Misdaad loont...

Gestart door M a r c, 29-06-2011 08:43:07

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Citaat van: coyote1980 op 29-06-2011 13:37:50
Citaat van: Reitse op 29-06-2011 13:02:56
Citaat van: michiel op 29-06-2011 12:59:56
En dat respect dat ze in ander landen voor de politie zouden hebben, is dat niet gewoon angst? Geen discussie aangaan, want dan heb je een knuppel in je nek liggen, dat werk. Ik zeg niet dat de Nederlandse situatie ideaal is, maar aan de andere kant van de grens zeer zeker ook niet.
Is dat niet net de bedoeling? Ben je braaf, dan heb je niks met de politie te maken en is er niks aan de hand. Ga je de fout in, dan pakken ze je. Daar mag me m.i. best bang voor zijn...

Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling. De politie is er niet om de burger angst in de boezemen maar om voor de burger klaar te staan als er wat is.

Dat het politie-apparaat dusdanig overbelast is, dat agenten met software moeten werken die zo in elkaar zit dat ze weet-ik-hoe-lang met een simpele aangifte bezig zijn, dat daardoor het klantgerichte er bij de politie niet bepaald vanaf straalt, dat lijkt me een grotere oorzaak van een gebrek aan respect/begrip.
Waarom is er geen respect voor agenten? Niet omdat ze te lang met hopeloze ict of papieren bezig zijn, maar omdat ze niks mogen. Schiet een kogel af en ze mogen drie dagen uit gaan zitten leggen waarom, hoe, naar wie en hoe dan eigenlijk.
Kijk naar TV-programma's en zie hoe vaak mensen er met een waarschuwing afkomen. Dat helpt natuurlijk niet. Want je leert dan al heel snel "ach, ze waarschuwen wel".

Mijn opa was in een heel ver verleden nog Veldwachter. De schrik van Sloten (fr.) en omstreken. Hij was niet van het waarschuwen maar als je verkeerde dingen deed en hij pakte je dan kon je wel een tik van zijn klabats (?) krijgen. En dat hielp wel.

Maar dit betekend niet dat ze niet klaar staan voor brave burgers als er wat is.

coyote1980

Ik vraag het me af hoor, gebrek aan behulpzaamheid lees ik nog wel als klacht, en dat zal wel weer komen door ****-ICT projecten en overbelasting van de politie-capaciteit.

Tuig op straat wat de grenzen opzoekt en vervolgens met rust gelaten wordt zal ook grotendeels terg te leiden zijn naar een simpele kwestie als 'gebrek aan capaciteit om zo iemand eens een paar uur uit te horen'. Wat zal je chef zeggen die sturing moet geven aan een overbelast korps als je als agent met een t*ringlijertje aan komt zetten 'hij schold mij uit'... Vast niet 'wat fijn dat je je uren erin steekt om hem mee hier naartoe te nemen'...
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Marc O.

En dat respect dat ze in ander landen voor de politie zouden hebben, is dat niet gewoon angst? Geen discussie aangaan, want dan heb je een knuppel in je nek liggen, dat werk. Ik zeg niet dat de Nederlandse situatie ideaal is, maar aan de andere kant van de grens zeer zeker ook niet.
Is dat niet net de bedoeling? Ben je braaf, dan heb je niks met de politie te maken en is er niks aan de hand. Ga je de fout in, dan pakken ze je. Daar mag me m.i. best bang voor zijn...

Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling. De politie is er niet om de burger angst in de boezemen maar om voor de burger klaar te staan als er wat is.

Dat het politie-apparaat dusdanig overbelast is, dat agenten met software moeten werken die zo in elkaar zit dat ze weet-ik-hoe-lang met een simpele aangifte bezig zijn, dat daardoor het klantgerichte er bij de politie niet bepaald vanaf straalt, dat lijkt me een grotere oorzaak van een gebrek aan respect/begrip.

Nou, ik denk niet dat degenen die aangifte doen en daarbij worden geconfronteerd met een traag systeem ook degenen zijn die agenten disrespectvol bejegenen. Ik denk dat dat juist gebeurt door degenen die ervoor verantwoordelijk zijn dat er aangifte moet worden gedaan. En het feit dat ze (agenten) disrespectvol bejegend worden komt doordat dat al vele jaren wordt getolereerd. Een traag systeem is daar niet de oorzaak van.
...The Nile isn't just a river in Africa...

coyote1980

Je kunt niet 1 schuldige aanwijzen voor het geheel. Wat ik probeer aan te geven is dat door diverse factoren de politie niet zo klantvriendelijk bezig is als ze graag zou zijn. Dat straalt uit op de mensen. Doordat mensen hun ongenoegen op feestjes/werkvloer delen onstaat op een gegeven moment een algemeen negatief beeld van de politie. Iets waar je negatief over bent roept meestal geen respect op. En zijn we dankzij meerdere waardeloze softwarepakketten en overbelasting bij het gebrek aan respect.

Marc O.

Ergens geen respect voor hébben is wat anders dan dat ook daadwerkelijk tot uiting brengen jegens een agent. Dat laatste durft men nu juist omdat agenten nooit hebben mogen optreden.

coyote1980

Citaat van: Marc O. op 29-06-2011 15:01:20
Ergens geen respect voor hébben is wat anders dan dat ook daadwerkelijk tot uiting brengen jegens een agent. Dat laatste durft men nu juist omdat agenten nooit hebben mogen optreden.

Kortweg: met hard optreden kweek je nog steeds geen respect.

Reitse

Citaat van: coyote1980 op 29-06-2011 15:11:20

Nee, daar heb je een andere uitstraling voor nodig. Wat doet je meer, een mannetje met overgewicht, een waterpistooltje en de houding dat als je hem pest hij snel naar pappa rent of een afgetrainde gozer, halfautomatisch schietding klaar in de hand en een strakke blik.

Marc O.

Citaat van: coyote1980 op 29-06-2011 15:11:20

Bij een grote groep van de bevolking zou je als agent veel respect kweken door hard op te treden tegen personen die zich misdragen.

MICHEL306

Ik weet ook geen oplossing, vind het triest dat er mensen zijn die vinden dat ze dit mogen doen.
Duidelijk dat het amerikaanse ook niet werkt als je leest hoeveel agenten er daar per dag het leven laten...ook de doodstraf helpt niet...
kennelijk is er een groep mensen die vinden dat dit best een goed idee is om te doen...om nog maar te zwijgen over andere vormen van extremisme.
geloof niet dat type kleerkast agenten dit wel op lossen.
dat agenten hier in nederland er eigelijk voor jan l*l bij lopen omdat ze niks mogen, zit jij te wachten op een politie staat?
als je leest hoeveel auto diefstallen er plaats vinden in engeland, en wat de agent daar wel mag, lost ook niks op dus, zelfs niet met een dikke impreza.

oftwel diegene met het juiste antwoord gaat door voor de koelkast  :eusa_dance:

S. Brouwer

Wat ik niet begrijp is dat ze er niet een tijdje boven zijn gaan hangen met een heli.
Als ze op hoogte zitten zullen ze niet eens merken dat ze gevolgd worden.

Dan kun je ze zonder risico volgen en zien waar ze stoppen.
Stoppen moeten ze toch een keer...

Marc O.

Citaat van: MICHEL306 op 29-06-2011 20:42:45
Ik weet ook geen oplossing, vind het triest dat er mensen zijn die vinden dat ze dit mogen doen.
Duidelijk dat het amerikaanse ook niet werkt als je leest hoeveel agenten er daar per dag het leven laten...ook de doodstraf helpt niet...
kennelijk is er een groep mensen die vinden dat dit best een goed idee is om te doen...om nog maar te zwijgen over andere vormen van extremisme.
geloof niet dat type kleerkast agenten dit wel op lossen.
dat agenten hier in nederland er eigelijk voor jan l*l bij lopen omdat ze niks mogen, zit jij te wachten op een politie staat?
als je leest hoeveel auto diefstallen er plaats vinden in engeland, en wat de agent daar wel mag, lost ook niks op dus, zelfs niet met een dikke impreza.

oftwel diegene met het juiste antwoord gaat door voor de koelkast  :eusa_dance:

Sommige dingen zullen je inderdaad niet voorkomen met als kleerkast uitgedoste, zwaar bewapende, Impreza rijdende agenten.

M a r c

Wat mij tegenstaat is dat een burger die de wet minimaal overtreedt fiks wordt aangepakt maar dat criminelen schijnbaar er vandoor mogen als ze maar zwaar geschut meenemen.... Zoals Sem al aangaf, waar zijn die stoere mannen van het AT? En staan er in Rijen niet meerdere Apache helicopters van 16 miljoen euro per stuk....? Als ze die kunnen scramblen wanneer er een vliegtuig ons luchtruim in komt dan hadden ze die nu toch ook kunnen gebruiken? Die dingen zijn notabene bulletproof....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rijns_t5r

Citaat van: M a r c op 29-06-2011 21:01:39
Wat mij tegenstaat is dat een burger die de wet minimaal overtreedt fiks wordt aangepakt maar dat criminelen schijnbaar er vandoor mogen als ze maar zwaar geschut meenemen.... Zoals Sem al aangaf, waar zijn die stoere mannen van het AT? En staan er in Rijen niet meerdere Apache helicopters van 16 miljoen euro per stuk....? Als ze die kunnen scramblen wanneer er een vliegtuig ons luchtruim in komt dan hadden ze die nu toch ook kunnen gebruiken? Die dingen zijn notabene bulletproof....

ben het helemaal eens met marc,en als je als boef zwaar geschut gebruikt kan je zwaar geschut terug verwachten,neem aan dat er onder die apaches geen zuurstokken hangen,dus gebruik je gewoon het geschut wat je aan boord heb,wedden dat ze stoppen!!!

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Miel850

Ik lees in meerdere reacties de opmerking dat de politie in Nederland niets zou mogen?
Is er  misschien ook iemand hier die deze, mijns inziens overigens niet terechte stelling kan verduidelijken met wellicht een voorbeeld waaruit dit blijkt?

Gr.  :-\
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

rpakuypers

Citaat van: Reitse op 29-06-2011 13:56:50

Waarom is er geen respect voor agenten? Niet omdat ze te lang met hopeloze ict of papieren bezig zijn, maar omdat ze niks mogen. Schiet een kogel af en ze mogen drie dagen uit gaan zitten leggen waarom, hoe, naar wie en hoe dan eigenlijk.
Kijk naar TV-programma's en zie hoe vaak mensen er met een waarschuwing afkomen. Dat helpt natuurlijk niet. Want je leert dan al heel snel "ach, ze waarschuwen wel".

Mijn opa was in een heel ver verleden nog Veldwachter. De schrik van Sloten (fr.) en omstreken. Hij was niet van het waarschuwen maar als je verkeerde dingen deed en hij pakte je dan kon je wel een tik van zijn klabats (?) krijgen. En dat hielp wel.

Maar dit betekend niet dat ze niet klaar staan voor brave burgers als er wat is.

De veldwachters, dat waren de echte ! Waarom ? In de tijd van de veldwachter stond er geen leger advocaten klaar om de misdadiger/schuldige te verdedigen. Als een agent een schot lost en uit het interne onderzoek komt dat het wellicht niet nodig was geweest, dan is er meer juridische bijstand voor de tegenpartij dan voor de agent. Je moet je dus als agent wel 3 keer bedenken voordat je optreedt want het kan je baan kosten.

Groet,
Roger