De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Heb je de gasbeton wand niet eerst even behandeld met voorstrijk/diepgrond o.i.d.?  Dat stuukt vreselijk k*t. Zuigt veel te hard.

MrCain

Citaat van: elianmars op 02-02-2014 19:23:14
Heb je de gasbeton wand niet eerst even behandeld met voorstrijk/diepgrond o.i.d.?  Dat stuukt vreselijk k*t. Zuigt veel te hard.
yep! Van Weber zo'n potje met groen deksel (ff typenaam kwiet....) 1 derde oplossen met water en met de sproeier lekker de muren ingespoten. stucken doe ik met MP75 en dat gaat best goed, alleen blijft t een klote werk om te doen....

maar als alles klaar is en mooi geworden is dan is alles weer snel vergeten: daarom sta ik weer een muur te stucken ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

elianmars

MrCain

razorx

Knap hoor!  :eusa_clap:
Dat stucen. Ik heb het opgegeven. Wordt een beetje naar als ik een vakman bezig zie.

MrCain

Citaat van: razorx op 02-02-2014 21:26:08
Knap hoor!  :eusa_clap:
Dat stucen. Ik heb het opgegeven. Wordt een beetje naar als ik een vakman bezig zie.
;D

Dat is met mn maat ook zo: in de tijd dat ik 1 muur doe stuced hij er 4.......Maar zijn armen zijn ook net zo dik als mijn benen.... Hij doet t ondertussen ook al bijna 30 ik doe dit nog maar voor de 4e of 5e keer. Het is dat je zoveel geld in je zak houd door het zelf te doen ;) anders had ik het inderdaad ook uitbesteed ;D

Ik zeur er misschien wel een beetje over maar ondertussen vind ik het wel een erug leuk project om te doen :P

elianmars

Het is altijd leuk om zelf te doen. Gewoon de tijd voor nemen.

In ons vorige huis, nee, twee huizen geleden is het alweer, heb ik zelf het plafond gestuukt. Ik heb er veel langer over gedaan dan een "echte" stukadoor zou doen, maar het zag er echt perfect uit.
In ons huidige huis heb ik het plafond laten doen door een "echte" stukadoor, maar er zijn toch gedeelten waar ik eigenlijk niet tevreden over ben. Dan denk ik achteraf, had ik het maar zelf gedaan  :eusa_doh:

razorx

@MrCain: Dat is zeker geen zeuren. In tegendeel je leert van het mooie werk van een ander en dat geeft je weer meer zelfvertrouwen om het zelf te doen.
Om die zelfde reden probeer ik oppervlakkigheid te mijden. Ga maar door het diepe en leer er van. Het leuke is dat leren en begrijpen op het ene vlak op een vreemde manier ook doorwerkt op je andere vaardigheden.

Martijn_B

Mooi gezegd yits.

Michiel, ziet er goed uit zo, hoe lang nog tot de kleine verwacht wordt?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Citaat van: elianmars op 02-02-2014 22:04:13
Het is altijd leuk om zelf te doen. Gewoon de tijd voor nemen.

In ons vorige huis, nee, twee huizen geleden is het alweer, heb ik zelf het plafond gestuukt. Ik heb er veel langer over gedaan dan een "echte" stukadoor zou doen, maar het zag er echt perfect uit.
In ons huidige huis heb ik het plafond laten doen door een "echte" stukadoor, maar er zijn toch gedeelten waar ik eigenlijk niet tevreden over ben. Dan denk ik achteraf, had ik het maar zelf gedaan  :eusa_doh:

Dat is inderdaad ook 1 van de redenen dat ik zelf weer bezig ben => ben soms echt een zeiklul met sommige dingen :eusa_whistle:

MrCain

Citaat van: razorx op 02-02-2014 22:08:19
@MrCain: Dat is zeker geen zeuren. In tegendeel je leert van het mooie werk van een ander en dat geeft je weer meer zelfvertrouwen om het zelf te doen.
Om die zelfde reden probeer ik oppervlakkigheid te mijden. Ga maar door het diepe en leer er van. Het leuke is dat leren en begrijpen op het ene vlak op een vreemde manier ook doorwerkt op je andere vaardigheden.

Is inderdaad precies goed geformuleerd :eusa_clap:

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 02-02-2014 22:16:53
Mooi gezegd yits.

Michiel, ziet er goed uit zo, hoe lang nog tot de kleine verwacht wordt?

Ergens halverwege juni is ze uitgerekend, dus heb nog wel wat speling! Maar wil zo snel mogelijk alles voorelkaar hebben => moet onze slaapkamer ook nog aanpakken dus ben nog niet klaar....

En als er wat op het werk gebeurd dan moet ik 12x7 werken dus kan niet thuis klussen, dus wil zeker zijn dat alles klaar is als de kleine komt.

MrCain

Citaat van: koen.s op 03-02-2014 11:01:36
Ziet er goed uit  :eusa_clap:
Als ik binnenkort een huis heb met wat stuckwerk, dan weet ik bij wie ik moet zijn  ;D

Kom tegen die tijd maar langs hoor => Leer je dan wel stucken :D

MrCain

Niet echt super hoog maar wel een leuke km stand:

Op naar de 3 ton :P

Wel binnenkort de klepseals gaan doen....stond gisteren in een (erug lange...) file en zag iedere keer een blauwe pluim langs komen bij het optrekken/wegrollen.... Bijkomend voordeel was wel dat de BMW niet meer zo verschrikkelijk dicht op de bumper zat ;D

Moet er nog eens over nadenken of ik het Thuur laat doen of zelf gaat doen :eusa_think:  Ben zelf niet in bezit van de gereedschappen en Thuur is weer een logistiek probleem => Middelburg <> Gronsveld is dik 200km enkele reis... afijn, ben nog steeds aan het verbouwen dus kan daar nog ff over nadenken 8)

V70geRwin