Aandrijfas wil er niet meer in [OPGELOST, FOTO'S]

Gestart door sven861, 07-06-2011 19:37:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sven861

#15
Inmiddels een andere linker aandrijfas gekocht. Dinsdagavond 14 juni gaat deze eronder. Nu maar hopen dat het niet aan de bak ligt.

Is het differentieel in een AT te vervangen? Ik kan misschien aan een andere bak komen alleen heeft die meer km's er op zitten.

edit: datum
PA1SVM........Volvo 4 Life

sven861

Vanmiddag de gekochte linkeras even geprobeerd in een handbak die ik hier nog los had staan. Past perfect zonder noemenswaardige speling en borgt goed. Heb ook nu ook kunnen zien dat de as in de bak eerst nog door een lager gaat. Zou dus ook zomaar kunnen dat het lager in mijn AT bak het begeven heeft, verklaard alleen nog niet waarom de as niet goed borgt.

Alle "vorderingen" komen in dit topic.

Sven
PA1SVM........Volvo 4 Life

sven861

Nou vanavond weer even op de brug gestaan om de nieuwe as te proberen. Die heb ik uiteindelijk niet eens geprobeerd. Omdat ik gister met gekochte as al had geprobeerd op een handbak die ik hier nog had liggen wist ik moet het eruit moest zien en voelen. Denk dat de foto's genoeg zeggen............ :o :o





Mijn vermoeden is lager in bak vastgelopen. Morgen eens bellen wat maken/deel revisie kost. En anders snel opzoek naar een andere bak........grom !  :eusa_wall:

PA1SVM........Volvo 4 Life

thuur


francois

 :o

komt niet zo vaak voor dat de boel daar vast loopt



grfr

sven861

Vandaag gebeld met Autrans in Tilburg. Volledige revisie is 1450 euro excl de BTW en excl de- en montage....auw!
Alleen het deel reviseren waar het om gaat is niet aan te raden omdat het metaalslijpsel door heel de bak is gegaan.

Dus......gezocht.....AW50-42LE automaatbak voor een turbo. Typenummer van de bak hoor ik binnenkort.

Sven
PA1SVM........Volvo 4 Life

)()()sT

Ik vind eerlijk gezegd € 1450,- nog best meevallen.... evengoed een stevige smak geld.
Hoeveel had je oude/huidige bak gelopen?

Balen man  :-\

sven861

#22
1450 ex BTW is toch nog 1726 euro inclusief als ik me niet vergis.

203.000km helaas
PA1SVM........Volvo 4 Life

)()()sT

Natuurlijk is het veel geld.
Ik heb vanmorgen mijn nieuwe motor opgehaald en betaald  :eusa_silenced:

Je auto heeft nog relatief weinig gelopen, dus zomaar een tweedehands bak scoren biedt een hoop onzekerheid over de staat ervan. De leeftijd, maar ook het rijden heeft mij uiteindelijk doen besluiten om een handbak-conversie te doen nu.

Succes met je besluit wat te doen.

-D©©©L-

Citaat van: sven861 op 15-06-2011 16:18:32
Vandaag gebeld met Autrans in Tilburg. Volledige revisie is 1450 euro excl de BTW en excl de- en montage....auw!
Alleen het deel reviseren waar het om gaat is niet aan te raden omdat het metaalslijpsel door heel de bak is gegaan.

Dus......gezocht.....AW50-42LE automaatbak voor een turbo. Typenummer van de bak hoor ik binnenkort.

Sven

Daytonawim heeft een S70 T5 bak in de aanbieding. Die kost vast geen 1450 euro

sven861

#25
Wat meer info over het type bak wat er bij mij onder zou kunnen. Ik heb een bak met het partnr 1208956. Een 1208897 zou ook compatible moeten zijn met de automaatcomputer. Een andere bak geeft communicatie problemen met de computer die ik erin heb en de eindoverbrenging kan anders zijn.

Hieronder een pic waar je het partnr kan vinden op de bak:

PA1SVM........Volvo 4 Life

sven861

Wie o wie heeft er een vergelijkingslijst van de verschillende AW50-42LE bakken?

Ik zoek het verschil en uitwisselbaarheid tussen de volgende bakken:

1208 890
1208 897
1208 956

Welk TCU partnr (bosch) hoort hierbij?

Na een lange zoektocht op internet ben ik niet veel wijzer geworden.
PA1SVM........Volvo 4 Life

-D©©©L-

Citaat van: sven861 op 18-06-2011 00:08:29
Wie o wie heeft er een vergelijkingslijst van de verschillende AW50-42LE bakken?

Ik zoek het verschil en uitwisselbaarheid tussen de volgende bakken:

1208 890
1208 897
1208 956

Welk TCU partnr (bosch) hoort hierbij?

Na een lange zoektocht op internet ben ik niet veel wijzer geworden.

Die bakken zijn uitwisselbaar. Kies de TCU die nu in je auto zit. Die sluit het mooist aan bij het karakter van de motor.

sven861

#28
Dankje voor je antwoord. Hoe ben je aan deze informatie gekomen? Ik kan aan een 890 bak komen maar moet natuurlijk wel weten of ie het doet op een 98 V70 B5254T TCU, zou niet leuk zijn als je dan storingen krijgt.

Op een zweedse 2ehands site kan ik afleiden dat een 890 bak t/m 97 is gebruikt voor een V70 B5254T, ik heb 98.

Als deze 3 bakken uitwisselbaar zijn, wat is dan het verschil? Probeer het allemaal een beetje te begrijpen  ;)

TCU is dan toch uitwisselbaar met deze 3 bakken?

Thnx, Sven  ;)
PA1SVM........Volvo 4 Life

-D©©©L-

#29
Dat gaat wel passen, het enige wat er niet past is de aanvoerleiding naar de oliekoeler. Die is net even een klein beetje anders. natuurlijk kan je gewoon de leiding van je "nieuwe" bak gebruiken.


Hier een MY 1998 V70R-at bak met een koelerleiding van een 850 een adapter plaatje  om hem passend te maken.


Wat betreft je metaalslijpsel verhaal; vergeet niet om een  hot-flush te (laten) doen van de oliekoeler. Die zit in dat geval gegarandeerd vol met rotzooi. Hoewel een nieuwe radiateur met koeler wel eens goedkoper kan zijn...