circulatieklep motor

Gestart door DD, 22-05-2011 17:20:20

Vorige topic - Volgende topic

DD

Vanaf dat ik de volvo kocht (al weer 5 jaar geleden) had ik nogal last van dichtslaande ruiten als het maar enigsinds vochtig was buiten. Na heel veel zoeken (en veel later) het euvel gevonden de circulatieklep onder het interieur filter bleef altijd dicht staan.
Via marktplaats een vervanger gevonden en deze af laten sturen. er terug in gebouwd en vrolijk verder gereden alleen al snel begon het zelfde euvel dichtslaande ramen. Wederom geen beweging in die klep. Uiteindelijk het asje van de motor afgehaald en de klep altijd open laten staan.
Alleen dit geeft als probleem dat de airco/kachel computer denkt dat het allemaal goed functioneert en met die instellingen de boel verwarmd/verkoelt.
Nu heb ik van de week het motortje weer eens gedemonteerd om te kijken of die nu ook echt wel stuk was. En wat blijkt dat gekke ding werkt prima. Alleen als de ventilator niet draait onderneemt het motortje geen actie als je van reciculeren naar ventileren gaat.

Nu naar dit lange verhaal komt de vraag wat is de procedure van het inbouwen van het motortje? moet die op een speciale stand staan voor hem terug monteert. Ik denk dat ik hem de laatste keer foutief heb gemonteerd waardoor die de klep niet goed opende.

aardigebas

heeft iemand hierop nog een reactie?

Ik wil binnenkort hetzelfde gaan doen.