Een blauwe N een zwarte N...

Gestart door Miel850, 15-06-2011 22:14:32

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Citaat van: )()()sT op 07-06-2013 09:09:18

Zo gaar is ie toch niet?

Ha nee. Ik bedoelde het ook niet zo, maar of ik hem zolang houd. Het blijkt toch niet zo mijn ding te zijn. Ik betrap mezelf op het feit dat ik weer veel naar 900 series aan het kijken ben.  ::)
Ik mis die ketel steeds meer.

Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen. Heeft iets te maken met het niet hebben van een geldboom...

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Miel850

Wekkertje gezet zodat ik om 09:00 uur op tijd in Gronsveld ben bij de volvodokter. Ik blader in mijn agenda, heb ik pas om 13:00 uur een afspraak.  :eusa_doh:

MrCain

Citaat van: Miel850 op 08-06-2013 07:54:25
Wekkertje gezet zodat ik om 09:00 uur op tijd in Gronsveld ben bij de volvodokter. Ik blader in mijn agenda, heb ik pas om 13:00 uur een afspraak.  :eusa_doh:

;D :eusa_whistle: :evil:

Ach, je was er lekker vroeg uit dus toch nog een lekkere lange zaterdag gehad om van te genieten!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

UserID6342

Wekkertje gezet zodat ik om 09:00 uur op tijd in Gronsveld ben bij de volvodokter. Ik blader in mijn agenda, heb ik pas om 13:00 uur een afspraak.  :eusa_doh:
Dus eerder gegaan en genoten de Thuurse koffie en gezelligheid ;D ;D

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Miel850

Citaat van: Dirk342 op 08-06-2013 19:34:45
Dus eerder gegaan en genoten de Thuurse koffie en gezelligheid ;D ;D

Ha nee, mijn gezinsplicht vervuld en met de meiden de wekelijkse boodschappen gedaan.  ;)

Miel850

Citaat van: grijzev70tdi op 08-06-2013 22:50:58
Sticky geworden? ;D

Tja Jasper, over een 240 wil toch niemand wat horen.  :eusa_silenced:

;D

grijzev70tdi

Citaat van: Miel850 op 09-06-2013 00:55:08
Citaat van: grijzev70tdi op 08-06-2013 22:50:58
Sticky geworden? ;D

Tja Jasper, over een 240 wil toch niemand wat horen.  :eusa_silenced:

;D

Dat kan ik me ook goed voorstellen ;D

Miel850

Waarom ben ik eigenlijk sticky?  ???
Geen idee hoe dat werkt.

Miel850

Gisteren heeft de DOP zijn 375K beurt gekregen. Daarnaast is een silent block (LA) vervangen en is er een mooi lederen stuurwiel ingezet. Maar het meest verheugd ben ik over de verse draagarmen. Wat een wereld van verschil. Verder heb ik een saaie auto volgens Thuur.  ;D

Vanmiddag even olie gepeild van de alter I. Daar kon wel wat bij. Daarna een zoete inval.
Aangezien deze kar geen blijvertje gaat zijn heb ik de VPB eruit geschroefd en deze overgezet in de DOP. Eens kijken of we dit merken.

Miel850

Afgelopen week sloeg tijdens het rijden de motor tot twee maal toe af van de alter I. Het gebeurde bij het afremmen en toen ik de koppeling intrapte om te gaan terugschakelen van 2 naar 1 (ik reed stapvoets) sloeg de motor af. Vandaag bij thuiskomst relais 103 er eens uitgehaald en van binnen bekeken. Gebroken soldeerpunten.

Gelukkig had ik nog een goed exemplaar liggen.  8)

De alter I houdt ook soms in tijdens het rijden (meestal autosnelweg). Alsof iemand even heel kort op je rem trapt.
Even terug gekeken in de onderhoudshistorie. Bougies zijn zo'n 50K oud.  :eusa_whistle:
Tijd voor nieuwe dus. Als het dan niet is opgelost eens verder kijken.

Miel850

Vooralsnog weinig interesse in de GLT, maar wel iets anders op de korrel. Ik kan pas na volgende week gaan kijken, dus ik hoop dat ie nog even staan blijft.  :eusa_pray:

Intussen krijgt de GLT nog een vers setje bougies (en misschien wat bijbehorende dingetjes).
En ik wacht nog op mijn "nieuwe" stuurwiel.

En het belastinggeld is gearriveerd!  8)

Miel850

Wil ik vanmorgen wegrijden met de alter I, kom ik niet van de plaats. Parkeerrem nogmaals gecontroleerd, hendel is toch echt omlaag, maar de rem blijft erop. Dan maar eens gas geven.
De buurman dacht nog, welke achterlijk scheurt op zondag hier zo door de straat. Dat was ik dus die een slipspoor trok met 3 km/u met het wiel LA. De eerste meters blijft alles vast zitten. Even in reverse en "knoek" hij springt los.

Toppie.  :eusa_wall:

grijzev70tdi

Miel850

Gewoon berg af tegen een boom parkeren, rolt ie ook niet weg.