Blog van een witte alter1 "op zijn wielen"

Gestart door daytonawim, 28-06-2011 21:05:26

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Heb je alle ringetjes nog die in de rail zitten?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

elianmars

Sem

Wat n plaatje! Echt wel lekker netjes zo onder de kap.. Een witte GLT..  ::)  :eusa_drool:

daytonawim

Netjes onder de kap  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ben pas half begonnen  ;D ;D

Vandaag eigenlijks niks gedaan, effe bij jack op bezoek geweest en kennis gemaakt met Douwe, die een collega blijkt te zijn.

Laptop draait als een zonnetje, Thanks Jack.

Sem

Citaat van: daytonawim op 01-08-2011 20:38:38
Netjes onder de kap  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ben pas half begonnen  ;D ;D

Vandaag eigenlijks niks gedaan, effe bij jack op bezoek geweest en kennis gemaakt met Douwe, die een collega blijkt te zijn.

Laptop draait als een zonnetje, Thanks Jack.
Haha.. ik bedoelde ook meer dat het "schoon" is..  het ziet er gewoon fris uit zo. ;)

daytonawim

Vandaag eerst even naar de dealer geweest voor spullen, moetsen natuurlijk besteld worden, toen snel naar de Wibra voor dat wondermiddel "dasty" maar van alles wat meegenomen, kost geen drol, toen effe snel langs Eriks voor wat RVS slangklemmen ( bordje op deur GEEN Particulieren ) toch maar effe vragen, kreeg zowaar nog wat mee ook ( kost wat, heb je ook wat)

Daarna even aan de gang geweest met het motorblok met de volgende tools :

-Dasty
-Remmenreiniger
-Luchtspuiter met zo'n waterkan er onder ( kan je tenminste warm water spuiten)
-Waterslang (geen goed idee, veel water weinig wegspoelen)
-Hogedrukspuit (weinig water, veel vuil weg spuiten, duidelijk beter alternatief)

Before :

After cleaning :

Schoner ga ik het nu niet meer maken, voornamelijk het onderste gedeelte van het blok
was nog best vuil, dat wilde ik perse weg hebben, je kan er alleen wat onhandig bij.

Jack v

Toch netjes zo Wim, toppie :eusa_clap:

thuur

Je hebt de olieafscheider weggespoten! :o

Gr ;D

daytonawim

Tja, dat kan gebeuren he, dat ding was echt helemaal leeg en weegt dus ook niks :-)

Morgen eens kijken of ik dat allemaal weer in elkaar geknutselt krijg.

daytonawim

Nou spullen gehaald en maar voorzichtig met de opbouw begonnen.

de raakvlakken van de pakkingen goed schoongemaakt.

toen de proppen uit de inlaat en carteropeningen  gehaald  ;D ;D en
De inlaat buizen even uitgespoten met wat lucht.

Begonnen met het plaatsen van de canister van de carter ventilatie, dat was snel gebeurt.
Vervolgens de pakking geplaatst, middels de onderste rij van boutjes van het spruitstuk
waar ie mooi op valt.

Vervolgens vanuit het midden de boutjes allemaal vast gezet.

Niet vergeten op de onderste beugel vast te zetten aan het blok en het spruitstuk, dan even de
peilstok vastzetten aan het spruitsuk.

Begonnen met het inbouwen van de injectoren en de fuelrail, de rubbertjes met een ietsje
zuurvrije vaseline op hun plaats gezet (een laken er onder dat je niet toevallig toch weer wat laat vallen) Voordeel van de vaseline is dat je de injectoren wat makkelijker kan bewegen, maar let op je stoot ze er ook zo maar uit.

Nog maar effe wat schoongemaakt, want weer werkt niet echt mee  >:(

Hopenlijk morgen droog dan kan ik even met de de koelslangen van de LPG  verdamper aan de gang, want daar zitten nu nog plastic koppelstukjes in, en die gaan gewoon een keer stuk !!!

Jack v

ziet er netjes uit Wim goed dat je die proppen eruit hebt gehaald  ;) Maar zelfs die slikt een roffelblokkie alsof het niets is :eusa_shifty:

daytonawim

Toch maar even naar het restrictie verhaal van het luchtfilterhuis gekeken, aangezien de auto op LPG loopt, wordt de warmelucht toevoor toch niet gebruikt

De kat is even uitgebreid de restictie aan het bekijken en testen

Het huis dicht

Het opengewerkte huis, de veer heb ik er al uitgesloopt.

De vraag blijft hoe wordt dit nu bedient want dat deel kan ik niet terug vinden, mogelijk is dat al verwijderd.

Morgen dremel ik die opstaande randen er even uit en zet ik de klep vast, met twee rvs parkers o.i.d

daytonawim

Vandaag mooi weer, dus maar even wat meters maken.

begonnen met de modificatie van het luchtfilterhuis, met de dremel heb je die bende er zo uit  ;D ;D
om er vervolgens bij de montage achter te komen, dat de ophangpen is afgebroken  :eusa_wall: :eusa_wall:.

Tja snel oplossing bedenken is lastig, echter het luchtfilterhuis van een Turbo kan ook, altans de onderzijde, die heeft geen warme lucht toevoer en hoeft dus niet gemodificeerd te worden  :eusa_dance: :eusa_dance:

Eerst maar eens even gekeken naar de koppelstukjes van de koelslangen van de LPG verdamper, die wille op termijn nog wel poreus worden en breken, met vervelende gevolgen.

Heb 2 slangafklem dingen, hoef dus niet af te tappen ;D ;D

De ander is wat lastiger, want die zit met een haaksebocht kort op het blok

Gelukkig een nieuwer model koopelstukjes, die in prima conditie waren, die roestige slangklemmen maar even vervangen voor RVS exemplaren.

nu maar eens even wat gaan monteren ( gasklephuis, vacuum toren, gaskabelhouder, gasring.

Dan haaksebocht erop en gaan pielen met de carterventilatie en stationair regelaar

Die carterventilatieslang op de vlamdover monteren is echt een drama, wie dat systeem bedacht heeft  :eusa_wall: :eusa_wall:, ergo die harde slang knakte in het midden, waarschijnlijk te veel spanning, dat zal ook de reden zijn dat die bocht onder het spruitsuk op termijn stuk is gegaan.
Tja oplossing een stuk slang van af het midden van het spruitstuk naar de vlamdover, lijkt een aardig alternatief

Zit in elk geval niet zo gestrest vast, ondaks de stugheid van de slang.

ook nog even de waterslangen op de verdamper voorzien van RVS slangklemmen, en die roestige zooi weg.

Stekker verbingen van de relais van de verdamper controleren

:eusa_think: :eusa_think:

Schoonmaken en voorzien van een lik zuurvrije vaseline

Inmiddels begint het ergens op te lijken, accuplaat en luchtfilter gemonteerd

ook maar effe de koplampen er uit getrokken om eens schoon te maken

Kom je weer wat tegen  >:( >:(

Das de zender met kabel van de ruitensproeier water tank  :o :o :o, draadjes zaten ook lekker aan elkaar  >:(

Nu staat het er zo bij

Jack v