De paarse vliegende baksteen....Op naar de volgende stap

Gestart door MrCain, 05-06-2011 12:40:39

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Citaat van: maruska op 12-11-2013 10:36:42
ik beredeneer altijd maar zo : de banden zijn je enige contact (als alles goed is ;D ) met de weg. die moeten dus gewoon goed zijn. altijd.

Heb je gewoon gelijk in hoor Mark, maar op vorige auto´s eigenlijk nog nooit problemen met sommige tjaptoj banden gehad => trillen enz. wat ik bij de 850 wel erug veel last van had....

Voor de rest reden die banden echt wel goed: erug goede grip en afwatering. Alleen kreeg ze op de 850 gewoon niet trillings vrij.... Banden op een Passat gezet en gewoon geen last van trillen.... Dus zeg t maar hé :eusa_think:

Ben wel benieuwd wat deze banden gaan doen volgas bij ±3000RPM :evil:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

maruska

wat ze gaan doen ? wat wil je dat ze gaan doen ;D

ik denk wat rubber coating aan het asfalt afgeven ? hahaha
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MrCain

Citaat van: StefanCJ op 12-11-2013 10:43:31

Zoek je die Goodyear banden toevallig in 225/35/18? Ik heb nog twee nieuwe (1000km ofzo) en twee met nog iets van 7mm profiel.

Heb 17" als zomer velg ;D Zal wel makkelijk monteren zijn :P

Heb er nu 225/45/17 op zitten wat te breed en te hoog is => binnenschermen zijn nu al aardig "gemodificeerd" door de banden :eusa_whistle:

Gaat nu een stapje smaller : 215/45/17, deze zijn ook wat lager wat accelereren weer te goede komt :evil:

MrCain

Citaat van: maruska op 12-11-2013 10:46:26

Die kans is zeer aanwezig inderdaad ;D Nu met het wat koudere en natte weer wast het tot 140km/u wielspin met de vorige banden :evil:

Maar als je altijd het zelfde rondje rijd geeft deze rubber coating weer wel meer grip op den duur :angel:

maruska

T-5R

MrCain

Citaat van: maruska op 12-11-2013 10:49:46
maar die heten ook tjap en tjoy toch ?  :evil:

klopt ;D maar alleen als het echt koud en nat was, droog waren het echt fantastische banden qua grip zeker toen ze nog nieuw waren ;D

Martijn_B

Citaat van: MrCain op 12-11-2013 10:48:59

Die kans is zeer aanwezig inderdaad ;D Nu met het wat koudere en natte weer wast het tot 140km/u wielspin met de vorige banden :evil:

Maar als je altijd het zelfde rondje rijd geeft deze rubber coating weer wel meer grip op den duur :angel:

Gelukkig heb je nu betere banden.. ik heb in de 3e versnelling geen wielspin meer met 5 graden en zijknat wegdek, en dan heb ik het over Federal RSR semi-slicks...
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 12-11-2013 10:55:07
Citaat van: MrCain op 12-11-2013 10:48:59

Gelukkig heb je nu betere banden.. ik heb in de 3e versnelling geen wielspin meer met 5 graden en zijknat wegdek, en dan heb ik het over Federal RSR semi-slicks...

Semislicks heb ik ook naar gekeken maar durf het niet echt aan....Volvo is mn daily driver en rijd +20.000 per jaar op elk soort wegdek en weersomstandigheden, en kom ook vaak in België

maruska

in belgie heb je geen rubber nodig, maar rupsbanden... met 4C ;D
T-5R

Martijn_B

Wat ik probeer aan te geven is dat wielspin op onze auto's meer gerelateerd is aan de bandenkwaliteit dan aan vermogen.

Ik zou ook geen semislicks voor een daily willen. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen in de sneeuw... Heb anders nog 2 nieuwe winterbanden liggen die ik op de vooras kan monteren O.o
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

ik zou voor een com0pleet setje winter gaan, martijn... je achterkant breekt echt snel uit gok ik met de semislicks ^^
je zou 16" kunnen nemen achter toch ?
T-5R

MrCain

Citaat van: maruska op 12-11-2013 11:06:04
in belgie heb je geen rubber nodig, maar rupsbanden... met 4C ;D

;D

Heb je ook weer een punt :P

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 12-11-2013 11:09:44
Wat ik probeer aan te geven is dat wielspin op onze auto's meer gerelateerd is aan de bandenkwaliteit dan aan vermogen.

Ik zou ook geen semislicks voor een daily willen. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen in de sneeuw... Heb anders nog 2 nieuwe winterbanden liggen die ik op de vooras kan monteren O.o

Point taken, daarom ook volgend jaar "echte" banden monteren :P

BTW: heb wel serieus na zitten denken over de Fedral semislicks....

MrCain

Toch nog ff inhaken over goede banden gebruiken ;D Voor deze zomerbanden (Minerva F105) had ik ook Michelins => Pilot sport en Exalto, deze hadden dus echt slechte grip en kreeg deze dus ook niet echt helemaal trilling vrij...
De Minerva´s (TjapTjoi band :eusa_whistle:) had dus echt wel betere grip alleen trilde net zo hard als de Michelins :eusa_think: en koste de helft minder dan de Michelins.... Het ging mij echter niet helemaal om de kosten (banden zaten al op de Propus velgen toen ik deze kocht) probeer alleen te zeggen dat duur niet altijd het beste is ;)

MrCain

Vandaag eens "gewoon" onderhoud gepleegd aan de Volvo : draagarmen vervangen, C70 blauwe stuuruitslagbegrenserplastiekdingetjes gemonteerd en de thermostaat vervangen door een 87°C exemplaar.
Was gewoon weer een productief dagje geweest!

Draagarmen waren best wel nodig...Linkerkant zat ±5mm speling op en de rechter was gewoon versleten. Rubbers lagen er ook wel aardig uit en bij nader inspectie was bij de linker draagarm het fuseekogel hoesje kapot..

Nieuwe draagarmen met de blauwe stuuruitslagbegrenserplastiekdingetjes. Heb voor Febi gekozen omdat mijn vaste onderdelenleverancier niet makkelijk aan Meyle kon komen. Stond wel een Volvo nummer op de Febi draagarmen :eusa_think:

Volvo rijd nu weer lekker stabiel recht uit en schud niet meer met z´n kop als ik rem. Draaicirkel is wel groter geworden...moet nu een paar keer meer steken...zal wel zien wat het doet straks met de nieuwe zomerbanden en verlaagd onderstel, anders gaan gewoon de witte er weer onder.

Thermostaat vervangen, boutjes kwamen gewoon goed los => heb deze 3 jaar geleden lekker goed ingesmeerd met keramisch vet!

Pakking van de thermostaat ingesmeerd met Molykote 111 vet (silicone vet) zodat de pakking zich lekker kan zetten. Dit vet is ook zeer goed te gebruiken voor de glijpennen van de voorremmen!

Boutjes wederom weer lekker ingevet met keramisch vet! Echt wonder spul!

Omdat ik soms problemen heb met mijn AFR meter => sensor word te warm (was te verwachten) een hitteschild tussen sensor en voorpijp gemonteerd.

Geheel volgens Innovate gemaakt. Ga toch een keer de sensor vervangen, ben er achter gekomen dat dit een "originele" VW sensor is dus ga eens kijken of mijn onderdelenleverancier hier aan kan komen, krijg dan lekker korting  ;D. Zit ook te denken om een aluminium isolatie plug van Innovate te kopen maar vind €80,- best geld voor een aluminium plug...eens kieken of ik deze zelf kan fabriceren. Of de sensor in de binnenbocht van de voorpijp monteren => word deze wat minder warm door de gasstromen.

Ook nog de gele Koni´s voor de voorkant binnen gekregen :eusa_dance: Was ook nog een strijd om deze te pakken te krijgen: de "tussenleveranciers" konden daar niet meer aan komen dus uiteindelijk bij de fabriek uitgekomen. Deze hadden er zowel nog 4 sets liggen...Heb je dan ff mazzel ;D

Maar Michiel heeft ze liggen nu :eusa_dance:

Nu zaak om de nodige randdelen te verzamelen => veren heb ik al liggen (van de zomer bij Marc gekocht: Intrax) en nu de nodige rubbers en lagers verzamelen. Hoop dit alles eind van het jaar onder de Volvo te kunnen sleutelen, ligt er aan of ik de subframebussen op tijd binnen krijg.

Word vervolg....