Volvo originele sub

Gestart door BartT5R, 17-05-2004 15:47:47

Vorige topic - Volgende topic

BartT5R

Ik ben de grote kisten in de laadruimte beu en daarom heb ik volgende vraag.

Weet iemand of de originele subwoofer voor onder de laadvloer van een V70 ook in de 855 past?
Hij zou normaal boven het reservewiel komen, maar is dit compartiment niet te verschillend met de 855?

bedankt alvast.
Bart
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

mehn

Citaat van: BartT5R op 17-05-2004 15:47:47
Ik ben de grote kisten in de laadruimte beu

Dat kan ik me goed voorstellen, want die van jou is ook wel héél erg groot. Was toch met die 1000Watt Mosfet?

Ik heb zelf een actief Pioneer baspijpje. Geeft precies genoeg bas om het standaard 850 geluid aan te vullen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BartT5R

Citaat van: mehn op 17-05-2004 16:45:33
Ik ben de grote kisten in de laadruimte beu

Dat kan ik me goed voorstellen, want die van jou is ook wel héél erg groot. Was toch met die 1000Watt Mosfet?

Ik heb zelf een actief Pioneer baspijpje. Geeft precies genoeg bas om het standaard 850 geluid aan te vullen.

Begin juli staat er weer een gezinsuitbreiding aan te komen en die tweelingbuggie is weer wat groter, dan moeten er ook weer twee verzorgingstassen in, enz, enz. Daarom.

ik denk trouwens dat ik die originele sub niet ga kopen, ik heb een koffer gezien van een V70 en dat ziet er toch weer wat anders uit.

Ik denk erover om een 18" sub boven m'n reservewiel te monteren, alleen heb ik dan een thuiskomertje nodig, want met m'n Titan zal ik niet genoeg plek hebben denk ik, als iemand er nog eentje heeft.

Thecrew,

op marktplaats staat zo'n sub te koop, zit meteen ook een versterker aan vast, hij staat zelfs in Antwerpen te koop, als je beslist hem te kopen en je gaat hem halen kom je maar een pint drinken, ik woon die vlakbij Antwerpen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Peth©oni

Ik ben de grote kisten in de laadruimte beu en daarom heb ik volgende vraag.

Weet iemand of de originele subwoofer voor onder de laadvloer van een V70 ook in de 855 past?
Hij zou normaal boven het reservewiel komen, maar is dit compartiment niet te verschillend met de 855?

bedankt alvast.
Bart

Er zijn toch ook sub's die in een reserve-wiel passen???

BartT5R

Been there, done that. 8)

Ik heb zo eens een Pioneer reservewiel sub gehad.

Dat is een 10CM woofertje in een reflex huisje dat er uitziet als een Tupperware pot. ;D

Daarmee ga je geen bassen hebben beneden de 100HZ hoor.

BartT5R

;D ik heb net een 18" speaker ingebouwd onder het reservewiel, klinkt echt heel goed, enkel is inderdaad mijn Titan velg een beetje te breed en dus is mijn laadvloer een paar centimeter omhoog gekomen, dus ik zoek nu een thuiskomertje of eventueel een originele stalen velg.
Als je d'r een hebt mag je altijd mailen.

HaRdCoRe-WeZ

18" speaker of 18" sub? Nogal groot verschil...enne, waarmee stuur je dit gevaarte aan eigenlijk?

BartT5R

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 26-05-2004 01:38:11
18" speaker of 18" sub? Nogal groot verschil...enne, waarmee stuur je dit gevaarte aan eigenlijk?

Het gaat om een 18" Vega speaker, principieel een PA speaker maar rommelt lekker met een (oeps, durf het bijna niet uit te spreken) Marquant 125w RMS versterker en een crossover, enkel voor bassen beneden de 60HZ.

Hij ligt nu omgekeerd in de opening, dus heeft nog niet zijn volle rendement, maar als ik een ander reservewiel heb ga ik de acoustiek proberen te verbeteren.

Entuscan

60Hz filter ... da's wel heel laag niet?
Zitten ze meestal niet rond de 100-120Hz en lager.

Nu heb je wel enkel xtra bass als ze echt extra bass bedoelen, moet wel ff verschieten zijn dan ;)

Fototootje? 18" is wel aardig formaat
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

BartT5R

Citaat van: Entuscan op 26-05-2004 09:56:36
60Hz filter ... da's wel heel laag niet?
Zitten ze meestal niet rond de 100-120Hz en lager.

Nu heb je wel enkel xtra bass als ze echt extra bass bedoelen, moet wel ff verschieten zijn dan ;)

Fototootje? 18" is wel aardig formaat

Ben,
een foto zal ik maken als ie mooi is ingebouwd, nu ligt ie gewoon.
60HZ is idd heel laag, het geeft me dan ook enkel de kick bij BV basdrums, als ik hem nu hoger zet gaat ie nogal "woofen" als je begrijpt wat ik bedoel, dus ik gebruik hem echt als Sub bass, dus net onder het gewone bassbereik.

HaRdCoRe-WeZ

Kijk je uit dat je de sub niet sloopt met die grafversterker? Wel leuk id hoor, maar 18" wordt echt zelden gebruikt nog, ja in SPL maar ik geloof niet dat je daar heen wilt gaan. 18" is eigenlijk heel traag, dus als je hoger als 60Hz gaat spelen dan krijg je bijna 1 grote basstoon door de auto, niet mooi dus.

BartT5R

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 26-05-2004 11:17:45
Kijk je uit dat je de sub niet sloopt met die grafversterker? Wel leuk id hoor, maar 18" wordt echt zelden gebruikt nog, ja in SPL maar ik geloof niet dat je daar heen wilt gaan. 18" is eigenlijk heel traag, dus als je hoger als 60Hz gaat spelen dan krijg je bijna 1 grote basstoon door de auto, niet mooi dus.

Daarom ook die lage filterfrequentie, het moet een aanvulling zijn, geen losstaand iets.

Vulk

Citaat van: BartT5R op 18-05-2004 14:30:16

Dat is een 10CM woofertje in een reflex huisje dat er uitziet als een Tupperware pot. ;D

Is het niet hoe kleiner de woofer, hoe lager de frequentie is die hij aankan. (meestal).
Ik dacht alvast dat dit zo was bij hifi-speakers.

thuur

Citaat van: Vulk op 02-11-2004 08:09:54
Citaat van: BartT5R op 18-05-2004 14:30:16

Is het niet hoe kleiner de woofer, hoe lager de frequentie is die hij aankan. (meestal).
Ik dacht alvast dat dit zo was bij hifi-speakers.

Helaas.. De conus moet groter zijn naarmate de frequentie lager moet zijn. Bovendien laten bassen zich moeilijker verspreiden dan hoge tonen. Dus je hebt ook nog eens een grotere uitslag nodig. Daarom zijn bas speakers van een (soms) onmogelijk formaat. Je kunt wel de bas versterken door de speaker in een 'slimme' doos te stoppen wat resoneert op bepaalde frequenties, waardoor de bas eveneens harder zal worden. Echter voor een echte diepe volle bas zul je nog steeds moeten uitwijken naar enorme speakers.

Gr 8)

BartT5R

Klopt Thuur,
waarbij je echter ook moet opletten dat de speaker niet te groot wordt, want hoe groter hoe trager, en een grote speaker van lage kwaliteit zal een latere respons hebben en zodoende enkel wat gerommel voortbrengen wat alles behalve een strakke bas gaat opleveren.

Tot op heden is mijn bazooka nog steeds de beste oplossing, maar mijn zoektocht gaat verder.