De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Citaat van: V70geRwin op 23-02-2014 14:30:06
Mooie stand!

Haalt thuur de kop eraf?

Nee, hij haalt de kop er niet af: hij zet de cilinder BDP en op druk => zo deed ik het meestal ook en is de makkelijkste manier om seals te vervangen.
Maar je heb gewoon een aantal stukken gereedschap nodig en die heb ik dus niet in bezit...

Afijn, moet er gewoon eens goed over nadenken. Zelf doen is erug leuk als je het juiste gereedschap hebt, zonder kan je erug martelen en misschien ook wat verkloten....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MrCain

Zo, van de week nog met de vrouw naar de Prénatal geweest: "We moeten nog een paar dingetjes hebben voor het kind en aangezien er nu veel korting is moeten we dat nu maar kopen!" zei ze tegen me. Dacht zelf nog zo van: veel korting das een meevaller! Hou ik nog wat over om....

Nou, 3 uur later, 2 karren en een steekwagentje vol en een kassabon van ruim een meter  :o (meisje achter de kassa tegen haar collega: "heb jij wel eens zo´n lange bon gehad?" en nog nagemeten en deze was 1 meter en 5 cm lang...) Toen maar met de ogen dicht gepind :P

Paste net in de Volvo:

En dat is nog niet alles => wagen en nog wat spulletjes staan nog in bestelling.....

Maar heb nog nooit mijn vrouw zo zien shoppen zeg! Wat nestdrang al niet kan doen met vrouwen!

Afijn, het laatste beetje geld wat ik nog had :eusa_whistle: maar aan de Volvo uitgegeven:

Zomer bandjes :eusa_dance:

Nu nog de tiet vinden om ze er op te draaien....Gisteren nog bezig met de verbouwing kinderkamer/computerkamer en na het verplaatsen van de kledingkast zijn we er achter gekomen dat de lekkage aan het bad (wat de vorige bewoners te moeilijk vonden om op te losse oid :eusa_wall:) meer schade heeft aangericht dan alleen in de badkamer, die we 4 jaar geleden hebben verbouwd.
Veel schimmel (muur was nu wel mooi droog gelukkig :eusa_pray: dus lekkage is er niet meer) dus kan deze muur ook weer gaan stucken...had ik echt zin in....enorm...joepie... >:(.

Boeijke

V70geRwin

Haha, en dan nog de projecten in huis he.
Bij het vijfde project zelf maar op de rem getrapt.
Jij wil toch ook het beste.voor de kleine  ;)

Veel.geluk vast!

MrCain

MrCain

Citaat van: V70geRwin op 30-03-2014 13:55:38
Haha, en dan nog de projecten in huis he.
Bij het vijfde project zelf maar op de rem getrapt.
Jij wil toch ook het beste.voor de kleine  ;)

Ideeën over projecten zijn er genoeg ;D alleen heb dan een lichtjaar nodig om deze af te ronden :P
In het huis zijn we al een heel eind => volgend jaar onze slaapkamer aanpakken: nieuwe Velux ramen en goed isoleren (schuin dak op het zuidwesten....word aardig warm in de zomer) en de keuken zou voor het nette nog eens een keer moeten.

Al met al gaat Michiel zich de komende jaren echt niet vervelen!

Citaat van: V70geRwin op 30-03-2014 13:55:38
Veel.geluk vast!

Dankje!! Hebben er echt zin in (nu dan nog :P misschien word het na juni iets minder ;D)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

MrCain

Citaat van: The Volvoboy op 30-03-2014 20:00:12
Mooie bandjes! :D Ik heb ze ook :eusa_dance:

Ben zeer benieuwd wat ze gaan doen! Zat nog te twijfelen tussen deze en Continental sportcontact 5 maar toch nog voor de Goodyears gegaan.

Waar ik ook wel een beetje benieuwd naar ben is hoe ze straks op de 7.5J zitten: 7.5 J is redelijk de Max voor 215 en deze zijn maar 45% hoog :eusa_think: hoop niet dat ze te getrokken op de velg zitten....

Wel expres de 91 genomen voor wat meer stabiliteit ;)

The Volvoboy

Verwacht niet dat ze getrokken om de velg zullen zitten....

89 of 91.... :eusa_think: Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik heb :eusa_shifty:

*Edit: ook 91.... ''fjieuw'' ;D
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km

MrCain

Citaat van: The Volvoboy op 30-03-2014 21:59:41
Verwacht niet dat ze getrokken om de velg zullen zitten....

Heb dit al wel eens gehad met een Golfje....zullen het zien! Anders maar andere velgen kopen :evil:

Citaat van: The Volvoboy op 30-03-2014 21:59:41

89 of 91.... :eusa_think: Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik heb :eusa_shifty:

*Edit: ook 91.... ''fjieuw'' ;D
:eusa_dance: Scheelt best wel wat 91 tov 87

The Volvoboy

Oh ja 87 was het ipv 89... Ik ben ontzettend benieuwd :D :eusa_dance:

MrCain

Nou, ze zitter er eindelijk op :eusa_dance:

(Foto als ze op de Volvo zitten post ik nog wel nadat ik de Volvo heb gewassen :eusa_whistle: had daar geen tiet meer voor...)

De oude TjapToy banden hebben zich tot 5mm toch wel kranig gehouden => toen kregen ze wel last van grip verlies ;D. Ze gingen er ook nog goed van de velg! Geen geworstel oid gewoon nog lekker soepel er af kunnen draaien, valt niet tegen voor banden van €60,-. De Goodyears gingen er erug goed op en met balanceren merkte je het verschil wel....max 30 gram ipv 50 met de TjapToy....

Rijd goed, geen trillingen of lawaai :eusa_dance:. Na een weekje ,als de banden een beetje "ingereden" zijn, eens een lekker bochtje pakken ;D

Tot nu toe helemaal blij!

MrCain

Zo, we hebben al 1 kamer klaar: de kinder/babykamer :eusa_dance: Zo af en toe een dag vrij kunnen nemen, zo alles in het weekend doen schiet niet echt op..... Met pasen lekker bezig geweest en dit weekend de kinderkamer helemaal klaar gemaakt! Kind kan komen nu ;D

Vloertje gelegd.

Radiator opgehangen.

Radiatoren (ook die in de computerkamer => daar splits deze uit naar de kinderkamer) aangesloten. Blijft gewoon een k@t werk...
1 aansluiting op de warmte wisselaar traant een beetje maar is al minder aan het worden! Rot vanzelf wel een keer dicht ;D

Toen met 2e paasdag naar die andere Zweed, was gezellig druk daar.....

En dan ben je dus echt blij met je station :eusa_dance:

Kasten in elkaar gezet, voor de gene die nog niet wisten wat het gaat worden => kleur lijkt mij duidelijk :P
Ikea had ik hoog in het vaandel maar nu zijn ze dus wel gezakt in waardering... Boekje van de kledingkast klopte dus voor geen meter maar met een beetje technisch inzicht en een beetje proberen en klooien staat ie nu netjes in elkaar!

Vrouw lekker in haar nesteltrip :laugh:

Wiegje staat klaar!

Beetje proef hangen.

En de kers op de taart: de lamp opgehangen.

Nu de computerkamer nog inrichten en afwerken, halletje behangen en vloertje leggen en dan ben ik er helemaal klaar mee...
Verbouwen is leuk maar op den duur raak je het wel een beetje beu...Word weer eens tijd voor wat ontspannend aan de Volvo sleutelen => heb weer redelijk wat onderdelen gespaard dus kan daar ook weer lekker mee te keer gaan!

Word vervolgd.....

)()()sT

Vulk