Raar geluid rondom benzinepomp (reparatie niet goed gelukt, nog een keer filmpje

Gestart door nsdnayz, 22-05-2011 00:35:16

Vorige topic - Volgende topic

nsdnayz

Beste mede Roffelaars.

Vandaag na een feestje wilde ik wegrijden, maar ik hoorde een raar eng geluid.
Dat is hier te beluisteren. Als je het mij vraagt lijkt het de benzinepomp.

Dit is een keer vaker voorgekomen, toen heb ik de auto aan de kant gezet (ik dacht dat ik de benzine dop er niet goed had opgedaan) contact uit, benzinedop los, vast gezet. 10 minuten wachten en ik kon vrolijk verder rijden. En het geluid was weg.

Ik dacht nu dat dit ook het geval was, dus zelfde recept uitgevoerd, maar helaas, het geluid bleef.
Met veel angst toch maar naar huis gereden (was 15km). en onderweg niets raars meegemaakt, maar dit geluid bleef wel hangen.

Ik denk dat de benzinepomp aan z'n einde is, of naja, bijna aan zijn einde is. Wat denken jullie?
Filter verstopt? De auto functioneerde als normaal.

Wat extra informatie:
- Ik rijd veel met bijna lege tanks, vaak gooi ik MAX 30L in.
- Je hoort het geluid als je het contact aanzet voor zon 4-5 seconden, dan gaat het uit. Als je vervolgens de auto start, dan blijf je het horen. Exact dit geluid als op het filmpje.
- Ik heb A2 nog niet uitgelezen trouwens
- '92 alt1 850 glt 20v, 336K

Wie o wie helpt?

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

nsdnayz

ok. ik maak morgen nog even een filmpje en ik lees het uit. bedankt voor je berichtje.

BarryB

Blijf je ook lang doorrijden met het lampje aan dat je tank bijna leeg is ? omdat je max 30L tankt.

nsdnayz

Nouja. nee, als het tank lampje aangaat rijd ik max nog 10-15km door. Het is niet dat ik het onderste uit mijn tank rijd. Het is meer dat ik mijn auto officieel niet 'nodig' heb, omdat ik hier in Amsterdam woon en dus niet hele lange afstanden rijd.

francois

brandstof filter waneer heb je die vervangen

denk dat je pomp de beste tijd heeft gehad

grfr

BBS

Klinkt idd als de brandstof pomp.

Haal de bekleding rondom de pomp eens weg, dan kun je met een schroevendraaier o.i.d. tegen de pomp en je oor horen of het ding veel lawaai maakt.
Als het echt je pomp is hoor je dat luid en duidelijk en weet je wat je moet doen 8)
Niet naar de (volvo) dealer want daar moet je €500+ aftikken voor de pomp... (zelf meegemaakt helaas...)
Volvoloos....

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nsdnayz

nsdnayz

Ja, ik ga de revisieset bij scandcar bestellen, en volgens het sticky installeren.

Waar-o-waar moet ik toch zijn zonder jullie?

Jack v

Doe het filter dan ook gelijk, als die verstopt zit gaat je nieuwe pomp ook binnen de kortste keren naar zn filistijnen
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: Jack v op 22-05-2011 22:06:23
Doe het filter dan ook gelijk, als die verstopt zit gaat je nieuwe pomp ook binnen de kortste keren naar zn filistijnen

En zorg dat je voortaan veel meer benzine aan boord hebt. Dat is namelijk essentieel voor de levensduur van de pomp: het zorgt voor koeling.

Gr 8)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Svenneh

Waarom tank je max 30 liter? Ik tank altijd weer bij 30 liter :).

nsdnayz

Citaat van: Svenneh op 25-05-2011 13:38:38
Waarom tank je max 30 liter? Ik tank altijd weer bij 30 liter :).
Ik wist dat deze vaag zou komen :). Ik weet dat ik van veel forumleden een afkeurende blik krijg, maar ik kan hem net aan betalen. Ik ben zelf een student in Amsterdam, maar mijn passie voor deze bak is zo groot dat ik liever een avond niet ga stappen zodat ik er weer benzine in kan gooien of m'n parkvergunning kan betalen. Het doet wat met je, dit merk en dit model.