De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

:eusa_think:

Op zich moet 205 op 7,5J kunnen maar ideaal zou minimaal 215 moeten zijn:
http://www.banden-pneus-online.nl/equivalentietabel-advies.html

Afijn, heb de winter nog om hier een ei over te leggen ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Ludo

Citaat van: MrCain op 24-12-2013 08:15:49
Ben dus nog best voorzichtig met mijn 0,38° ;D

Oeps, ik las 0.38° en kreeg een beeld van meer dan 3°.  :eusa_doh:  ;D

MrCain

MrCain

Zo, de eerste 500km met deze setup is een feit ;D
Bevalt nog goed! Wegligging is er ECHT op vooruit gegaan => van wachelend en slingerend hard door een scherpe bocht nu strak en scherp! Zelfs de phillip moris bocht bij bergen op zoom vind hij nu fijn!
Comfort is wat minder geworden en de volvo heeft nu een beetje last van drempelvrees gekregen ;D

Maar al met al wel er blij mee! Zelfs de vrouw vind dit wel beter rijden :P

Nu nog afwachten wat de volvo nu van de Belgische wegen gaat vinden......

Word vervolgd...

pwberg

Citaat van: MrCain op 27-12-2013 20:30:07
Zelfs de phillip moris bocht bij bergen op zoom vind hij nu fijn!

Als je die lekker kunt nemen kun je spreken van een goede wegligging  :angel:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

MrCain

Citaat van: pwberg op 27-12-2013 21:07:12
Zelfs de phillip moris bocht bij bergen op zoom vind hij nu fijn!

Als je die lekker kunt nemen kun je spreken van een goede wegligging  :angel:

En heb het nog best rustig gedaan  :P

elianmars

Word vervolgd...

De mijne wordt er niet vrolijk van. Man, man, wat een lappendeken is het toch.....  :eusa_wall:

MrCain

Citaat van: elianmars op 28-12-2013 10:56:46

Word vervolgd...
8
7
De mijne wordt er niet vrolijk van. Man, man, wat een lappendeken is het toch.....  :eusa_wall:

Ben benieuwd..... De routes die ik over het algemeen rijd in België zijn (naar Belgische maatstafen) redelijk.
Maar de wegen zijn inderdaad niet helemaal vergelijkbaar met die in Nederland :eusa_whistle:

MrCain

Zo, weer een week gewerkt na 2 weken (verplicht, spijtig hoor :P) vrij gehad te hebben: was weer net of ik niet thuis gezeten heb...gewoon weer druk dus.

Afijn, vorige week vrijdag met de Volvo naar het jaarlijkse garage bezoek => APK. En ging er met vlag en wimpel door :eusa_dance: race kat deed nog steeds goed zijn best en de APK map was perfect! Had hem zelfs nog ff gewassen voor de gelegenheid :eusa_whistle:

Nu dus deze week op en neer gereden naar het werk nu hij verlaagd is.... Belgische wegen zijn nu wel een uitdaging geworden nu hij verlaagd is... Maar wegligging daar tegen is wel vele malen beter! Moet er nog eens goed over nadenken of ik het zo laat :eusa_think:

Aanstaande week weer vrij => gaat dan aan de verbouwing beginnen van de bovenverdieping, dus ff geen Volvo voor de verandering.
Even muurtjes zetten, 2 deurkozijnen er bij en alle muren stucen en elektrisch in de muren en plafond verleggen...gaat me niet vervelen dus :evil:

elianmars

Ik zou eerst het elektra in de muren leggen en dan pas stucen  :eusa_shifty:  ;D

Mooi dat je wagen zonder problemen een verse APK heeft  8)

MrCain

Citaat van: elianmars op 09-01-2014 20:26:13
Ik zou eerst het elektra in de muren leggen en dan pas stucen  :eusa_shifty:  ;D

Mooi dat je wagen zonder problemen een verse APK heeft  8)

Lijkt mij ook een strak plan => was eigenlijk ook de bedoeling om dat zo in die volgorde te doen ;D

Waarom? omdat je anders weer moet gaan stucen als je je pas getucte muurtje weer openslijpt voor de leidingen en dozen in de muur te zetten :P

MrCain

Citaat van: koen.s op 09-01-2014 20:35:32
Citaat van: MrCain op 09-01-2014 20:23:14
Zo, weer een week gewerkt na 2 weken (verplicht, spijtig hoor :P) vrij gehad te hebben: was weer net of ik niet thuis gezeten heb...gewoon weer druk dus.

Afijn, vorige week vrijdag met de Volvo naar het jaarlijkse garage bezoek => APK. En ging er met vlag en wimpel door :eusa_dance: race kat deed nog steeds goed zijn best en de APK map was perfect! Had hem zelfs nog ff gewassen voor de gelegenheid :eusa_whistle:

Nu dus deze week op en neer gereden naar het werk nu hij verlaagd is.... Belgische wegen zijn nu wel een uitdaging geworden nu hij verlaagd is... Maar wegligging daar tegen is wel vele malen beter! Moet er nog eens goed over nadenken of ik het zo laat :eusa_think:

Aanstaande week weer vrij => gaat dan aan de verbouwing beginnen van de bovenverdieping, dus ff geen Volvo voor de verandering.
Even muurtjes zetten, 2 deurkozijnen er bij en alle muren stucen en elektrisch in de muren en plafond verleggen...gaat me niet vervelen dus :evil:

Staan ze te stug afgestelt?

Voor staan ze nog op fabrieksinstelling en achter op +/- 3/4 dicht....Gaat ze gewoon eens volledig open zetten en kijken wat hij dan doet. En dan van daar uit gaan stellen.

Echt stuiteren doet hij niet maar putjes en drempels klappen er wel in...

MrCain

Zo, het weekje verbouwen zit er op :P van 1 slaapkamer een computerkamer en kinderkamer gemaakt voor het aankomende kind.
tussenmuren van Ytong blokken gemaakt (60x40x10) en 2 hardhouten deurkozijnen geplaatst.

Eerst alle zooi gehaald wat we nodig hadden:

Volvo 5cm extra verlaagd :eusa_whistle:

De oorzaak van de verlaging :evil:

Blokken wegen bijna 20kg...en er moesten 32 van die blokken naar boven gesjouwd worden...ppffff.
Afijn alles naar boven en begonnen!

Het is dus van zo:

En na een weekje Bob de Bouweren zo geworden:

Wel een beetje spierpijn zo ;D en volgende week s´avonds de naden dicht purren, sleuven trekken tbv elektrisch, platen zagen om de bovenlichten dicht te maken en als alles mee zit volgend weekend stuken! Gaat ook feest worden vrees ik :eusa_shifty: Moet zeggen dat het wel wat tegen valt om dit alles alleen te doen, maar is wel goedkoper dan het laten doen 8)

Afijn, toch wel blij met dit eind resultaat, zijn nu op de helft :eusa_dance:

Word vervolgd...

BBS

Volvoloos....

MrCain

Vorige week zondag en dit weekend begin gemaakt met stucken, en wat een klote werk is dit eigenlijk toch....Elke keer roep ik weer als ik klaar ben: "De volgende keer laat ik het doen!!! maar weer er in getrapt om het zelf te doen.... :eusa_wall:

Eerst het elektrisch in de muur:

Dubbele doos voor lichtschakelaar kinderkamer en extra stopcontact.

Na een paar uur ploeteren muur gestuckt:

En toen de andere kant van de muur:

De "bovenlichten" 1x gegrond en vast geschroefd:

Ziet er gelijk meer "af" uit zo!

Aanstaande vrijdag en aansluitend de maandag vrij genomen om het kleine/korte muurtje te stucken, de toplaag op de lange muur te zetten, schakelaar in de kleine muur zetten, radiatoren bestellen en als het mee zit de kozijnen isoleren en stucken!

Planning is om eind februari zo ver klaar te zijn dat alles geschilderd is (muren, plafond en kozijnen) zodat er behangen kan worden en vloertje gelegd kan worden :eusa_dance:

Word vervolgd.......