Vervanging met een upgrade??

Gestart door snix, 03-05-2011 01:20:04

Vorige topic - Volgende topic

vanderputtens

Nieuwe remklauwen, las ik dat nou goed?

Ik heb geen idee wat ze voor een Volvo kosten maar is reviseren niet een heel stuk goedkoper?

Als ik een remklauw heb waar de zuiger van blijft hangen reviseer ik deze gewoon en ben je voor pak 'm beet 15 piek ofzo weer klaar.

grijzev70tdi

Meestal kun je na revisie weer op nieuw beginnen na een paar jaar
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Misha

Citaat van: grijzev70tdi op 03-05-2011 19:42:23
Meestal kun je na revisie weer op nieuw beginnen na een paar jaar maanden
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

vanderputtens

Beetje vreemd: volgens mij betreffen veel remklauwen welke als 'nieuw' verkocht worden eveneens ruildelen.

Als je een klauw inclusief pennen e.d. goed schoonmaakt, de seals vervangt evenals de zuiger zie ik niet in hoe het na een aantal maanden/jaren weer fout zou moeten gaan en ik heb dit ook nog nooit meegemaakt....

NinaPaul

Citaat van: Misha op 03-05-2011 19:48:13

Ben ik het toch niet mee eens, wanneer je zorg besteed aan een revisie kan dat vele jaren (10jaar) meegaan.
Zomaar even met de hamer "gangbaar" maken is geen revisie! Ik heb het over alle rubbers vervangen en (op de juiste manier) honen, juiste montage pasta, alles ontroesten, remvloeistof spoelen etc. Een goed uitgevoerde revisie is minimaal zo goed als nieuw.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

vanderputtens

grijzev70tdi

Wat is nou sneller en makkelijker? Alle klauwen (was toch de bedoeling?) reviseren en  een dikke dag verder of 4 nieuwe klauwen die je er zo aan kunt zetten? Tijd is ook geld, zeker als je van de auto afhankelijk bent ;)

Misha

Citaat van: NinaPaul op 03-05-2011 19:56:09
Citaat van: Misha op 03-05-2011 19:48:13

Ben ik het toch niet mee eens, wanneer je zorg besteed aan een revisie kan dat vele jaren (10jaar) meegaan.
Zomaar even met de hamer "gangbaar" maken is geen revisie! Ik heb het over alle rubbers vervangen en (op de juiste manier) honen, juiste montage pasta, alles ontroesten, remvloeistof spoelen etc. Een goed uitgevoerde revisie is minimaal zo goed als nieuw.
Okee, maar dat kost geen 15 euro en is hetzelfde wat je krijgt als je revisieklauwen koopt voor weinig, beetje shoppen en je bent voor iets meer dan 100 euro per klauw klaar.

vanderputtens

Tja...of je sleuteld graag zelf of niet  8)

15 euro? Makkelijk!

grijzev70tdi

Citaat van: vanderputtens op 03-05-2011 20:03:59

15 euro? Makkelijk!

Heb jij inmiddels al een nieuw blok dan?

Misha

15 euro? Makkelijk!
Mooi, dan doe jij dat toch even voor hem ? :D

grijzev70tdi

Tja...of je sleuteld graag zelf of niet  8)

15 euro? Makkelijk!

off topic: Heb jij inmiddels al een nieuw blok dan?

On topic: maar niet iedereen kan het goed, rem(klauw) revisie

NinaPaul

In mijn vroegere jaren gebruikte ik gewoon brandspiritus, een hoonsteen voor op de accuboomachine. montage paste (letten op de dot) van bij de autounie/brezan/etc. en originele (of goede immitatie) rubbers.

In totaal kost dat

brandspiritus 1L  €2,50, hoonsteen € 12,50, montage pasta grote tube € 5,- waterproof schuurpapiertje € 1,-
Totaal, schrik niet een whoping € 21,- aan materiaal kosten. (en daarmee kan je wel 100 klauwen doen)

rubbers kan ik van volvo specifiek niet zeggen (anderen misschien wel!) maar een gemiddelde zal 10 tot 20 euro zijn (per as).

dat is hooguit € 61,- om alle klauwen goed te reviseren. dat is nog steeds € 340,- minder dan je "ik weet niet wat voor ruil, zit er wel garantie op" klauw.

Ik weet niet wat uw uurloon is en dat gaat me ook zeker niet aan maar de mijne is nog lang geen € 170,-/uur. (geen montage/demontage/ontluchten  aangezien je dat bij ruil ook moet doen)

Wil het nog voor komen doen ook!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 03-05-2011 20:21:22
dat is hooguit € 61,- om alle klauwen goed te reviseren. dat is nog steeds € 340,- minder dan je "ik weet niet wat voor ruil, zit er wel garantie op" klauw.

Voor 30 euro per klauw verschil, ga je toch niet lopen klooien met dat oud en versleten spul.
http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/product_info.php?cPath=17_2317&products_id=17716
Al degene die zowat een maand na revisie alsnog voor nieuw zijn moeten gaan, wil je vast niet de kost geven?.

NinaPaul

uhhm rekenfout?!

61 euro is TOTAAL VOOR 4! dat wil zeggen € 15,25 per klauw dat wil zeggen bijna € 75,- per klauw verschil.

"Al degene die zowat een maand na revisie alsnog voor nieuw zijn moeten gaan, wil je vast niet de kost geven"
Met gemak! voor alle remmen die ik in mijn leven heb gereviseerd.

Maar dat is net zo een "loze" kreet als
Je wil vast ook de kost niet geven aan alles beunhazen die denken er wat van te weten en zo maar wat aankloten.

toen de buurman tegen de overbuurman schreeuwde toen de dochter van mijn tante net voorbij liep en het verhaal aan opa vertelde die het op zijn beurt vertelde aan de zuster van het ziekenhuis waarvan ik het hoorde toen ze aan het overleggen was met de hoofdverpleegkundige....... gaat het zeker altijd wel meestal ongeveer wel fout.....
-Gottfried Leibniz