Van 16T naar 18T... heeft dit zin?

Gestart door Sem, 15-05-2011 13:42:51

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Tja.. ik vraag dit even voor N I E L S... (met S70 T-5...)  Hij kan voor leuk geld een 18T overnemen i.c.m. witte injectoren. Natuurlijk zal hij daarna een re-map moeten hebben, maar heeft het uberhaupt wel zin? Van een 16T naar een 18T dus...  Wat zijn de voordelen? Natuurlijk is een 19T leuker, maar die wordt nu niet gebruikt aangeboden en kost nieuw dus een stuk meer.

Help?

Laserblue

Citaat van: Sem op 15-05-2011 13:42:51
Tja.. ik vraag dit even voor N I E L S... (met S70 T-5...)  Hij kan voor leuk geld een 18T overnemen i.c.m. witte injectoren. Natuurlijk zal hij daarna een re-map moeten hebben, maar heeft het uberhaupt wel zin? Van een 16T naar een 18T dus...  Wat zijn de voordelen? Natuurlijk is een 19T leuker, maar die wordt nu niet gebruikt aangeboden en kost nieuw dus een stuk meer.

Help?

als de turbo ook echt goed is zeker wel  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sem

Citaat van: Laserblue op 15-05-2011 13:46:55
Citaat van: Sem op 15-05-2011 13:42:51
Tja.. ik vraag dit even voor N I E L S... (met S70 T-5...)  Hij kan voor leuk geld een 18T overnemen i.c.m. witte injectoren. Natuurlijk zal hij daarna een re-map moeten hebben, maar heeft het uberhaupt wel zin? Van een 16T naar een 18T dus...  Wat zijn de voordelen? Natuurlijk is een 19T leuker, maar die wordt nu niet gebruikt aangeboden en kost nieuw dus een stuk meer.

Help?

als de turbo ook echt goed is zeker wel  ;)
Tja.. dat is natuurlijk maar af te wachten. De "oude" 16T weten we ook niet van hoe lang deze erop zit, dus dat maakt weinig verschil.

Sem

Ik neem aan dat je met een 16T tot een bepaalde hoeverheid kan tunen en dat een 18T gewoon weer wat meer aan kan? De auto is al getuned etc.. Rica en ferrita DP+cat en catback. De voorkeur gaat straks uit naar MTE software. Maar wat ik dus tot zover begrijp heeft een 18T dus wel degelijk zin?

thuur

Dat ligt eraan of de 16T een rechte of schuine flens heeft. In het laatste geval zal het niet zo vreselijk veel uitmaken.

Gr ;)

)()()sT

Een S/V/C70 T5 met 16T heeft al witte injectoren ;)

Sem

Citaat van: )()()sT op 15-05-2011 14:59:47
Een S/V/C70 T5 met 16T heeft al witte injectoren ;)
Ah....  zo leren we nog wat. Duidelijk!
Citaat van: thuur op 15-05-2011 14:49:06
Dat ligt eraan of de 16T een rechte of schuine flens heeft. In het laatste geval zal het niet zo vreselijk veel uitmaken.

Zit daar verschil qua vermogen in dan? Wat apart!
Gr ;)

)()()sT

Standaard niet, maar houdt het bij een rechte flens na chippen op rond de 280 paarden, bij een schuine flens kun je over de 300 heen.

mr-officer

Ik heb sinds vandaag een giga benzine probleem met mijn 855 2.3 20v turbo (T5).

Ik heb momenteel oranje injectoren icm een standaard 15t turbo, zonder chip.

Bij mijn injectoren spuit de benzine alle kanten op, onder de motorkap.

Ik heb een mooie rail met 5 witte injectoren erop liggen.

Mijn vraag:

IS HET MOGELIJK OM WITTE INJECTOREN TE MONTEREN MET DE STANDAARD SETUP??????

Wil nu even mijn Volvo lopend krijgen, zonder problemen. De upgrade komt later.

Wie haalt mijn vraagtekens weg?

Bedankt,

maruska

voor zover ik weet is dat mogelijk, hij gaat dan iets rijker lopen...
cas heeft dit ook gedaan (van 16T+oranje naar witte injectoren, zonder software upgrade op de ECU)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cas

Citaat van: maruska op 07-07-2011 23:16:11
voor zover ik weet is dat mogelijk, hij gaat dan iets rijker lopen...
cas heeft dit ook gedaan (van 16T+oranje naar witte injectoren, zonder software upgrade op de ECU)

waarom spuit het alle kanten op, omdat je rubberen ringetjes waarschijnlijk stuk zijn. of dat het interne rubbertje in de rail stuk is.

trek eerst je rail eraf, evt kan je idd wel de witte gewoon plaatsen. je auto zal even moeten inleren daarna, mij was verteld om toen wel voorzichtig te doen, maar het kan.

complete rail overzetten, kijk even of deze hetzelfde is. Als de rail van een V of C komt, is het iets anders, ( andere nummers)  of het daarom niet past weet ik niet, lijkt me niet. Maar een gewaarschuwd mens telt voor 1  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjenT5R

gaat best wel eerst injectoren inleren 10 min stationair en dan 10 min niet boven de 3000 rpm als ik het goed heb
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ramses II

Wanneer je binnen de grenzen blijft van de adaptieve regeling (-25% t/m +25%) is er niets aan de hand. Ecu zal dan aan de hand van de lambdasonde de injectortijd aanpassen.

Je kunt dus theoretisch zonder aanpassing van je ecu 25% grotere injectoren plaatsen. ik zou alleen nooit te dicht op de grens gaan zitten.

mr-officer

HELEMAAL SUPER!

Ik ga ermee aan de slag. Wat het precieze probleem met de lekkage is, weet ik noet niet, maar het is niet weinig wat eruit spuit, dus zou me niets verbazen als de lekkage uit de rail komt.

Bedankt voor jullie snelle reacties.