Zijn ze debiel geworden bij het CJIB??

Gestart door M a r c, 01-06-2011 19:25:37

Vorige topic - Volgende topic

RampantBUnny

zo dan da's rap...ik dacht ook altijd dat er enige coulance in zat om je de mogelijkheid te geven reparaties uit te voeren.

Succes!

Jack v

Volgens mij word je geacht je auto voor de einddatum gekeurd te hebben daarom mag je ook 2 mnd voor de einddatum laten keuren.
Maar dit is wel extreem zeg.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BarryB

Citaat van: Jack v op 01-06-2011 20:32:36
Volgens mij word je geacht je auto voor de einddatum gekeurd te hebben daarom mag je ook 2 mnd voor de einddatum laten keuren.
90 dagen na verloop moet hij gekeurd zijn ( na 90 dagen krijg je een boete thuis).  als je een auto
koopt zonder APK geld het zelfde na de aankoop datum.

volvotje850

Mijn vorige auto (S40) was ook 2 weken te laat met APK maar heb er nooit niets van gehoord.Ik heb hem van te voren wel even laten voorkeuren zodat ik precies wist wat er aan mankeerde.

Ik denk persoonlijk dat je weinig kans maakt of je moet onomstreden kunnen bewijzen dat de auto niet op de openbare weg is geweest maar zelfs dan geef ik je weinig kans.
Als hij op jou naam geregistreerd staat en er is verzekering betaald (dus niet geschorst) gaat men ervan uit dat hij op de openbare weg staat en dan moet hij aan alle regels voldoen.

Johann

Citaat van: M a r c op 01-06-2011 19:49:39
Dat dacht ik dus ook....  ik hoor regelmatig mensen die al weken over de datum zijn en niks horen....  ik krijg nog niet eens tijd om de wagen in orde te maken en dan heb ik al een bon aan mijn broek....

Hghghg. Wel goedkoop..  ;D

Had mijn Opeltje ontschorst en wilde APKen toen de automaatbak kuren ging vertonen. Dacht heb 2 maanden voor de bekeuring dus er kan nog wel even een T5 blok met M90 bak in. Nam helaas een paar weekjes langer in beslag. Vandaag bekeuring binnen. 131 Euro...   :eusa_doh:

hathü

Riekt naar willekeur. Toen ik mijn TDI kocht in 2006 zat er volgens de verkoper sinds juli van dat jaar een nw APK op, ik kocht hem van de man in september en kwam er bij het overschrijven achter dat er geen APK op zat. Oorzaak de firma H. Scholten was vergeten de auto af te melden. Dat jaar eind september is de TDI nogmaals gratis gekeurd bij Scholten, al met al heeft de TDI bijna drie maanden zonder geldige APK rond gereden. En niks gehoord van het CJIB.

spijky

Citaat van: BarryB op 01-06-2011 20:35:13
Citaat van: Jack v op 01-06-2011 20:32:36
90 dagen na verloop moet hij gekeurd zijn ( na 90 dagen krijg je een boete thuis).  als je een auto
koopt zonder APK geld het zelfde na de aankoop datum.

Je mag geen 90 dagen over de keuring, eindatum is einddatum. Als de politie je aanhoud als je 2 weken over de keuring bent ben je ook de pisang.

Je mag een auto 2 mnd van te voren keuren, een keuring kan dus 14 mnd geldig zijn.

Boetes gaan steeksproefgewijs de deur uit.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

BarryB

En wat als een garage een onderdeel niet kan leveren ? Als wij een auto binnen krijgen en we zetten hem weer op kenteken hebben we 90 dagen te tijd voor APK.

daytonawim

Wat waren jullie APK verval data ?,

Onze Spider was ook iets te laat, moest 15 april gekeurd zijn is nu gebeurt op 16 mei, wel op 2 mei geweest voor de keuring moest 2 dingen oplossen, voor goedkeuring.

Emiel

Citaat van: BarryB op 01-06-2011 21:05:32
En wat als een garage een onderdeel niet kan leveren ? Als wij een auto binnen krijgen en we zetten hem weer op kenteken hebben we 90 dagen te tijd voor APK.

Geen onderdeel is geen goedkeur, dus afkeuren.

Hans Duiven

Ik heb destijds bij de aankoop van de Red Garnet S70 2.5 T op LPI gebeld met de RDW omdat de APK van die schadeauto was verlopen
en hij eerst APK waardig moest worden gemaakt.

Daar werd mij keurig medegedeeld dat ik 2 maanden de tijd had om dat te gaan regelen 
Dus ik begrijp die boete van jouw niet helemaal Marc.

Misschien had je contact op moeten nemen met de RDW?

NinaPaul

redelijk en billijkheid bij justitie,

Wanneer je het niet eens bent met deze bekeuring kan je altijd binnen de 6 weken schriftelijk in beroep gaan.

Heeft dit nut en waarom?
Ook justitie is niet gek! het voor laten komen van kleine zaken kost veel geld. Het is dan ook zo dat ook al wordt het boete bedrag veranderd (omdat je in kleine of grote mate gelijk hebt) je vaak WEL instaat voor de gerechtskosten. Dit om mensen dus duidelijk te laten weten dat een schikkingsvoorstel, want dat zijn boetes zeer redelijk zijn.

Stel je hebt onomstotelijk bewijs dat je niet met de auto hebt gereden. Je aankoopdatum met koopcontract en de hele riedel.
Dan nog kan je niet ontkomen aan de opmerking, "meneer de auto stond op uw naam ingescreven, u wist dat de apk verviel en toch heeft u geen afspraak gemaakt VOORDAT de apk verviel" vragen als "waarom niet geschorst, u weet toch dat dit kan) Hoe je het ook draait of keert fout is fout. Sorry dat ik het moet zeggen maar je hebt echt geen poot om op te staan. Het zal enkel meer geld en meer frustraties opwekken wanneer je het toch voor laat komen.

ter zijde wanneer je in het ongelijk wordt gesteld krijg je altijd een "boete" op de boete en de processkosten voor je rekening.
Ook MOET je eerst betalen bij eventueel "winnen" krijg je het pas terug geheel of gedeeltelijk.

TLDR:
Gewoon betalen is het snelste, slimste, beste, etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rovelra

Als je betaald zou ik 50 cent meer dan het te betalen bedrag storten !
Ze zijn namelijk verplicht het teveel terug te storten , effe wat werk voor hun en een beetje genoeg doening voor mij !

:eusa_whistle:

FGG

Even een vraagje: hoe kunnen zij weten dat je niet op de openbare weg bent geweest?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

M a r c

Ik zal inderdaad wel weer aan het kortste eindje trekken.... Heb al ooit een bekeuring voor door rood licht rijden tot aan het gerecht laten komen omdat ik dus echt niet door rood was gereden. Was ook geen foto van alleen de verklaring van een aspirant-agent (in opleiding dus). En toch kreeg ik geen gelijk....  :eusa_wall: en nu dit weer!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl