Hulp diagnose 850 T5

Gestart door Sandokan, 07-06-2011 11:44:30

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Op de tekening hierboven, moet groen eigenlijk rood zijn.
Rood naar de compressor, geel naar de wastegate, blauw naar de inlaatbuis.

Sandokan

Ik denk dat het nu wel goed komt.  :)

Er zaten een paar vacuüm slangetjes niet goed.
De vacuüm slang van de PCV nippel zat niet aangesloten  :eusa_eh:  De "koude"en "warme" van de TCV zaten wel goed, en de middelste heb ik op de inlaat slang aangesloten. (vlak achter het luchtfilter)

En de slangen van op de olie-afscheider zaten andersom. Weet niet of dat wat uitmaakt?

D'r komt nu wel wat witte rook uit de peilstok en vuldop, maar niet zo veel meer!
Als ik de vuldop losdraai en er los opleg, danst hij net wel net niet op zijn plek.
Misschien een keertje warmrijden en ff blazen  ;D ;D

Ik heb de motor een poosje laten draaien, en zag dat er ook heel zachtjes olie onder de vuldop weg sijpelde, dus ff een nieuw rubbertje, gelijk die van de peilstok ook maar vervangen.

Alvast bedankt voor alle hulp! Eerst maar ff een keertje testrijden, kijken hoe het gaat.  :D

Jack v

Even lekker warm rijden en dan een uurtje lekker uitlaten scheelde bij die van mij een heel stuk ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BarryB

Heb je je PTC ook heel goed schoongemaakt ? Best kans dat die vol met zwarte zooi zit.

Sandokan

Citaat van: BarryB op 09-06-2011 21:59:00
Heb je je PTC ook heel goed schoongemaakt ? Best kans dat die vol met zwarte zooi zit.

En PTC kan ik nou net niet terug vinden op het forum  ???

Vertel verder  ;)

Greetz Sander

BarryB

Je PTC Zit in de buis die op de turbo zit. Als je de inlaat pijp van de turbo haal dan kan je de PTC er zo uit halen.