Volvo S70R verlagen ???

Gestart door Tacticus, 06-05-2011 01:10:40

Vorige topic - Volgende topic

Tacticus

"Sbv" Even terug komend op; "dan zijn de vervangingsonderdelen ook redelijk netjes kwa prijs"
Zijn die onderdelen echt goedkoper met Porsche materiaal dan met Volvo-materiaal ?

M a r c

ET38 gaat overigens gruwelijk aanlopen aan de voorkant....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Tacticus

Dat heb ik nu ook al met ET-43 R-velgen.
Op m`n S60 had ik hetzelfde probleem, terwijl volgens de Volvo-gegevens, er 18" onder zouden moeten passen (Heb me toen aan de excacte maten gehouden qua banden), maar daar moesten ook al van die stuuruitslagbegrenzers op en die zullen nu ook weer op m`n S70 moeten.

Sbv

Citaat van: Tacticus op 08-05-2011 12:06:42
"Sbv" Even terug komend op; "dan zijn de vervangingsonderdelen ook redelijk netjes kwa prijs"
Zijn die onderdelen echt goedkoper met Porsche materiaal dan met Volvo-materiaal ?
Remschijven kan je die nemen van een S60R/V70R (100-150 euro per schijf )nemen, blokken durf ik zo niet te zeggen wat en hoe, maar als je bijv AP neemt dan zijn de vervangende schijven best wel erg prijzig 300-400 euro per schijf.

European tuning bied een complete set aan voor de ombouw. Marc kan je dan wel meer over vertellen

T W R 850

Hier een plaatje van een S70R met intrax verlagingsveren. met 215/35/19

NinaPaul

Ziet er goed uit! al heb ik liever iets meer comfort ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

T W R 850

Citaat van: NinaPaul op 08-05-2011 13:33:07
Ziet er goed uit! al heb ik liever iets meer comfort ;)

Qua comfort valt het nog mee hoor, dat word met een schroefset pas echt heel anders.
Je voelt wel wat meer natuurlijk mja wie mooi wil zijn ;D

daytonawim

Nou ik vind onze S70 T5 met volvo sport onderstel met 17 inch BBS velgen al aardig stug
zeker als ikm in de ander stap met 16 inch velgen ( ook met volvo sport onderstel)

Mijn advies ga eens rijden met zo'n verlaagt ding met een laagje rubber om de velgen.
zoel dan ook effe een klinkerweggetje op.

Sbv

Persoonlijk 19" veel te groot, het lijken wel fietswielen achter.

T W R 850

Kan zijn maar met 18'' zijn het weer van die ballon banden...gelukkig heeft ieder een eigen idee over wat mooi is of niet toch.

Hier een C70 op 19'' met schroefset.

Tacticus

"T W R 850"

Erg mooie wagen, je het smaak.
Wel jammer, want zo had/heb ik de mijne ook ongeveer in gedachten o.a met zo`n spoilerlip en heb zelf 18" R-velgen maar ook van die donkere net als jij.
Zit er alleen aan te denken om zo`n XC-grill een beetje te verbouwen tot iets eigens, met behulp van een mede-forummer overigens, want plastic lassen gaat me boven de pet ?
Verder zit ik nog te dubben over heldere lampen of donkere, (Ook qua kosten) maar alles op z`n tijd.
Hoeveel van deze S70`s R Saffron zijn er eigenlijk bekend in NL ???

"Sbv"

Marc van European Tuning, is dat Marc met die Saffron C70 ? (Nog niet zo bekend met namen, vandaar)
Ik moet zeggen dat het best lastijg is om "onwetend" te zijn en niet te weten welke merken en opties er zijn en welke qua prijs/kwaliteit het beste voor me is.
Bedankt voor je tips tot nu toe, hier heb ik in ieder geval al iets aan.

Sbv

Hi T.

Ik heb er inclusief die van ons 6 op mijn lijst(20 in totaal) staan in Nederland en 1 die voorheen saffron was, maar nu in Zwart 019 is overgespoten.

marc is inderdaad van European Tunng, hij heeft geen Saffron C70, maar een rood metallic welke te koop staat of al verkocht is

Tacticus

Toch nog meer dan ik dacht, enne de kleur is natuurlijk een kleur waar je van moet houden, maar zwart overgespoten,...
Met 20 totaal, bedoel je daarmee 20 st. in Saffron Pearl of 20 st. incl. andere kleuren ?
Heb we door dat ik met een kenner te maken heb, handige info.

Sbv

Citaat van: Tacticus op 08-05-2011 22:24:44
Toch nog meer dan ik dacht, enne de kleur is natuurlijk een kleur waar je van moet houden, maar zwart overgespoten,...
Met 20 totaal, bedoel je daarmee 20 st. in Saffron Pearl of 20 st. incl. andere kleuren ?
Heb we door dat ik met een kenner te maken heb, handige info.
Nee, ik heb op mijn lijstje nu 20 S70R in Nederland staan, daarvan zijn er 6 in Saffron
Hoeveel er daadwerkelijk ooit verkocht zijn kan Volvo nederland me niet zo vertellen helaas, of ik heb de juiste persoon nog niet te pakken weten te krijgen

die overgespoten tja.........

ddh

dat is lachen ben ik ook een van de 6 want die van mijn is ook s70r saffron pearl