Blogje van een Volvofreakje! - schade+herstel

Gestart door fpede, 28-05-2011 14:50:20

Vorige topic - Volgende topic

Piere

Ah jammer, had'k geweten dat je van hem les had dan had'k nog wel even gewacht, kon ik met hem nog een praatje slaan. Hij rijdt ook met een 850 trouwens ;)

Och, better luck next time, je zult me wel es zien staan tydens de examens ook ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

fpede

idd, tis te hopen dak hem nekeer zie staan, tot op heden nog nie gezien :eusa_wall:
(is natuurlijk zo geen opvallend kleur als de mijne eh... ;D)
heb wel al een keer achter een donkerblauwe 850 tdi gestaan, die duidelijk(lees: dankzij de nest rommel(en handtas ;D) ) van een vrouw was,...
vandaag nog 2 uurtjes lassen om 8.30 en dan gedaan voor dees week!,... laat den blok beginnen  :(

fpede

vandaag, na een ritje gemerkt(en geïrriteerd) dat de volvo serieus naar rechts trekt.... gewoon erg irritant, om niet in een rechte lijn te kunnen rijden(nee, kheb niet gedronken)... auto is nog maar net uitgelijnd geweest, en de voorbanden zijn vernieuwd, ben dus eerst eens op zoektocht gegaan,....
eerst de linkerkant maar eens achter het wiel gekeken,...

op het eerste zicht(voor zover ik er iets van ken ;D) geen probleem, nog wat verder gekeken,...

ziet er dus niet geheel fris meer uit, maar nog niet gescheurd, hier ligt het dus precies niet, op naar de rechterkant

hier begint de pret,...  :eusa_wall:

dus helemaal niet zoals het hoort,.... wiel eraf gehaald, (lekker vol met vet)

conclusie, weeral kosten,....
nu is mijn vraag, kan dit het trekken veroorzaken? en wat het ongeveer kost om beide kanten te vervangen....
nog maar eens op speurtocht op het forum gaan, misschien dat ik dan mijn eigen vragen kan beantwoorden....
voor de rest geen problemen, behalve het gepiep in het interieur....

Piere

Die gescheurde cardanhoes zal niet de oorzaak zijn van het scheeftrekken, daarvoor moet je verderzoeken.
Hoor je al een getik als je ergens kort afdraait? Zo nee, dan kun je nog simpelweg de cardanhoes vervangen. Is een pokkewerk, maar komt wel veel goedkoper uit dan een volledig nieuwe cardan natuurlijk ;)

fpede

dacht ik al,.. :eusa_wall:
geen getik ofzoiets bij afdraaien,... en gezien mijn geringe ervaring(nu nog alleszins) de garage er maar eens naar laten kijken, vraag ik direct wel of ze het getrek kunnen oplossen,...
verdorie, den auto snapt het precies niet dat het voor mij ook crisis is.... :eusa_wall: ;D

Piere

Citaat van: fpede op 25-12-2011 15:25:51
verdorie, den auto snapt het precies niet dat het voor mij ook crisis is.... :eusa_wall: ;D

Och da's nu even, als je al die kosten gedaan gaat hebben kun je weer een eind voort ;)

fpede

kweet wel,....
is al een ganse verbetering t.o.v. een jaar geleden (mee mijn 70 pk)
maar toch, altijd wel iets... tja , kweet weer voorwat ik straks ga moeten werken...

Vulk

Ga eens langs bij Pierre en zijn sloper zou ik zeggen... :)

fpede

bwa, denk het niet, heb geen zin om binnen dit en een paar jaar, terug er werk in te steken :evil:,... van de eerste keer nieuw gerief! zo duur zal da wel nie zijn,...(hopelijk...)
;D

Piere

You talking 'bout the cardan? Zijn geen goedkope dingen hoor nieuw... Daarmee dat'k zei; vervang snel die stofzak voor de homokinetische koppeling helemaal kapot is ;)

fpede

bedoelde die hé,... morgen eens kijken of de garage open is & wanneer ze een plekje vrij hebben... sjans dak de komende 2 weken niet naar kortrijk moe... ;D

fpede

voilà zie, auto juist gaan halen aan de garage,...
beide ashoezen zijn vervangen,(de andere was op het zicht even oud,....) dus gelijk maar goed gedaan,
motortje van de ruitensproeier achter hebben ze gelijk ook vervangen.
en voor het trekken naar rechts hebben ze uit tijdsgebrek de voorwielen van plek verwisseld, ik moest dan maar eens weerkeren en zeggen of hij nog altijd naar rechts trekt, of naar links,...
was dus het laatste, auto trekt nu naar links, het moet dus aan de band liggen...,
maar eens naar de bandenboer gaan om te zien of ze er iets aan kunnen doen, is een praktisch nieuwe band!

fpede

pfff, weer een tijdje geleden...
auto houdt zich sterk...
alleen deze temperaturen heeft ie niet graag,...
bij -2 lukt het nog redelijk om te starten, maar -10 vindt ie minder leuk...
http://www.youtube.com/watch?v=-xoBZzscpZM
ook heb ik een irritante piep bij de ophanging.... wanneer ik naar rechts afdraai en de auto inveert(aan de linkerkant)...
ook maar eens een getraind oor naar laten luisteren....,
laatst naar Nederland gereden om te skiën in landgraaf, en ook dat heeft ie zonder problemen doorstaan. geweldige auto om lange afstanden mee te maken :eusa_dance:

UserID6342

Of dat ding gloeit niet jofel (zo niet te zien), maar van je pomptiming klopt geen snars van !  Staat ook hier veels te laat ! Ook bij -10 moet een goede diesel zo starten, als verder alles in orde is.  Mag en kan geen enkel probleem zijn.

fpede

de gloeipluggen zijn nagekeken,... die werken...
idd, aan de pomptiming scheelt nog iets,...  :eusa_wall:
laten afstellen die handel,... alleen zijn er hier (bij mijn weten) niet zoveel experts als in Nederland die de pomptiming deftig op tijd kunnen zetten(tenzij iemand een adresje weet...)
ga er alleszins naar laten kijken, het verbruik is ook te hoog naar mijn zin...