Azirafl's moneypit, hij is weer open

Gestart door Azirafl, 29-05-2011 15:22:24

Vorige topic - Volgende topic

Loezzie850

Nieuwe stabilisatorstangen rijdt wel een stuk lekkerder! Heb dat verschil ook gemerkt.
Ook gezellig gehad in Zwolle? Was voor jou ook de eerste meeting of niet?

Azirafl

Citaat van: Loezzie850 op 20-06-2011 12:53:21
Nieuwe stabilisatorstangen rijdt wel een stuk lekkerder! Heb dat verschil ook gemerkt.
Ook gezellig gehad in Zwolle? Was voor jou ook de eerste meeting of niet?
Ik denk dat bij mij het verschil in rijgedrag vooral in de nieuwe veerpootrubbers zit, aangezien bij die rechtsvoor de bus uit het rubber viel tijdens het demonteren...
Wel een gezellige dag gehad gisteren ja, leuk om eens de gezichten te zien van de mensen met wie je eigenlijk best regelmatig contact hebt...

Het was inderdaad ook mijn eerste meeting, en het viel me niets tegen :) het zal zeker niet de laatste zijn...

Azirafl

Aangezien de motor stationair nog steeds niet mooi loopt, en ook nog niet zo makkelijk start als hij zou moeten doen, besloten maar voor een set nieuwe massakabels te gaan bij ulkeman vandaan.
Ook de carterventilatie en injectors schoonmaken op de todo-lijst gezet...

Ewout Schalkwijk

Weet je al wat die 232 code betekent? Ik heb geen idee, maar misschien heeft het een met het ander te maken...
Mooie bak, veel plezier ermee.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

jrkalf

232 code, op welke pin?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Azirafl

2-3-2 is volgens mij 'Adaptieve lambdaregeling, stationair'.
Het motormanagement lampje is vandaag weer aangesprongen...

Helaas kan ik de boel zelf niet uitlezen aangezien ik een MY96 heb, en OBDII ik moet dus even op zoek naar zo'n uitlees-thingy... ik wil alleen wel iets kopen wat werkt... anders is het zo zonde van het geld...

Mijn idee is om eerst de massa-kabels, carter-ventilatie en injectors te regelen, en dan verder te kijken.

MVeldhuis

Doe dan ook even je vacuumslangetjes, of had je die al gedaan?

Azirafl

Citaat van: MVeldhuis op 29-06-2011 00:58:38
Doe dan ook even je vacuumslangetjes, of had je die al gedaan?
die zijn allemaal al vernieuwd een week of wat terug.

razorx

Voor een '96 is ODB-II zeg maar ODB 1.5 geen drama als je je een beetje redt met de soldeerbout:
www.paerl.it/volvo/obd2schema.pdf

jrkalf

ehm, Ralf, je hebt een T-5R... Ik heb nog geen T-5R gezien met OBD1.5/OBD2 ...

Kijk eens aan de bestuurderskant in de motorruimte, tussen de ecubox en de koplamp in moet je 2 zwarte blokjes aan de ecubox vast hebben zitten. Dat is je OBD-1 paneel
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Ludo

Citaat van: jrkalf op 29-06-2011 09:29:04

Ik wel.  :eusa_dance:

jrkalf

Citaat van: Ludo op 29-06-2011 12:15:16
Citaat van: jrkalf op 29-06-2011 09:29:04

Ik wel.  :eusa_dance:
Ik dus blijkbaar ook tijdens de Zwolle meeting :eusa_think:
shRek is verkocht!
---

mehn

Deze heeft inderdaad OBD2

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Azirafl

gisteren een flesje Flashlube injectorcleaner in de tank leeggegooid, en gezorgd dat er 50 liter benzine in de tank zat. Ik ben benieuwd of dit verbetering gaat geven.
Ik heb wel het idee dat de auto beter loopt op 98 Ultimate van BP, maar misschien is dat gewoon een idee.

En speciaal voor Jelle ;)

OBD2 aansluiting in de auto;

Ja, hij zit er echt;

En, geen OBD1 onder de kap;

jrkalf

SHOCKING! :)

Zolang het maar goed rijdt ;D
shRek is verkocht!
---