En welk verhaal vertelt deze lambdasonde?

Gestart door thuur, 09-06-2011 16:22:24

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Niet verder van wakker liggen dan.
De prullenbak in, vervangen en weer verder blazen...  :D

Vulk

Ik ben hier toch ook wel benieuwd naar.
Gaat hij 'vaak' tanken bij een witte pomp ofzo?

KIM

Citaat van: thuur op 09-06-2011 19:05:14
Citaat van: BarryB op 09-06-2011 17:18:58
Net aan een monteur hier laten zien, die zei dat het ook kan komen door dat er koelwater bij de verbranding of in de uitlaat is gekomen.

Dat wordt toch meestal groenig en korrelig?

Klant tankt altijd 95 en soms V-Power. Nooit gelood of loodvervanger. Verder ook geen additieven. De auto is vanaf 1-jarige leeftijd in zijn bezit en ik denk dat het de originele sonde nog is (was). Hij heeft geen idee van het verbruik overigens..

Gr :eusa_think:

Was ook eigenlijk mijn eerste gedachte. Koelvloeistof. Het moet wel heet zijn geweest dan, anders krijg je idd de kleur die jij beschrijft.
Verbruikt of heeft de auto koelvloeistof verbruikt?

mehn

Welke kleur koelvloeistof zit erin?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Het laagje is er vanaf te wrijven/krassen  :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

volvobug

Ik weet het niet, luister eens goed ::)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

francois

injector cleaner van wijns is rood kan het niet dat hij dit een keer er in gegooit heeft (vorige eigenaar)

grfr

thuur

De auto heeft geen koelproblemen zover ik weet: water is helder, bevat voldoende antivries en is groen. Geen druk op het koelsysteem en ik heb het nog niet hoeven bijvullen.

Nogmaals: het is echt een laagje wat erop zit. Je kunt het eraf krassen. Het is dan een poeder. De klant gebruikt geen additieven.

Gr ;)

Teddy81

Hier wordt ook kvs geroepen. Maakt niet uit of dat groen, blauwe of rode kvs is.

;D

MrCain

Werkt de lambda verwarming nog goed? (Weerstand?)

Rijd de persoon lange of korte stukken?

Is de turbo watergekoeld? (Misschien daar iet wat van lekkage)

Olieverbruik?

Ppffff....tis wel een zoekplaatje zeg! een echte uitdaging  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

arjen850

Ziet er wel spannend uit ;D Mijn eerste ingeving is ook koelvloeistof, maar aangezien dat goed is.. Misschien in het verleden een water lekkage gehad?
Rijdt de auto veel korte stukjes? :eusa_think:

BarryB

Had de auto foutcodes omdat je hem hebt vervangen ? Ik zou ook een AFR meting doen als dat tot je Mogelijkheden beschikt.

thuur

Citaat van: MrCain op 10-06-2011 15:21:34
Werkt de lambda verwarming nog goed? (Weerstand?)

Rijd de persoon lange of korte stukken?

Is de turbo watergekoeld? (Misschien daar iet wat van lekkage)

Olieverbruik?

Ppffff....tis wel een zoekplaatje zeg! een echte uitdaging  ;D

De sonde werkt blijkbaar goed want de foutcode blijft terugkomen (P1171 Long term fuel trim upper limit), nu met een nieuwe sonde. Op andere fora lees ik vooral dat dit of de LMM of de lambdasonde is. Vacuumslangen e.d. zijn op orde, auto rijdt precies zoals het moet, alleen die ellendige code.

Uiteraard een watergekoelde turbo :D Maar nogmaals: geen koelwaterverlies of andere symptomen dat hier iets aan de hand zou zijn.

Klant rijdt vooral lange stukken.

Olieverbruik heb ik geen idee van eerlijk gezegd. Hij is een autoliefhebber dus houdt dat zeker in de gaten allemaal. Hij had zelfs gezien dat ze op de APK de krik naast het krikpunt hadden gezet..

AFR meten is leuk gedacht, maar het lampje gaat pas aan na 50 tot 100km op de snelweg. Dat is me ook wat veel voor een proefrit met zo'n ding in de pijp ;D Stationair is de AFR goed.

Gr :eusa_think:

BarryB

Als de code blijft terug komen zou ik eens naar de pijp op de turbo kijken, ze willen wel eens gaan scheuren op het stuk wat op de turbo zit. 

De inlaatpijp dan hè.

thuur

Citaat van: BarryB op 10-06-2011 18:04:12
Als de code blijft terug komen zou ik eens naar de pijp op de turbo kijken, ze willen wel eens gaan scheuren op het stuk wat op de turbo zit. 

De inlaatpijp dan hè.

Heb ik losgehad met vervangen van de slangen en niets aan gezien, maar bedankt voor de tip! Zal er de volgende keer nog eens naar kijken.

Gr ;)