over vervangingsdelen. Ik denk dat al je vragen beantwoorden want ze zijn namelijk allemaal al minstens 3x uitgekauwd.
Gr :D
Klopt maar ook een paar oude posten, stond wat tussen waar ik wel wat aan had. thnx

Citaat van: Ludo op 03-05-2011 11:01:19
Citaat van: arjen850 op 03-05-2011 10:53:12
Past de Persus over de 302 remmen heen :eusa_think:

Dirk trekt ze er zo overheen:

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2011 08:13:43
16" Persus gaat wel met 302 schijf !  Afgelopen maandag nog gedaan.

;D
Maar dan past mijn 15" winterstaal niet meer of nog een setje persus erbij kan ook maar past dat echt omdat ik mensen hier op het forum stellig hoor zeggen dat je dat kan vergeten?

Citaat van: BBS op 03-05-2011 11:14:15
Hele domme vraag, maar wat is het verschil tussen perfo's en columba's ???
Ik zie het verschil op foto's namelijk niet, of ik kijk er overheen...
De een is wat hoekiger in het waaiertje de ander wat ronder. Liepen de waaiertjes ook nog in spiegelbeeld??
Ik heb persus die lijken er totaal niet op :D

UserID6342

Citaat van: Ludo op 03-05-2011 11:01:19
Citaat van: arjen850 op 03-05-2011 10:53:12
Past de Persus over de 302 remmen heen :eusa_think:

Dirk trekt ze er zo overheen:

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2011 08:13:43
16" Persus gaat wel met 302 schijf !  Afgelopen maandag nog gedaan.

;D
De auto van Ron / Es staat op 302 schijven en rondom Persus wielen.  Dus ja, het kan.

jeroen74

Iemand wel eens uitgeprobeerd hoeveel banden uitmaken op remperformance? Uiteindelijk moeten die de remkrachten overbrengen en het lijkt mij dat een lekker plakkerige band een merkbaar hogere remvertraging geeft.

Lijkt me weleens interessant om met een G-meter het verschil te meten tussen std en BBK remmen :) Al zal je nooit 5G halen natuurlijk :P

arjen850

Citaat van: snix op 03-05-2011 12:03:28
Citaat van: thuur op 03-05-2011 09:51:36
En de rest over vervangingsdelen. Ik denk dat al je vragen beantwoorden want ze zijn namelijk allemaal al minstens 3x uitgekauwd.
Gr :D
Klopt maar ook een paar oude posten, stond wat tussen waar ik wel wat aan had. thnx

Citaat van: Ludo op 03-05-2011 11:01:19
Citaat van: arjen850 op 03-05-2011 10:53:12
Past de Persus over de 302 remmen heen :eusa_think:

Dirk trekt ze er zo overheen:

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2011 08:13:43
16" Persus gaat wel met 302 schijf !  Afgelopen maandag nog gedaan.

;D
Maar dan past mijn 15" winterstaal niet meer of nog een setje persus erbij kan ook maar past dat echt omdat ik mensen hier op het forum stellig hoor zeggen dat je dat kan vergeten?

Citaat van: BBS op 03-05-2011 11:14:15
Hele domme vraag, maar wat is het verschil tussen perfo's en columba's ???
Ik zie het verschil op foto's namelijk niet, of ik kijk er overheen...
De een is wat hoekiger in het waaiertje de ander wat ronder. Liepen de waaiertjes ook nog in spiegelbeeld??
Ik heb persus die lijken er totaal niet op :D

Hoever wil je gaan met uograden en geld uit geven? Lijkt me voor jou auto eerlijk gezegd niet echt rendabel qua remverschil, daar je bij de conversie naar 302 maar ook nog een nieuw set winterbanden met velgen moet aanschaffen :eusa_think:

Zou het denk ik origineel laten, op zoek naar een goed stel schijven en blokken in combinatie met goed werkende remklauwen.