vraag

Gestart door Red Devil, 25-05-2011 23:33:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rpakuypers

Citaat van: thuur op 26-05-2011 01:14:52
Al 1000x voorbij gekomen denk ik. Samengevat:

In normale omstandigheden wil je de beste banden voor (regen, tractie). In extreme situaties achter (stabiliteit). Jij mag bepalen wanneer je het het hardst nodig hebt :D


Gr 8)

Denk dat je het zo goed samengevat hebt .................

Groet,
Roger

NinaPaul

#16
banden met het meeste profiel horen op de AANGEDREVEN AS. (bij 4x4 achter)

(al die slip dingen is leuk, maar als je niet KAN RIJDEN doe het dan ook NIET. Uit een slip trekken doe je overgens met de AANGEDREVEN AS)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Citaat van: NinaPaul op 26-05-2011 13:10:38
banden met het meeste profiel horen op de AANGEDREVEN AS. (bij 4x4 achter)

(al die slip dingen is leuk, maar als je niet KAN RIJDEN doe het dan ook NIET. Uit een slip trekken doe je overgens met de AANGEDREVEN AS)

Ah, je gaat ook deelnemen aan de rijvaardigheidstraining dit jaar?

NinaPaul

vroeger al een gele licentie gehaald, niet dat het ter zake doet.

Tractie verlies door overmatig snelheid gaat niet weg door je banden te wisselen, enkel door je rijstijl aan te passen.
Je rijdt dan ook naar het kunnen van de auto, de auto rijdt niet naar jou kunnen.

Ongeluk? iets dergelijks?
Hoe je handelt is 10000x belangrijker dan die halve milimeter profiel. we hebben niet voor niets 100den verschillende (weer-)typen banden.


"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ulkeman

Citaat van: KIM op 26-05-2011 16:03:27
Citaat van: NinaPaul op 26-05-2011 13:10:38
banden met het meeste profiel horen op de AANGEDREVEN AS. (bij 4x4 achter)

(al die slip dingen is leuk, maar als je niet KAN RIJDEN doe het dan ook NIET. Uit een slip trekken doe je overgens met de AANGEDREVEN AS)

Ah, je gaat ook deelnemen aan de rijvaardigheidstraining dit jaar?

:eusa_clap:

der zit echt wel verschil in waar de juiste banden zitten hoor. om hem controleerbaar te houden.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

NinaPaul

overal moeten JUISTE BANDEN zitten  :eusa_wall:

Buiten dat, als het goed warm weer is hebben kale banden zelfs meer grip......  :eusa_doh:

Het blijft een feit dat je aangedreven wielen moeten zorgen om de auto terug bestuurbaar te maken mocht het fout gaan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Als je kont voorbij komt bij 100, stuur je helemaal niks meer. Gele licentie of niet.

En dat er rondom goede banden moeten zitten, dat staat buiten kijf. Dat is echter niet de vraag van de TS.

Marc O.

Citaat van: KIM op 26-05-2011 19:02:11
Als je kont voorbij komt bij 100, stuur je helemaal niks meer. Gele licentie of niet.

+ 1, daarom de beste banden aan de achterkant. Liever geen tractie dan achterstevoren op de snelweg.
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

zucht

dan rij jij maar rechtdoor tegen een boom....... toch :eusa_doh:?

als je echt denkt dat 1mm profiel zorgt dat je achterkant niet uitbreekt...... prima houden zo  :eusa_clap:

blablablabla
heel verhaal
blablablabla
nog langer verhaal

gewist, is het allemaal niet waard.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

God, wat zijn we weer vriendelijk  :eusa_dance:

Marc O.

Citaat van: NinaPaul op 26-05-2011 19:42:39
zucht

dan rij jij maar rechtdoor tegen een boom....... toch :eusa_doh:?

als je echt denkt dat 1mm profiel zorgt dat je achterkant niet uitbreekt...... prima houden zo  :eusa_clap:

blablablabla
heel verhaal
blablablabla
nog langer verhaal

gewist, is het allemaal niet waard.

...en veel plezier met je gele licentie :eusa_clap:
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Citaat van: NinaPaul op 26-05-2011 19:42:39
als je echt denkt dat 1mm profiel zorgt dat je achterkant niet uitbreekt...... prima houden zo  :eusa_clap:

JIJ wilt die 1 mm achter hebben; ik niet. Als ik dan toch moet kiezen uit twee kwaden doe die 1mm dan maar voor.
En voor de rest van mijn relaas kijk je maar in het hier al eerder genoemde topic.

elianmars

Citaat van: KIM op 26-05-2011 21:46:53
Citaat van: NinaPaul op 26-05-2011 19:42:39
als je echt denkt dat 1mm profiel zorgt dat je achterkant niet uitbreekt...... prima houden zo  :eusa_clap:

JIJ wilt die 1 mm achter hebben; ik niet. Als ik dan toch moet kiezen uit twee kwaden doe die 1mm dan maar voor.
En voor de rest van mijn relaas kijk je maar in het hier al eerder genoemde topic.

Ik zou sowieso niet met 1 mm gaan rijden, maar buiten dat, ik zou met 1 mm op de vooras niet graag in de regen rijden  :eusa_shifty:

KIM

Nee ik ook niet.
Heb nu banden boven staan met 3,5 mm erop. Ze zijn iets schuin afgesleten en gaan er dus niet meer op.
Maar daar gaat het in dit topic helemaal niet om.




... Ik krijg het gevoel dat er hier woorden in mijn mond gelegd worden.

Red Devil