Een blauwe N een zwarte N...

Gestart door Miel850, 15-06-2011 22:14:32

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Vandaag even weggeglipt bij de baas om de alter I van versie bougies te laten voorzien. Bij het bekijken van de verdeelkap en rotor deze ook maar gelijk laten vernieuwen. Het hikken is vooralsnog achterwege gebleven.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Miel850

Gisteren een zeer net lederen stuurwiel geleverd gekregen voor de alter I (waarvoor dank aan JGvdV). Alleen de airbagunit ontbreekt, maar daar wordt al naar uitgekeken. Het betreft in ieder geval een exemplaar afkomstig uit een '91 Volvo 960 (Amerikaanse uitvoering). Er zit nu nog een airbagloos stuurwiel in uit een S60 MY '04 ( :eusa_eh:). Als iemand dat ding nodig heeft...

De banden die ik onder de alter I heb laten leggen bevallen trouwens meer dan goed. Het was een beetje een gok, want ik kende het merk (Roadstone) zelf helemaal niet en er was niet echt veel over te vinden. Het blijkt dat deze banden ook als NEXEN worden verkocht. De typen en profilering komen in ieder geval overeen. Ze plakken prima aan de weg, ook bij natte omstandigheden en het zijn geen lawaaibanden (of dat hoor ik niet door het gerammel van de wagen  :D).

Dinsdag gaan we kijken naar een 960....  :eusa_whistle:

Miel850

Is er iemand die op artikelnummer kan zoeken of een linkje hier naartoe heeft?

3 546 739
3 546 740

elianmars

Citaat van: Miel850 op 28-06-2013 10:19:11
Is er iemand die op artikelnummer kan zoeken of een linkje hier naartoe heeft?

3 546 739
3 546 740

Wat moet er gezocht worden? Beide nummers verwijzen naar een stuurwiel voor de 850.

Miel850

Ik wil weten of de airbagunits uitwisselbaar zijn.
Alvast bedankt Marcel.

elianmars

Voor zover ik kan vinden, is de vorm van de sturen hetzelfde. 3546739 is bekleed met kunststof, 3546740 is bekleed met leder.
Lijkt me dus, dat de airbags uitwisselbaar zijn.

Miel850

jgvdv

Citaat van: Miel850 op 27-06-2013 11:00:17
Gisteren een zeer net lederen stuurwiel geleverd gekregen voor de alter I (waarvoor dank aan JGvdV). Alleen de airbagunit ontbreekt, maar daar wordt al naar uitgekeken. Het betreft in ieder geval een exemplaar afkomstig uit een '91 Volvo 960 (Amerikaanse uitvoering). Er zit nu nog een airbagloos stuurwiel in uit een S60 MY '04 ( :eusa_eh:). Als iemand dat ding nodig heeft...

De banden die ik onder de alter I heb laten leggen bevallen trouwens meer dan goed. Het was een beetje een gok, want ik kende het merk (Roadstone) zelf helemaal niet en er was niet echt veel over te vinden. Het blijkt dat deze banden ook als NEXEN worden verkocht. De typen en profilering komen in ieder geval overeen. Ze plakken prima aan de weg, ook bij natte omstandigheden en het zijn geen lawaaibanden (of dat hoor ik niet door het gerammel van de wagen  :D).

veel plezier ermee ;)
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Miel850

Miel850

Gisteren is de DOP uitgelijnd. Een setje nieuwe draagarmen, dus uitlijnen die hap. Vorig jaar ben ik voor het eerst bij Profile geweest in Maastricht. Daar ben ik toen tevreden vertrokken. Er werd toen goed geluisterd naar de wensen en ook een 850 was de monteur in kwestie niet vreemd, dus de achteras telde ook mee.

Helaas was het deze keer anders. Telefonisch een afspraak gemaakt met Profile en gevraagd om op 4 punten te laten uitlijnen. "Oh inderdaad meneer, ik zie het, u heeft een 850". Kijk, dat komt goed, dacht ik.

Auto gisteren om 08:45 uur aangeleverd en de monteur nam hem gelijk mee. Eerst een bakkie koffie gepakt en na de koffie dacht ik, ik ga eens een kijkje nemen. Komt de monteur net terug lopen. "Hij is klaar meneer". We zijn dus amper een kwartier verder. Ik had dus gelijk een aantal vragen, maar volgens de beste (jonge) man in kwestie was uitlijnen op 4 punten in deze helemaal niet mogelijk en ook helemaal niet nodig. Meneer heeft gewoon op twee punten uitgelijnd.

Afijn, in een oeverloze duscussie had ik om 09:00 uur dus helemaal geen zin. Ik heb gezegd wat ik er van vond en dat het ook gelijk de laatste keer was dat ik als klant iets van Profile wil.

Mijn stuur stond aardig uit het lood en de wagen trok iets naar links. Het is uiteindelijk allemaal aardig verholpen, maar niet volgens afspraak en tevreden ben ik zeker niet.

Had ik beter moeten weten? Wellicht.

Miel850

Citaat van: Miel850 op 27-06-2013 11:00:17

Dus niet. Kerel was vandaag niet te pakken te krijgen. Geen telefoon, niet per mail.

:eusa_snooty:

Miel850

Ziezo, de vakantie is begonnen.  :eusa_dance:

Schoonmoeder gaat ook mee:

Kids hebben breedbeeld onderweg:

Zo is ie leeg:

En zo is ie vol:

Bietje doorgezakt (lang leve nivomats):

Bretagne here we come (tot over een paar weken)!  8)

grijzev70tdi

Veel plezier en een goede vakantie!
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Miel850

En het zit er alweer op. Vanochtend thuis gekomen na twee weekjes Bretagne en werkelijk prachtig weer gehad. De DOP heeft zich uitstekend gehouden. Een kleine 2K kilometer vol bepakt en geen moment heeft ze geklaagd. Superbak!

Alleen vanochtend in de laatste bocht voor we thuis waren lichtte het koelwaterlampje een seconde op. Thuis peil bekeken en dat stond beneden min. Laten afkoelen en gekeken of er iets lekt. Niets kunnen vinden op het eerste oog. Peil bleef laag staan dus bijgevuld en in de gaten houden.

Miel850

Eindelijk!

Een complete set deurgrepen in DOP op de kop kunnen tikken (incl. sleutel). Was al geruime tijd op zoek, dus nu kan ik de DOP een beetje opleuken. Daarnaast komen er andere roofrails op (de dikke variant van een V70). Gaat best goed staan denk ik.  8)