Een blauwe N een zwarte N...

Gestart door Miel850, 15-06-2011 22:14:32

Vorige topic - Volgende topic

blastaway

mooi man!
Ik mis hem wel een beetje :-)
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Miel850

Je bent vrij om te komen kijken af en toe.  :)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Miel850

Kleine update:

op de 850 weinig aan te merken. Het is en blijft een saaie wagen wat betreft onderhoud. Hij doet het gewoon altijd.
Wel neemt het olieverbruik wat toe. De auto rijdt nog bijna alleen maar korte stukken en dat is te merken. Een blauw pluimpje werd al eens opgemerkt. Wellicht dat de klepsteelrubbers het gehad hebben. Km-stand is nu 378K.

De S70 heeft afgelopen weekend een pre-APK check gehad. Eigenlijk niets te benoemen dat problemen gaat opleveren. Daarnaast een nieuwe rotor en verdeelkap erop, bougies waren nog prima. Wagen loopt ook prima (318K). In de wagen heb ik wel last van het snel beslaan van de ramen. Interieurfilter is vernieuwd en nergens zitten verstoppingen (meer). Probleem is er nog niet mee opgelost. Iemand een idee?

Sbv

kachel radiator lek ?

condenswater afvoer in kachelhuis verstopt ?

blastaway

raar!
Ik weet alleen toen ik de auto kocht dat in de kofferbak een laagje water stond bij het reservewiel. Ik heb dat eruit gedweild en geen last meer gehad. Heb je daar nog eens gekeken?
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

Miel850

Kofferbak is droog. Is waarschijnlijk nat geworden na een keer niet goed gesloten te zijn.
Kachelradiator lijkt me ook niet. Heb geen problemen met koeling, ruik geen KvS, geen natte voeten, airco werkt naar behoren (of zeg ik nu rare dingen?)...

blauweroffel

Citaat van: Miel850 op 04-02-2014 12:06:18
Kleine update:

op de 850 weinig aan te merken. Het is en blijft een saaie wagen wat betreft onderhoud. Hij doet het gewoon altijd.
Wel neemt het olieverbruik wat toe. De auto rijdt nog bijna alleen maar korte stukken en dat is te merken. Een blauw pluimpje werd al eens opgemerkt. Wellicht dat de klepsteelrubbers het gehad hebben. Km-stand is nu 378K.

De S70 heeft afgelopen weekend een pre-APK check gehad. Eigenlijk niets te benoemen dat problemen gaat opleveren. Daarnaast een nieuwe rotor en verdeelkap erop, bougies waren nog prima. Wagen loopt ook prima (318K). In de wagen heb ik wel last van het snel beslaan van de ramen. Interieurfilter is vernieuwd en nergens zitten verstoppingen (meer). Probleem is er nog niet mee opgelost. Iemand een idee?

Zit het interieur filter er wel goed in? Zit deze onder het parafaan? Ik heb hetzelfde met mn T-5, en ik heb het idee dat mn filter tegen het parafaan aan komt, en dus slecht lucht krijgt

BR

Miel850

Citaat van: blauweroffel op 04-02-2014 13:07:19
Zit het interieur filter er wel goed in? Zit deze onder het parafaan? Ik heb hetzelfde met mn T-5, en ik heb het idee dat mn filter tegen het parafaan aan komt, en dus slecht lucht krijgt

BR

Door Thuur is zaterdag een nieuwe geplaatst. Oude zat er ook goed in en die was nog niet "op".

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

Miel850

Mwoah, niet meer dan gemiddeld.

blastaway

Ik weet wel nog dat op hogere snelheden een fluitende geluid ontstond. Je ga toen aan dat het iets met een rubber was bij de voorruit? Is het niet iets waar het kan lekken? Misschien een domme suggestie, maar weet het niet.

Als hij niet nat is bij de voeten (bekleding) zal het toch geen kachelradiator kunnen zijn.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

Miel850

Onder de (nieuwe) voorruitstrip is een opvulstrip geplaatst. Fluiten is al een stuk minder, nog niet helemaal weg. De voorruit ligt niet 100% netjes op z'n plek, waardoor de strip niet helemaal netjes aansluit. Hierdoor blijft ie een beetje fluiten bij hogere snelheden.

Wellicht dat versleten rubbers de veroorzaker zijn.

Miel850

Ik heb nog eens gekeken onder de mat aan de bestuurderszijde en het is er toch een beetje nat. Het ruikt niet naar KvS, het is gewoon geur- en kleurloos. Afgelopen weekend is de afwatering onder de voorruit ontstopt (bestuurderszijde zat dicht). Ik gok dat het water er zo terecht is gekomen. Zo ja, dan zou het langzaam zichzelf moeten oplossen nu. Zo nee, dan zoeken we verder.

blastaway

Ja, dan denk ik toch dat het met afwatering te maken heeft. Kan toch niet anders? Koelwater is roze toch in deze auto?
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005

Miel850

Tankje en koelwater is compleet vervangen. Het is zeker weten geen KvS. Heb de boel al laten luchten en het lijkt al minder te worden.