Geluid bij bochten naar links, Lijkt opgelost nu, en weer terug en opgelost

Gestart door Sbv, 28-06-2011 14:58:22

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Ik wil beginnen met eerst de pomp weer terug naar de oude te zetten. Heeft dat geen zin, dan toch maar wiellager eventueel vervangen.
Kan een defect wiellager wat een schroeilucht geven ?

Sbv

Net even van auto geruild met vrouwlief en ik hoor wat klotsen.
mogelijk water in de bak van de verwarming ?

Het geluid zou ook zo maar eens van de kachelventilator kunnen komen.

Vanavond eens aan de slag, het klotsgeluid had ik nog niet eerder gehoord, ze had het al wel aangegeven, maar ja luisteren.....

Sbv

zojuist voor het eten maar even aan de slag omdat ik niet uit kan staan wat het nu is.
Het klotsen heb ik dan eindelijk zelf gehoord en dat heeft me op juiste spoor gezet. dashbord kastje eruit en schopplaat passagierszijde eruit om zo makkelijk bij de kachelmotor te komen en ook bij de condenswater afvoer.

Na eerst een lading handdoeken in de auto gelegd te hebben voorzichting de afvoerslang losggehaald, geen water dus.........hmmm

wat prikken met een popnagel en het begon voorzichtig te stromen. Snel de originele afvoer slang er weer opgezet en al met al is denk denk ik 1-2l water uit gekomen.

Waarschijnlijk was het dus de kachelmotor die wat last van watervrees had.
Afvoer verder schoongemaakt en de boel goed drooggemaakt en maar wat rotondes rondsjeesen, het is weer stil  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

irikro

Citaat van: Sbv op 30-06-2011 16:06:49

Vanavond eens aan de slag, het klotsgeluid had ik nog niet eerder gehoord, ze had het al wel aangegeven, maar ja luisteren....

Tja soms kan het geen kwaad om eens naar me te luisteren  ;)

Sbv

De auto heeft gisteren goedkeuring gekregen van vrouwlief en rijdt weer zoals voorheen.

Sbv

Ja maar weer eens een oud topic openen. Gisterenavond wederom opmerking het klotst in de auto en hoor af en toe raar geluid. Hadden we toch al eens eerder gehad of was dat met de zwarte S70R.

eh nee dus het was met deze. na een slechte start vandaag(douche was lauw) gelijk maar even in de auto gekropen en condenswaterafvoerslang los gehaald. Niets.....
oude popnagel erin na diverse handdoeken aangebracht te hebben en ja hoor daar kwam het water weer.

Binnenkort maar eens goed kijken waarom deze na 5 jaar weer verstopt zat en dat terwijl de auto eigenlijk altijd in de garage staat.

KIM

Sbv

Citaat van: KIM op 12-08-2016 08:19:47
Wel een interieurfilter?
Yep en die is regelmatig vervangen(eens in de 5 jaar is ook regelmatig  ;D) volgens mij vorig jaar vervangen.
Komend weekend filter er even uithalen en dan eens kijken of ik vuil zie zitten. Desnoods kachelmotor eruit en dan grondig schoonmaken

KIM

Het kan ook oud vuil zijn.
De opening voor de waterafvoer is niet een plek waar je bij kunt komen zonder het hele kachelhuis open te maken.

Lammert

Kleine moeite: check ook even de rubber ring tussen de interieurfilterhouder en het chassis, daar wil ook nog wel eens troep tussen gaan zitten. Bij mij heeft het daar eens gelekt met als gevolg natte bijrijders voeten

Sbv

Binnenkort de S70 weer eens wat aandacht geven en zaken nalopen

elianmars

Citaat van: Lammert op 27-08-2016 00:20:03
Kleine moeite: check ook even de rubber ring tussen de interieurfilterhouder en het chassis, daar wil ook nog wel eens troep tussen gaan zitten. Bij mij heeft het daar eens gelekt met als gevolg natte bijrijders voeten

Idem.

francois

geluid rv kan ook je steunlager zijn van je aandrijfas

vrgr francois

Sbv

Citaat van: Sbv op 12-08-2016 08:44:40
Citaat van: KIM op 12-08-2016 08:19:47
Wel een interieurfilter?
Yep en die is regelmatig vervangen(eens in de 5 jaar is ook regelmatig  ;D) volgens mij vorig jaar vervangen.
Komend weekend filter er even uithalen en dan eens kijken of ik vuil zie zitten. Desnoods kachelmotor eruit en dan grondig schoonmaken
tot op heden nog geen rust gevonden om de boel goed schoon te maken. Het rijdt prima en geklots is weg