Volvo S70R verlagen ???

Gestart door Tacticus, 06-05-2011 01:10:40

Vorige topic - Volgende topic

vanderputtens

Zeg, leest hier iemand het topic nog voordat er gereageerd wordt?  ??? ;)

De TS heeft het over 'aanslijten' , vandaar mijn (tongue-in-cheeck) opmerking...

Get it?  ;D

Tacticus

Zonder meteen iedereen tegen het zere been te stoten, (denk dat de mensen zelf wel weten wanneer het wèl of niet om hun zelf gaat) want er zijn genoeg forummers die wèl een reactie geven waar ik iets mee kan of verder mee kom...
Ik had bij het plaatsen van dit topic al m`n twijvels, na het lezen van andere topics, en er zelfs nog bij gezet graag reacties te krijgen waar ik en misschien ook andere forummers iets mee kunnen, maar het valt me op dat het kwartje niet is gevallen voor sommige forummers.
Vind dit persoonlijk erg jammer en mijn zeer gemeende excuses aan diegene die er last van heeft, mochten er taal/spel fouten in een Topic staan, maar ik had er in die situatie voor gekozen om iemand een P.B te sturen, mocht er een "knullige" taalfout in een topic staan, waardoor je iemand niet meteen een beetje belachelijk hoeft te maken tegenover ander forummers.
Maar voor die oplettende forummers die zich alleen met dit soort dingen bezig houden en mensen kunnen bekritiseren/afzeiken:  :eusa_clap: !!!

vanderputtens

Tacticus: Mijn reactie op jou was slechts een woordgrapje en absoluut niet bedoeld als 'afzeiken' of wat voor negatiefs dan ook.

Gewoon een knipoog, meer niet.

Ik heb je topic WEL gelezen, net zoals veel anderen.
Ik heb er verder weliswaar niets nuttigs aan toe te voegen omdat de specifieke ervaring met een S70R mist, maar ik heb wel de moeite genomen om het even door te lezen met het idee dat ik je misschien toch van advies kon voorzien.
Dit hebben vele andere net zo goed gedaan dus eigelijk is dat op zichzelf al helemaal niet zo slecht...toch  ;)

Tip: voel je niet te snel aangevallen en zeker niet op een internetforum: het is soms moeilijk om de juiste intonatie in een geschreven stukje te leggen  :)

Sem

Citaat van: Tacticus op 07-05-2011 12:18:14
Zonder meteen iedereen tegen het zere been te stoten, (denk dat de mensen zelf wel weten wanneer het wèl of niet om hun zelf gaat) want er zijn genoeg forummers die wèl een reactie geven waar ik iets mee kan of verder mee kom...
Ik had bij het plaatsen van dit topic al m`n twijvels, na het lezen van andere topics, en er zelfs nog bij gezet graag reacties te krijgen waar ik en misschien ook andere forummers iets mee kunnen, maar het valt me op dat het kwartje niet is gevallen voor sommige forummers.
Vind dit persoonlijk erg jammer en mijn zeer gemeende excuses aan diegene die er last van heeft, mochten er taal/spel fouten in een Topic staan, maar ik had er in die situatie voor gekozen om iemand een P.B te sturen, mocht er een "knullige" taalfout in een topic staan, waardoor je iemand niet meteen een beetje belachelijk hoeft te maken tegenover ander forummers.
Maar voor die oplettende forummers die zich alleen met dit soort dingen bezig houden en mensen kunnen bekritiseren/afzeiken:  :eusa_clap: !!!
:eusa_think: :-\

Sbv

Persoonlijk denk ik dat 19" erg groot staat op de auto, maar dan ontkom je niet aan verlagen. en wat is daarin wijsheid. Wil je de hoogte kunnen variëren, dan zou ik voor een (KW)schroefset gaan, dan heb je wat variatie. Wil je dat niet, dan bijv Apex veren.

Gaat het enkel om verlagen of ook andere schokdemper ?

BenC70ES

Citaat van: Sem op 06-05-2011 10:01:19
Ik kan me ook niet voorstellen dat de C70 van Felipe prettig rijdt met die wielen. Ik kan het mis hebben...

Een C70 heeft ook een grotere bandenmaat dan een S/V70, daar had je al standaard 18", dus 19" op een C70 komt ongeveer overeen met 18" op een S70...
Die 20" gaat zeker niet prettig rijden denk ik.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Tacticus

Ik twijvel nog wel, maar ga m`n 19" OZ-velgen toch maar verkopen, lijkt me.
Ben op zich wel tevreden met m`n donkere 18" R-velgen en zo kan ik meer investeren in andere aanpassingen en een set grotere remmen staat steeds hoger op m`n verlanglijst, want de originele remmen hebben het best zwaar moet ik zeggen.
En even terug komen op vorige reacties, waaronder die van mezelf, het is misschien niet altijd handig om geirriteerd te reageren op het moment dat er reacties worden geplaatst waar ik niet op zit/zat te wachten.
Vind het zelf jammer dat sommige topics  "om zeep wordt geholpen" op het moment dat er op een gegeven moment alleen maar negatieve meningen verschijnen (mensen die een idee/wens van een ander niet delen) terwijl dat niet is waar om wordt gevraagd.
Maar goed, zal er op letten en soms is het idd ff; "Adem in, adem uit"
Ach, ik sta er ook niet om bekend de gemakkelijkste te zijn,...
p.s: Ik sta open voor tips/ervaringen, qua tuning/styling, waarmee ik m`n S70 kan optimaliseren en perfect kan maken.

BenC70ES

Heb je geen foto's van je S70R?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Tacticus

Foto`s heb ik zeker, maar heb nog geen idee hoe ik deze moet plaatsen (heb er al eens iets in een topic over gevraagd, maar vond het vrij ingewikkeld, maar ben dan ook wel een echte computer-deskundige  :-X)
Zal nog eens op zoeken hoe het moet, want wil zeker dat hij eens op het forum verschijnt, hij is echt super.

Hengeveld

Johann

Citaat van: Tacticus op 08-05-2011 10:24:23
Ik twijvel nog wel, maar ga m`n 19" OZ-velgen toch maar verkopen, lijkt me.

Is dit 7.5J of 8J breed?

Zoals Marc al aangaf is de 215/35 waarschijnlijk de kleinste band die in de buurt komt van de OEM bandenmaat. Nadeel is dat die band op een 8J velg een beetje gestretched op de velg kan gaan zitten. sommige banden vallen optisch iets breder uit dan anderen maar ik denk wel dat de velgrand dan behoorlijk kan uitsteken.

ET38 is ook aan de "brede" kan voor een S70 maar dat hangt een beetje af van hoe breed de velg is. . ~ET43 is eigenlijk de mooiste maat. Bij ET38 zou je al de camber op de vooras iets negatiever moeten zetten. Achter misschien de spatbordrand laten rollen of plat kloppen maar dan heb je weer kans dat de lak er af springt. Stukje van de achterrand is behoorlijk hard en rollen is dan moeilijk.

Hier een foto van een S70 met gerolde achterspatbordranden,

En met "dikke" wielen,

Velg is ook een OZ, 18"x8J ET40. Zoals je ziet is er zo nog wel ruimte en de band, 225/40-18. is al aan de grote kant maar een S70 kan dat beter hebben dan een 850.

Voor het verlagen zou je idd zoals eerder aangegeven dan toch beter voor een KW set kunnen gaan. Je hebt dan de mogelijkheid om zelf de rijhoogte af te stellen maar ook om de camber op de vooras iets negatiever te zetten waarmeer je weer iets meer ruimte voor de voorwielen kunt creeren.

Sbv

Als je al met 18" rijdt zou ik kwa remmen voor een Porsche setup gaan, dan zijn de vervangingsonderdelen ook redelijk netjes kwa prijs

Tacticus

"Johann"
Die OZ`s zijn dezelfde als die ik heb en ze zijn 8J dus i.c.m ET-38 word het een lastig verhaal.
Uitkloppen heeft wel in m`n hoofd gespeeld, maar tegelijkertijd zonde en ook weer risico`s op beschadigingen.
Is die witte S70 overigens van jou (en is het een T-5 ?), erg mooie kleur !!!

"Sbv"
Gaat dat zomaar passen, zo`n Porsche remmenset en zit er dan een Porsche embleem/merkteken op de klauwen ?
Ik zag gisteren ergens op een site ook iets over een Porsche remmenset op een Volvo zetten, maar met zo`n Porsche-embleem vind ik toch jammer (kan altijd overspuiten natuurlijk).

spijky

Ik weet niet of op het onderstaande plaatje de V70 "19 inch heeft of is het "18 inch.
Ziet er wel goed gevuld uit.

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Tacticus

Dat lijkt verdacht veel op 19".