Een blauwe N een zwarte N...

Gestart door Miel850, 15-06-2011 22:14:32

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Het natte plekje onder het koppelingspedaal is nagenoeg droog. Krijg ook geen beslagen ramen meer.
Vandaag ook nog maar een nieuwe accu laten plaatsen. Start stukken beter nu.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

)()()sT

Citaat van: blastaway op 05-02-2014 20:10:36
Ja, dan denk ik toch dat het met afwatering te maken heeft. Kan toch niet anders? Koelwater is roze toch in deze auto?

Het blijft toch lang zitten hoor, ik heb na mijn lekkage pas na 2 maanden de vloerbedekking teruggelegd en het schuim leek toch nog wat nat toen.

Miel850

Kleine updeet:

De S70 is van de week APK gekeurd. Zonder op- of aanmerkingen erdoorheen, dus dat is altijd fijn om te horen. Inmiddels zijn de 15" Ariane velgen eraf en staat ie op 16" Persus. Een beter porum vind ik zelf.

De 855 blijft een saaie wagen. Geen gebreken en hij blijft doen wat ie moet doen. Kilometerstand is inmiddels 380K. De achterklep is wel aardig aan het roesten, maar de klep van Gijsbert's R zal t.z.t. mijn kant op komen ter vervanging.

Gisteren de winterwielen eraf en gewisseld met de "nieuwe" Perfo's (deze hebben ook winterbanden die nog moeten worden opgereden...).
Staat niet verkeerd vind ik zelf.

rogerV701998

Inderdaad niet verkeerd. Netjes!

HJBiemond

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km

blastaway

Mooi! Ook fijn dat de S nog zo ok is!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Miel850

Korte updeet:

Motor er weer in, S70 er (nog niet) uit.

Vanmorgen om 06:45 uur in de auto gestapt en naar Nijkerk gereden om (uiteindelijk toch maar zelf) een kofferklep op te pikken bij Pim (Remeeus). Om 11:00 uur moest ik weer bij de Volvodokter in Gronsveld zijn voor een vakantiecheck. Strakke tijdplanning dus. Na een lekkere bak koffie en een korte blik op Pim's 2.5 20V → 2.3 T-5 project weer richting zuiden met de klep.

De vakantiecheck was niet voor niks. Linksvoor een kapotte ashoes en lichte speling op de vooras. Beide zijn vervangen. Verder prima in orde. De klep is er nog even afgebleven, die mag eerst een grondige poetsbeurt krijgen. Onderwijl nog even kennis mogen maken met GeertG in hoogst eigen persoon.

Laat de vakantie nu maar komen.

remeeus

Het was kort maar gezellig! Fijne vakantie alvast

Miel850

De vakantie zit er alweer op. Tweee weekjes in Bretagne mogen vertoeven en dat is goed bevallen.
De DOP heeft de reis prima doorstaan. Wel na terugkomst een flinke kraak uit het vooronder waarneembaar. Het lijkt wel alsof ik met de handrem erop probeer weg te rollen. Dit wordt z.s.m. aangepakt.

Hij stond er mooi bij voor vertrek:

Onderweg:

De S70 staat er ook nog, morgen komt er iemand kijken. Daar is deze voor in de plaats gekomen:

)()()sT

Mooi dat ie jullie weer heelhuids heen en weer gebracht heeft! Toevallig dacht ik gisteren nog eraan hoe het met je (en de verkoop van de S) zou zijn en zie hier, een update in je log :D

Miel850

Het DOPpie heeft het echt goed gedaan. Hoe meer kilometers onderweg, hoe meer ie er zin in leek te krijgen. Alleen die vervelende kraak moet even bekeken worden.

Ik zag dat je een mooie kanarie op de kop hebt getikt...

Miel850

De S zet zijn bestaan voort in de regio Eindhoven.

Miel850

De DOP heeft gisteren de 385K beurt gehad en een verse APK. De vijfde op rij zonder op- of aanmerking.
Het rammelen/kraken werd veroorzaakt door de motorsteun aan de distributiezijde. Uiteraard is die ook vervangen. Rijdt stukken fijner.

Weinig spannends, wel fijn dat het wederom zo soepeltjes ging. Op naar de 400K.  :eusa_dance:

Miel850

Even een korte afstof-beurt...

Deze week tot de conclusie gekomen om toch nog maar voor de rit naar Frankrijk nieuwe bandjes te laten leggen.
Ik heb het hele jaar op winterbandjes gereden (die moesten op, vandaar). De wintermaat is 205/55 r16. Ik kijk nu weer voor de standaard 16" maat, maar tjonge wat scheelt dat in prijs per band. Rubber-maffia!

Ik houd me aanbevolen voor goeie zomerbanden tips.  :D

Galactica

Paar maandjes geduld en het is weer winter.   ;D :evil: