Robert70 - 855 TDI

Gestart door Robert70, 07-05-2011 10:26:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

UserID25761

Citaat van: Robert70 op 17-04-2015 10:00:28
Heden naar Elst voor een ietwat andere software, tevens zal er de egr worden afgedopt.
Ben benieuwd wat dit gaat geven.

Helder zicht naar achteren  :evil:

Robert70

Uiteindelijk wel chippen, niet egr afdoppen.
Op advies van de tuner.

Resultaat:
De roetbak doet tot op heden veel minder zijn naam eer aan, enne, wat pakt ie nu mooi op :eusa_dance:.
M.n. op auto- en autosnelwegen schiet de roetbak nu vooruit wanneer je even het pedaal een stukje verder indrukt.
Top.

UserID6342

Mooi zo Robert, dat was het doel en is bereikt.  Nu weer lekker verder genieten van de roetbak ;D ;D

The Volvoboy

#108
Waarom geen EGR afdoppen? :eusa_think: Ik zie daar alleen maar voordelen in?

Maar je zal ongetwijfeld een fijner rijdende auto terug hebben gekregen 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Robert70

#109
Tja, ik ga vol vertrouwen af op het advies van de ervaren mannen van Volvotune en Volvoservice (Obbe en Dennis).

En fijner rijden doet het zeker. De roetbak loopt veel mooier nu, klinkt veel minder rauw als voorheen en rijd veel meer soepel. En het inhalen op een snelweg gaat nu vliegensvlug.

Wel leuk zo'n 20 jaar oude roetbak, van buiten geheel standaard, maar wel meer dan vlot genoeg om met het huidige verkeer mee te komen of er zelfs aan voorbij te gaan.



Moet/wil nu wel op zoek naar een betere bestuurders stoel of een compleet interieur.
Als iemand tips/of iets in de aanbieding heeft; ik hou mij aanbevolen!

Citaat van: The Volvoboy op 18-04-2015 20:16:58
Waarom geen EGR afdoppen? :eusa_think: Ik zie daar alleen maar voordelen in?

Maar je zal ongetwijfeld een fijner rijdende auto terug hebben gekregen 8)

Robert70

Straks bij  forumgenoot Arjan850 een paar andere velgen + banden afhalen.
De huidige hebben hun beste tijd gehad (velgen en voorbanden).


Dagelijks vaak 4, 5 of zelfs 6 etages naar boven en na gedane arbeid weer naar beneden cirkelen in de parkeergarage, vreet (rechter-) voorbanden :evil:.

Robert70

... ben er blij mee! Dat oogt en stuurt een stuk strakker.


Citaat van: Robert70 op 24-04-2015 09:12:14
Straks bij  forumgenoot Arjan850 een paar andere velgen + banden afhalen.
De huidige hebben hun beste tijd gehad (velgen en voorbanden).


Dagelijks vaak 4, 5 of zelfs 6 etages naar boven en na gedane arbeid weer naar beneden cirkelen in de parkeergarage, vreet (rechter-) voorbanden :evil:.

UserID6342

Zijn ook mooie velgen Robert !  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Robert70

Buiten dat de roetbak nu betreft looks ook veel meer stevig op z`n poten staat, rijd dat i.c.m. de veerpootbrug toch ook een stuk strakker.
Ook geen wonder, komende van 195/60/15 ...

Daarnaast super blij met de kunsten van Obbe; wat loopt het ding nu fraai.
Dat had ik echt eerder moeten doen!



Citaat van: Dirk342 op 25-04-2015 20:31:22
Zijn ook mooie velgen Robert !  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

626Ronin

Citaat van: The Volvoboy op 18-04-2015 20:16:58
Waarom geen EGR afdoppen? :eusa_think: Ik zie daar alleen maar voordelen in?
Een goed werkende EGR  heeft voordelen t.o.v. een afgedopte..
Ik heb eens bij een cursus van Ford gespeeld met de EGR regeling en afgedopt nagelde dat blok vreselijk, met EGR liep ie als een benzine zo soepel stationair.
ook loopt een motor met EGR op deellast zuiniger en koeler, omdat er "dood" gas meedoet aan de vulling waardoor er minder verse lucht en minder brandstof nodig is om de cilinder goed te vullen en toch je compressiedruk te halen.
bovenstaande geldt uiteraard alleen voor goed werkende systemen, en als je er dus verkeerd mee omgaat krijg je er uiteindelijk (of sneller) gezeur mee..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

Robert70

 ... en het kan snel gaan: zojuist een lederen stuurwiel ontvangen. Deze behoeft echter wel wat zorg want op een aantal plekken ligt de verf er af. Maar het leer is ongeschonden en alle naden met stiksels zijn prima.

Nog advies in deze? Hetgeen ik reeds heb gevonden zijn De Leerlooier en Colourlock betreft producten. Maar welke te kiezen van beide aanbieders en welke van hun producten te selecteren, dat heb ik nog niet geheel duidelijk ¿




UserID6342

Neem voor een goede reiniger keukenamoniak, voor verf zou ik die van de Leerlooier gebruiken, net zoals de bescherming.

Voor een stuur heb je niet veel nodig en kun je het met een flesje van 125 ml makkelijk af

Robert70

Dank Dirk.

ps. Je kan wel raden bij wie ik op de stoep zal staan om het stuur te monteren ...
Zal dan direct een nieuw xenonkitje meebrengen.

Citaat van: Dirk342 op 03-05-2015 12:29:50
Neem voor een goede reiniger keukenamoniak, voor verf zou ik die van de Leerlooier gebruiken, net zoals de bescherming.

Voor een stuur heb je niet veel nodig en kun je het met een flesje van 125 ml makkelijk af

Robert70

... overigens een dikke plus voor MYMAC waarvan ik het stuur heb overgenomen; het stuur voldoet zeker aan de beschrijving en werd vanochtend zelfs bij mij thuis gebracht. Dank man :eusa_clap:.

Robert70

... zaterdag a.s. naar een paar lederen stoelen + bank kijken.