Volvo S70R verlagen ???

Gestart door Tacticus, 06-05-2011 01:10:40

Vorige topic - Volgende topic

Tacticus

Hey,...

Ik ben vrij nieuw hier op het forum en moet m`n weg nog een beetje vinden en hoop dus op tips van mede Volvo-liefhebbers...
Ik heb vorige week eindelijk m`n S70R  :eusa_dance: op kunnen halen, na verkoop van m`n S60 D5, en nu is er geen weg meer terug ...
Ik heb al verscheidene dingen op m`n verlanglijstje, maar zoek nog een beetje naar de juiste adressen/merken...
Een andere grill, frontspoilerlip en heldere koplampen + knipperlichten (liefst zonder dat oranje vlakje/reflector) staan hoog genoteerd, maar ik wil eigenlijk beginnen met het zoeken naar een goede verlagingsset zodat ik binnenkort toch eens kan proberen of m`n 19" er evt goed onder staan en vooral gaan passen (Hier ben ik nog het meest bang voor ivm aanslijten e.d)...
Mocht ik het dan alsnog niet mooi vinden gaan ze weg, maar niet voordat ik ze er onder heb geprobeerd...
Mijn vraag is dus of er mensen zijn met ervaringen met het verlagen van een S70R en dan vooral het zò te laten worden dat de velgen niet gaan aanslijten...
De velgen die ik heb hebben de maten 19" - ET-38 en komen van zichzelf dus al een stukje naar buiten...
Er zitten nog geen banden om omdat ik dit laat afhangen van wat voor ruimte er over blijft en ook na het lezen van ervaringen van anderen...
Ik hoop op reacties,...
(p.s:  Niet lullig bedoeld, maar ik lees nog wel eens een topic en zie dat het toch geregeld voorkomt dat mensen een topic een negatieve kant op laten gaan door bv te zeggen dat je een Volvo origineel moet laten en er vooral niet te gek mee moet doen...
Dit is gewoon persoonlijke smaak en wil er zeker de echte Volvo-look op behouden, maar dan met een eigen gezicht)
Een mening geven mag en kan natuurlijk altijd, maar waar ik naar op zoek ben is waardevolle tips/ervaringen/ adressen/merken o.i.d...
Ik hoop op positieve reacties en tips waar ik verder mee kom...
Alsvast bedankt,...

Mvg.

-D©©©L-

Is het een S70R awd of een fwd versie ?

UserID6342

Op een 18" velg hoort een 35 serie band op, ik vraag me nu af wat voor bandje je dan op die 19" wilt leggen en of die zo laag te krijgen zijn...

Dus de bandenmaat is bij 18" dan: 235/35-18.  Veel lager als 35 kun je volgens mij niet....

peteRRR

Citaat van: Dirk342 op 06-05-2011 08:09:18
Op een 18" velg hoort een 35 serie band op, ik vraag me nu af wat voor bandje je dan op die 19" wilt leggen en of die zo laag te krijgen zijn...

Dus de bandenmaat is bij 18" dan: 235/35-18.  Veel lager als 35 kun je volgens mij niet....

Ditte. :D

http://www.noordenbanden.nl/Zomerbanden_19_inch_235-30-19/cat/15001

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MICHEL306

wowie 1300 eurie voor een paar bandjes....voor dat geld ben ik 140000km verder.......oftewel daar heb je dr 8 voor in 16 inch...

)()()sT

Of 12 in 17 inch :D

On topic: welke maat hebben die velgen van Dopie? Da's toch ook 19 inch?

Sem

Mijn ervaring is dat een auto met "verkeerde" velgen gewoon niet lekker rijdt. 19" lijkt me echt te veel van het goede, maar het kan best zijn dat jij het prettig vindt. Je zegt alleen dat ze "te ver" naar buiten staan.... Ik denk dat zoiets echt ten koste gaan van je rijgedrag.

Teddy81

.... Daarentegen staat het wel moddervet!! ;D

Kijk eens in het topic van felipe, zijn rode C70, hij heeft nu 19 inch eronder en ik denk dat hij er wel voor zorgt dat het niet aanloopt. Als ik me goed herinner staat ergens de bandenmaat genoemd.

Edit:

Quote uit het topic van Felipe:
Citaat van: Volvo Felipe op 12-04-2011 21:47:21
nu ligt er 225/35R19 op maar die wordt vervangen door 225/30R20

Sbv

Citaat van: -D©©©L- op 06-05-2011 07:29:55
Is het een S70R awd of een fwd versie ?
Er is enkel een S70R FWD, dus ja het is een FWD

Sem

Citaat van: Teddy81 op 06-05-2011 09:32:48
.... Daarentegen staat het wel moddervet!! ;D

Kijk eens in het topic van felipe, zijn rode C70, hij heeft nu 19 inch eronder en ik denk dat hij er wel voor zorgt dat het niet aanloopt. Als ik me goed herinner staat ergens de bandenmaat genoemd.

Edit:

Quote uit het topic van Felipe:
Citaat van: Volvo Felipe op 12-04-2011 21:47:21
nu ligt er 225/35R19 op maar die wordt vervangen door 225/30R20
Ik heb nog altijd liever een auto die goed rijdt (waar ie tenslotte voor gemaakt is) dan een auto die er alleen goed uitziet...

Ik kan me ook niet voorstellen dat de C70 van Felipe prettig rijdt met die wielen. Ik kan het mis hebben...

M a r c

Citaat van: Dirk342 op 06-05-2011 08:09:18

Een S70R moet op 215/35ZR19 rollen

bij 18" was dit 225/35ZR18 geweest.

35 is geen hoogte....  die 35 staat voor 35% van de breedte, dus is de hoogte van een 35-serie band afhankelijk van de breedte.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

vanderputtens

Ik denk dat je uberhaupt weinig kans hebt op het aanslijten van de banden, hooguit afslijten...

Tacticus

"Ik denk dat je uberhaupt weinig kans hebt op het aanslijten van de banden, hooguit afslijten..."

Kun je me uitleggen wat je hier mee bedoeld ???

)()()sT

NinaPaul

aanlopen?!

tegen de wielkast aankomen en slijten = aanslijten?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz