CD wisselaar

Gestart door Joachim, 26-05-2004 14:19:05

Vorige topic - Volgende topic

Joachim

Beste leden,

mijn 850R heeft geen cd-speler/wisselaar, enkel Radio/Cassette.

Welke CD-speler/wisselaar kan ik aansluiten op de originele Volvo R/C. Moet dit van Volvo zelf zijn of past er ook een ander merk/type op ?

s©ub@

welk type radio heb je? (ff het typenummer vermelden) als het een SC-8xx is kan er sowieso een alpine of volvowisselaar op aangesloten worden. met een R heb je hele grote kans (zeg maar gerust zekerheid) dat de kabels voor de wisselaar al in de kofferbak liggen...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Joachim

Ik denk dat het een SC-801 is.

Is zo een cd-wisselaar gemakkelijk zelf aan te sluiten? Weet je iets meer over de kostprijs?

Dus een Alpine wisselaar gaat er ook in... is dit interessanter dan die van Volvo?

Bedankt voor de info... :)

konniekip

Cd wisselaar aansluiten KAN problemen opleveren. Je kan niet zomaar ieder type alpine erin gooien. 600, 601 kan zonder probleem, maar dan heb je ook nog een signaal converter nodig. Die kan je in de VS bestellen of bij Volvo voor veel $$$$$. Via de zoekfunctie kun je op een amerikaanse site terecht komen waar je die converter kan kopen.

s©ub@

volvowisselaar = alpine ;D

<grin>
de meeste radio's die in de 800 en de 70 serie zitten zijn namelijk alpine units met een stickertje "volvo" erop... maar zoals konniekip al zegt (en dat terwijl hij eigenlijk aan het schilderen of verhuizen moet zijn; nog gefeliciteerd met je nieuwe woning joh!): de converter die gebruikt word bij het aansluiten kost inderdaad beaucoup d'eurie...

misschien ff marktplaats en dergelijk in de gaten houden? (wel opletten dat de bekabeling erbij zit als je zo'n ding koopt want juist dat deel maakt het duur...)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

Niet alleen de R's zijn overigens voorbereid voor wisselaar, mijn GLT heeft de kabels ook al liggen.

konniekip

misschien moet ik dan ook maar eens gaan zoeken, aangezien ik ook achterspeakers al had.

Reitse

Stekker achterin zit links, en met beetje geluk ligt de kabel er voorin ook nog, de aansluiting zit naast de grote radiostekker.

konniekip

Citaat van: Reitse op 26-05-2004 23:06:46
Stekker achterin zit links, en met beetje geluk ligt de kabel er voorin ook nog, de aansluiting zit naast de grote radiostekker.
Weet jij of ik die signaal converter nog nodig heb dan? Ik heb eens geinformeerd bij www.blitzsafe.com Daar kost zo'n kastje $100 + $25 verzendkosten  :'(

Yackall

Populair onderwerp, de cd-wisselaar.  :)

Nu heb ik me laten vertellen en ook elders in dit forum gelezen (geloof ik) dat sommige ' oudere' Kenwood wisselaars ook bij een originele volvo-radio (=Alpine??) passen.

Kan iemand dat bevestigen en, zo ja, heb ik dan alleen een verloop-stekker nodig  of een ander soort adapter? (Heb nl. al een Kenwood cd-wisselaar van ongeveer 6 jaar oud, dus dat zou een zeer kosten-effectieve oplossing zijn).

Het gaat in dit geval om een SC800, trouwens.

richard

Citaat van: Yackall op 22-08-2004 18:00:08
Populair onderwerp, de cd-wisselaar.  :)

Nu heb ik me laten vertellen en ook elders in dit forum gelezen (geloof ik) dat sommige ' oudere' Kenwood wisselaars ook bij een originele volvo-radio (=Alpine??) passen.

Kan iemand dat bevestigen en, zo ja, heb ik dan alleen een verloop-stekker nodig  of een ander soort adapter? (Heb nl. al een Kenwood cd-wisselaar van ongeveer 6 jaar oud, dus dat zou een zeer kosten-effectieve oplossing zijn).

Het gaat in dit geval om een SC800, trouwens.

Ik denk dat je hier je antwoord kunt vinden:

klik hier

Beetje grote link, ff copy/paste in z'n geheel anders werkt-ie niet ;D

--edit--
link even omgezet in tekst, als het goed is werkt het nog, zo niet dan gaarne PB
--edit--

BartT5R

Moet je wel Russisch kenne, laat ik bij die les op school net niet opgelet hebben. Kun, je niet vertalen?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Yackall

hehe, heb ik ook recentelijk niet meer gesproken. Maar ik neem aan dat de '*' in de kolom betekent dat de genoemde radio en wisselaar bij elkaar gebruikt kunnen worden.

Dank voor de tip.