Hulp gezocht met demontage Autoart 855R....

Gestart door zwamborn, 19-06-2011 18:23:52

Vorige topic - Volgende topic

zwamborn

Vanmiddag is mijn maand oude rode 855R (1:18) in de verkeerde handen terecht gekomen (nl. van een 1 1/2 -jarige)  :(
Voorwielen stonden beiden achter tegen het spatbord geklemd; al wel weer terug in de joints en draaiensgekregen, maar het stuur staat scheef en de wielen  draaien (dmv het stuur) alleen nog maar naar rechts.
Ik probeer nu de bodemplaat te verwijderen; 4 schroeven er uit, maar de plaat zit in het midden nog vast ???
Iemand die weet of de hele plaat los kan, en zo ja hoe?
Alvast grote dank voor elke vorm van hulp.

elianmars

daytonawim

Gewoon een schroevendraaier er tussen duwen, zal wel met een paar clips vast zitten.

(of toch maar niet is wel een duur speetje geloof ik)

zwamborn

Citaat van: elianmars op 19-06-2011 19:33:44
Kun je 'm niet laten uitlijnen? 
Had ik ook al bedacht, maar ik krijg die waterpasdingen niet aan de wielen...
;D

Citaat van: daytonawim op 19-06-2011 19:41:06
Gewoon een schroevendraaier er tussen duwen, zal wel met een paar clips vast zitten.

(of toch maar niet is wel een duur speetje geloof ik)

Ik heb slechte ervaringen met clipjes die geen clipjes blijken te zijn maar verborgen schroefjes, palletjes, piefjes etc. die vervolgens afbreken (vooral op de 1:1 schaal versie :eusa_wall:). Ik hoop dan ook dat iemand weet hoe het zit. Niemand er ooit een gedemonteerd om hem in een andere kleur (DOP?) te spuiten? (Zou ik meteen doen als er een C70 cabrio in de verkeerde kleur uitkomt....)

Overigens al geprobeerd de wielen weer uit de joints te wippen en recht te zetten, maar daar zit het hem niet in. Er zit toch iets in de stuurinrichting zelf niet goed (afgebroken?), en dat kan ik niet zien zonder dat de bodemplaat er af gaat.

zwamborn

Het is gelukt zonder demontage van de bodemplaat  :eusa_dance:
Bleek veroorzaakt door het oplichten van de bodemplaat; daardoor was de stuurpen uit het vangertje. Bodemplaat weer oploichten, stuur recht en wielen recht, plaat laten zakken, en klaar....................

.......totdat ik de dakspoiler afbrak bij het schroefjes terugzetten :eusa_wall: :'(
Maar daar waren 2 drupjes superlijm goed voor.
Morgen (als de lijm droog en uitgehard is) ff poetsen; istie weer helemaal Otje - Pietje  :eusa_dance:

daytonawim

Zat ik er toch niet ver naast met mijn oplossing :-)